Illustratie van:

Deutz D55 - ik heb onlangs een deutz d55 opknapper aangeschaft.

De trekker loopt goed maar als ik de koppeling intrap blijft de trekker doorrijden en kan er niet geschakeld worden. Ik heb het stelstangetje die de koppeling bediend iets langer gemaakt maar dat helpt niet. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit probleem kan oplossen. met vriendelijke groeten, Martin Smits mfcsmits@gmail.com

Deel dit topic

Reacties

Jarno1h
Martin uit Yde? Denk dat er een vinger van je drukgroep af is.
Ford 2000 Ruben
Als je de trekker aan hebt en je drukt de koppeling, kan je dan schakelen? Zo niet is het zeer waarschijnlijk de eerder genoemde drukgroep die kapot is. Dan zal je trekker in tweeën moeten.
Jarno1h
Heeft hij lang stil gestaan? Dan kan het ook zijn dat de koppeling als ware aan elkaar geplakt zit. Goed remmen en de koppeling veel bedienen wil dan wel helpen.
erik9831
Als je hem laat maken, zeg dan ook eens de kostprijs. Heb ik ook meteen een idee hoeveel het kost om op mijn D55 te doen.

Net hetzelfde probleem op die van mij, maar ben al 6 maanden aan het wachten op de revisie van men inspuitpomp. Die vandaag zou klaar zijn, maar zal vermoedelijk toch niet klaar zijn. Morgen waarschijnlijk ook niet en overmorgen ook nog niet. K*t revisie bedrijf. Na de revisie was het plan om hem ook binnen te doen voor dat euvel te herstellen van de koppeling.
MulderDeutz1
Koppelingsplaten kunnen aan elkaar geroest zijn, had ik ook met de 5207 van ons. Een remedie is goed gang maken in een hoge versnelling (je zult dan moeten starten in een hoge versnelling) en dan tegelijk de rem en de koppeling intrappen. Zodoende heeft de 'motorplaat' nog gang en zet je de 'versnellingbakplaat' stil. Hierdoor raken de platen weer los van elkaar. Als dit niet werkt, moet de trekker in tweeen.
Fendt926Driver
Quote @MulderDeutz1:
Hierdoor raken de platen weer los van elkaar. Als dit niet werkt, moet de trekker in tweeen.
ik had het met een motor jappanner waar de platen aan elkaar zaten. heb hem in de laagste versnelling achterwaarts tegen de sleufsilo muur laten lopen en het schoot los
MF65
@Fendt926Driver Niet vergeten te vermelden deze handeling met ingetrapte koppeling uit te voeren, anders krijg je een naar neven effect 😄
MulderDeutz1
@Fendt926Driver Die methode kende ik nog niet haha. Maar berust in principe op dezelfde techniek. Motor draait, terwijl de versnellingsbak stil wil staan.
Fendt926Driver
Quote @MF65:
Niet vergeten te vermelden deze handeling met ingetrapte koppeling uit te voeren, anders krijg je een naar neven effect
mooi dat er op dit late tijdstip nog mensen wakker zijn.
bedankt voor de aanvulling. natuurlijk botsen met de koppeling ingetrapt
Deutzoldtimer
Ik heb nog een drukgroep liggen van een d50/d55 mocht er iets stuk zijn bel me dan even 06 2265 7827 Bergsma Nijensleek

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D55 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
8