Hallo,
ik ben gister aan het bemesten geweest met onze 614.
ik moet er de weg uit, en dan vlak voor een tunnel linksaf.
ik had een laagstaande zon recht in mijn gezicht.
aangezien de 614 niet echt 'brede' spiegels heeft, meende ik dat ik de weg voor me alleen had, toch de richtingaanwijzers aangedaan en stuur omgegooid, opeens in me ooghoek zie ik een auto, nouja die kon me nooit meer uitwijken, klap zo op mijn voorband.
nou heb ik even voor de 614 gestaan, maar volgens mij staat het linker wiel een beetje naar binnen.. (het zou zo maar kunnen dat dat al zo was) maar op de terugweg naar huis, merkte ik dat de trekker een heel klein beetje begon te trekken naar rechts.
zijn er methodes om een trekker uit te lijnen?
Groeten Dr Fendt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en dit was helemaal buiten mijn schuld om, de bestuurder van de auto was 2x fout, mij inhalen terwijl ik knipperlicht uit had, en voor een tunnel inhalen is ook verboden..
maarja wat je zegt BEboer 't zit me niet mee..
Maar is de spoorstang niet krom ofzo?
banden slijten ja ook harder als ze niet goed uitgelijnd zijn. Kan je maar beter zorgen dat het goed is, kost miss wat meer dan zelf beunen, maar ist wel goed
maar meet eerst het toespoor maar is op
\-----/
is dat erg?
\ -
|----
/ -
dan is het niet best!. ze moeten toespoor hebben, geen uitspoor want dan dwijl je over de weg!
\----/ Globaal zitten de meeste wielen er zo onder. Van voren gezien!
Martijn, met jou plaatje kan ik niets...
Dat hebben ze wel duidelijk gemaakt toen wij aangereden werden op de Zetor, en de Alfa Romeo was totall loss...
Eikel reed ook wel sneller dan 80km/h waar 50 het max. is...
Wij zijn wel schuldig bevonden ondanks die vent te had reed... en inhaalde vlak voor een T splitsing.
ik laat hem niet uitlijnen, het is alweer een jaar geleden, en aan de trekkerbanden mankeert gelukkig niks. de banden slijten even hard, over de hele breedte van de band.
ik heb zelf ook als bandenmonteur gewerkt en ik vind het daarom niet nodig!
EDIT; deze reactie is aangepast, mijn reactie was nogal ongepast. sorry
bedankt voor je reactie, mijn vorige reactie aangepast.