Het is het laagste aantal sinds ten minste 10 jaar. Dat blijkt uit cijfers van Fedecom, de brancheorganisatie voor producenten en importeurs van landbouwmachines.
Markt onder druk
De cijfers per trekkermerk worden met een jaar vertraging bekendgemaakt. Uit de cijfers blijkt dat Fendt in januari 2015 de meeste machines afgeleverd zag worden. John Deere en New Holland volgens op plaatsen twee en drie.
In januari zijn 53 compacttrekkers afgeleverd; het hoogste aantal sinds 2009. Het Japanse Iseki leverde met 11 stuks de meeste machines af.
De markt voor landbouwmachines staat onder druk, omdat boereninkomens zijn gedaald. Bovendien gebruiken boeren steeds minder maar wel steeds zwaardere machines, met meer capaciteit.
Deze tekst komt van Trekker.nl
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je bedoeld dat de melkprijs nu niet kunstmatig hoog gehouden wordt en dat er nu dus eigenlijk niet weinig trekkers verkocht zijn, maar een normaal aantal en dat de andere jaren de aantallen verkochte trekkers onnodig hoog waren?
Precies dat, maar als ik dat als akkerbouwer neerzet krijg ik gelijk allemaal boze reacties van veehouders die zichzelf zielig vinden na 30 jaar lang aan het handje gehouden te zijn..
Niet alle veehouders overigens!
Hahaha
deels met je eens Dat boeren langer doorgaan met een machine/trekker is waar en dat er daardoor ook meer reparatiekosten aanzitten klopt ook. Maar goed onderhoud valt nog wel eens tegen. Er komen trekkers terug die ver over hun uren heen zijn wat onderhoud betreft. Slechte zaak en geen behoud voor de levensduur van bepaalde (dure onderdelen). Ergens leuk voor de omzet als het onderdeel dan ook kapot gaat. Maar minder is dat de trekker/machine voor die tijd wordt ingeruild want dan zit de lmb met het probleem. Omdat de machine als goed wordt ingeruild en het bij de volgende klant mogelijk binnen de garantie opgeeft.
Kan wel zijn, maar vroeg of laat is er toch onderhoud nodig en anders wel reparaties.