Ik was eff benieuwd of een van jullie miss ervaring heeft met laswerk aan een landrol die gevuld is/was met olie.
Thuis heb ik nu de hele rol leeg gehaald, maar er blijft altijd een restje inzitten, ik wil er 2 strippen omheen lassen aan de buitenkant (waar ie altijd lek slijt) dus het staal zal wel gloeiend heet worden, zou er kans zijn dat het gaat ontsteken :?
(ik doe de dop er wel af en zorg dat er geen spetters in de tank zelf komt).
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tractorfan.nl/picture/334918/
denk dat het ook wel goed gaat, kon wezen dat iemand "negatieve ervaringen" mee heeft gehad
dat ijzer kan toch niet in de brand vliegen, wanneer het wel brand zou je de stop erin kunnen drukken, wordt het vuur alsnog verstikt omdat er geen zuurstof meer inzit.
Alles heeft immers een kookpunt, ligt alleen wel heel er ghoog.
Ik zou het iig wel aandurven.
eerder in het topic zei fendtrixis fan dat hij de bovenkant van olievaatjes af snijdt.
Tip: Kap de bovenkant er uit en snij hem er niet af. Je behoudt nu de stevigheid en krijgt geen scherpe rand.
bano.nl/files/pdf/…
Zo is dat .
Kost alleen nog wel wat, beunde ik hem zelf wel, of moet je zoveel rollen?
Voor een machine die makkelijk 20 jaar mee kan, ga ik echt zelf niet lopen kloten. Het is een degelijke machine, die we kunnen vullen met water. Zodoende kun je gemakkelijk het gewicht aanpassen.
We rollen best veel, hebben hier veengrond dus dat word snel kapot gelopen of kapot gereden.
Maar je de olie er nu toch uit hebt zou ik er tijdens het lassen maar even water in doen.
heb hem rondom gelast zonder dat er water in zat, oude lap in het gat en bakken maar, morgen de olie er maar weer in prutsen met een handpompje .
het scheelt enorm dat verlopen olie niet zo snel ontvlamt als benzine en diesel.
(de rol vol olie durfde ik en me pa niet aan, het staal wordt wel gloeiend heet he )
@khd; is water niet lichter van soortelijk gewicht dan olie :?
Zand in zon rol lijkt mij het mooist, is het zwaarst van al.
achteraf had ik er water in gedaan denk ik!, bent 3x zo lang bezig met het olie in-en uit doen dan het laswerk zelf!, kwam 800 ltr olie uit, die moet er morgen maar weer in
Of dr moet goed vol zitten met water, en dr mag gien luvht bij komme...
ik heb hier zon afgekeurd tandwiel pompje voor... ideaal voor zuk werk, mits de olie schoon is.
Laat je weer de zwaarte kracht zijn werk doen...
maar dat is ook weer gelukt, boel gesmeer maar je mot er wat voor over hebben
Dat is ook mijn ervaring.
Ik heb af en toe aan lekkende carters gelast, toen er eens wat scherpe stenen in de regio lagen.
Met koude motor, las je zo een carter dicht zonder enkel probleem, echter met een gloeiend hete motor was het een keertje boem, en toen vloog de klep deksel pakking er tussen uit.
Maar nog steeds geen brand.
Vol met olie dus, en zorgen dat de druk weg kan, door een enkel gat.
Want met 2 gaten open, krijg je zuurstof toevoer en verbrandingsgassen afvoer, en dus brand.