Case International 1056 XL - Welke turboset??

Hallo,

Ik ben bezig met een 1056xl te reviseren en wil er graag een turbo op bouwen..
Weet iemand waar je een setje kan kopen en welk type geschikt is zonder dat de uitlaatpijp verplaatst??

Alvast bedankt

Deel dit topic

kevin-van-heck

Reacties

MaxxuM4ever
Stadegaard verkocht deze toch vroeger, wellicht kan die je verder helpen.
CaseFreak123
@MaxxuM4ever

Okee dank je wel, k zal er eens naar zoeken
koenjohndeere
Misschien is een set van een 12of n 1455 iets?
DANOONTJE POWERR
@koenjohndeere
Aan misschien heb je niks bij een turbo.
Als het niet klopt met je pomp gaat het niet werken.
CaseFreak123
@koenjohndeere

Zou dat passen onder de kap? En klopt dat idd wel met de pomp?
jo845xl
Als het de bedoeling is om het vermogen van een 1255 te krijgen moet je ook de pomp veranderen , deze is drukgestuurd .
Blokken zelf zijn ook aangepast , zuigerkoeling , oliekoeling .
Uitlaat op dezelfde plaats houden weet ik niet of dat lukt .
Bij granit kun je komplete turbosets kopen , zie vanaf bladzijde 492 .

docs.google.com/file/d/…
CaseFreak123
@jo845xl

Ohh.. Dat wordt n duur grapje dan, misschien voor t werk wat we ermee doen dat geld niet waard..
monteurtje
Heb je het blok ook aangepast voor een turbo?
Juiste zuigers en drijfstangen erin? En een extra oliekoeler?
Lijken mij best belangrijke details.
CaseFreak123
@monteurtje

Nee dat is nog niet gebeurd
koenjohndeere
@DANOONTJE POWERR klopt als je het goed wil doen zet je er dan ook een 14 pomp op en pas je het blok aan voor een turbo
ErDee
@koenjohndeere pomp van een 12 is zat als je het gewoon om de pk`s om mee te werken gaat
CaseFreak123
@ErDee

Het is idd om gewoon mee te werken die extra pk's zijn toch wel handig, k wil er niet mee nr wedstrijden ofzo
ErDee
@CaseFreak123 denk dat je de benodigde brandstof zelfs uit de normale pomp krijgt. Ga ermee naar een diesel service. Die kunnen dat wel regelen.
Jarno1h
Wij hebben ook een turbo op een 10 zonder de rest aan te passen en hier in de buurt loopt er nog 1 zelfde verhaal. Gaat prima zolang de trekker niet uren achterelkaar op vol vermogen hoeft te werken. Nu heeft hij 159 pk aan de stomp met de pomp vol open.
CaseFreak123
@Jarno1h

Ohh dat is mooi, hebben jullie die r zelf opgebouwd?
Jarno1h
@CaseFreak123 Ja, is wel veel werk en veel aanpassen.
CaseFreak123
@Jarno1h

Voor Wat voor werk is hij nu geschikt, wij gebruiken m veel voor de kopegg en kultivator is t dan verstig dat te doen?
Jarno1h
@CaseFreak123 Nee. Kan wel maar dan moet je de hele koeling aanpassen. Met zulk werk wordt hij zeker te warm.
CaseFreak123
Okee dank je wel
Ik laat dit topic nog open voor als iemand nog iets te binnen schiet
14_Power
Ik zou Aart Waterweg eens contacten, kan je precies leveren wat je wil, zowel het 'standaard' setje of net hoe je de turbo wilt hebben, en het aanpassen van de pomp/koeling of wat dan ook..... dat moet ieder voor zich worden maar zou niet weten waarom. heb op mn vorige 1056 een stadegaard setje gehad, gewoon door een échte intermonteur op laten bouwen en klaar. liep als een kanon en kwa koeling geen enkel probleem. brandstof pomp was geheel standaard en dat ging super.
14_Power
oordeel zelf maar.... 😄
14_Power
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!