Vraag over JD 710:
De motor van de 710 is tijdens op de weg enige maanden terug uitgevallen, voordat de motor uitviel begon deze zwaarder te lopen. Vervolgens kreeg de startmotor de motor niet rond. Trekker is weggesleept en bekeken. Na een twee uur start de trekker weer en geen bijzonderheden. Olie is vervolgens ververst en is de trekker wel gebruikt maar voor kleine dingen zoals balen in de stal zetten. De motor leek zwaarder te lopen als deze langer loopt maar valt niet uit. Lichte rook uit uitlaatje van kleppendeksel. Bij demontage van de kleppendeksel is overigens niets afwijkends te zien. Er was na demontage van de uitlaat bij 2 cilinders lichte roestvorming te zien, waarschijnlijk regenwater wat door de uitlaat naar binnen was gekomen. (Bij koud weer ging de motor zwaardere rond bij starten maar volgens mij normaal). Er is in de uitlaat bij de motor motor olie en WD40 gespoten. En de startmotor een paar keer rond laten gaan zonder dat de trekker kan aanslaan. De carterdeksel is verwijderd en er zijn bij de krukas geen bijzonderheden te zien qua lagers etc. De oliepijp zuiger aan als je de startmotor rond laat gaan. Wederom olie en nu ook olie filter vervangen. De trekker is gisteren gestart en loopt maar er lijkt een tik in te zitten. Kan dit een verstuiver zijn welke niet goed werkt? Of moeten we het ergens anders zoeken?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kun je het lager aan de zuigerkant ook makkelijk loshalen van onder.
Wat is het aanhaalmoment om het Lagerhuis weer vast te zetten?
Moet het lag
"De oliepomp gaat ook niet snel stuk, zodra de lagers meer speling krijgen zakt de oliedruk omdat de olie makkelijker door de lagers geperst wordt."
Een drijfstanglager klinkt aannemelijk om dat er voor in het blok een mechanische geluid is van metaal op metaal.
Heb de vraag nog of je het complete glijlager van de onderzijde kan vervangen als het Lagerhuis is verwijderd, of het Lagerhuis met een momentsleutel moet worden vastgezet, Moet je bij montage het lager al in de olie zetten?
De drijfstanglagers zullen gewoon smering nodig hebben uiteraard. Weet jij het aanhaalmoment van de lagerhuizen? Aankomende week zal ik deze willen vervangen. Bvd
Heb al eens gehoord dat deze bouten gaan rekken , en dus los komen .
Ken meerdere JD bezitters waarvan de motor kapot liep , vooral die oudere 10 en 20 series
Wij hebben hier ook en JD710 gehad waarvan er een tik in zat. Het is een lagerschaal die verschoven is waardoor er geen olie meer doorheen kan om te smeren waardoor hij vastloopt. motor helemaal uit elkaar halen als je geluk heb hoef je geen drijfstang te vervangen maar kijk er toch naar als je alles open hebt. Gelijk 4 x nieuwe lagerschalen monteren. Als je krukas al groeven heeft deze ook vervangen. en let er goed op als je alles weer in elkaar zet dat de balans assen goed erin zit anders trilt alles er onder vandaan.
De momentsleutel ingesteld op 114,7 Nm = 11,7 kgm. Nu staan er op de lagerschalen aan 1 kant een slagletter 1. Lijkt mij dat deze aan dezelfde kant moeten bij montage. Als ik vergelijk met een gemonteerde met slagletter 2 dan staan deze ook aan dezelfde kant.
Bij het monteren klemt het huis te strak om de krukas en staat vast.
Of ik heb het huis verkeerd om of de drijfstanglagers zijn te dik. Wie heeft advies?
Het aanhaal moment is inderdaad te hoog. 65/75nm is het meen ik. Ik heb bewondering voor het feit dat je blijkbaar zonder echt technische kennis van motoren zelf je motor probeert te repareren. Ik denk echter dat het tijd is om er een ervaren monteur bij te halen. Ik begrijp dat er een lager heeft meegedraaid in een drijfstang? Heb je die drijfstang vervangen? Ik zeg niet dat het niet kan maar het lijkt mij erg stug dat alleen het lager kapot is en de krukas en drijfstang niks hebben geleden. Het feit dat je verkeerde lagers monteert en verkeerde aanhaalmomenten gebruikt geeft eerlijk gezegd ook aan dat je niet echt weet wat je doet. Nu loopt de motor weer zwaar als hij op temperatuur komt. Ik weet niet of je de kop er af heb gehad maar zit er niet een vreter in je cilinderwand? Het feit dat je nogal carterdruk hebt doet vermoeden dat je compressieverlies langs de zuigers hebt. Ik weet niet waar je woont maar misschien zit er een tractorfanner bij je in de buurt die je eventueel kan helpen. (wil ik ook wel maar ik weet niet waar je zit dus ). Ik weet dat mijn verhaal wat negatief over kan komen maar ik ben bang dat je op deze manier straks meer onkosten en schade aan je motor krijgt en dat wil ik voorkomen.
Bedankt voor je reactie.
Ik woon in Noordbeemster en heb niet eerder een 710 van andere drijfstanglagers voorzien. Wel ervaring met andere trekkers.
Er is door mij informatie ingewonnen op dit forum, bij Kraakman in Zuidoostbeemster en een LMB in de buurt. Een monteur heeft de krukas gezien en geeft aan dat deze goed is. De andere lagerschalen welke eruit kwamen waren bij één drijfstang dun en de andere twee niet.
Het verkeerde aanhaalmoment is aangegeven en heb de trekker alleen even laten draaien. De oliedruk wil ik eerst meten voordat de 710 weer aan het werk gaat. Dit om schade te voorkomen. De drijfstang is inderdaad niet gecontroleerd van het vast gelopen lager.
Ik ga de aanhaalmoment wijzigen naar de 65 Nm en kijken wat de oliedruk zal zijn. Verwacht 3-3,5 bar.
Een kritische nood is prima wat mij betreft!
De kop is er niet afgeweest. De motor draait stationair regelmatig en start goed. Als de drijfstang krom zou zijn dan zou dit anders moeten zijn.