Case cs 94 meer toeren geven maar hoe ?

Beste tf'ers ik heb een case cs 94 nu rijdt deze op 2250 toeren en dat is 39km/u nu zou ik er graag 50 bijdoen.
want bergaf rijdt deze 40km/u op 2300 toeren, maar heb de pomp bekeken en dit is niet met stelvijzen ?
bedankt

Deel dit topic

Reacties

+2
walker1
Wat is nu het probleem? dat je niet precies 40 rijd of zo?
Onze trekker rijd bergop ook net iets langzamer dan bergaf. Maar ja, zo gek is dat niet, heb ik met de fiets ook last van.
Als je aan de pomp gaat liggen schroeven rijd de trekker straks misschien inderdaad 40 bergop met 2300 toeren en bergaf 41 met 2350 toeren.
Dus niks om je druk over te maken en alles gewoon laten zoals het is.
+6
Wimsumar
Beste Walker1:

Quote Reactie van @walker1:
Wat is nu het probleem? dat je niet precies 40 rijd of zo?

Ik lees in de topcopening dat Luca8210 39 + 50 = een kleine 90 wil rijden. 😉
fendt308-driver
Is dat niet een elektrisch geregelde pomp? Dan kan je er zelf weinig aan doen
steyrTom
Even kijken waar je gas kabel bij de pomp komt. Denk dat daar wel een schroef zit die je in draaien zodat je het gaspedaal dieper in ja trappen. Zal niet te veel toeren laten maken. Is niet goed voor de motor en kost veel brandstof.-
deJong
Hou de trekker maar origineel je wint niet veel als je 50 rijdt.
ik reed een 10 kilometer met de 514 zo snel mogelijk in 18 minuten, de zelfde afstand met de 309 (40 bak) in 22 minuten. door dorpjes e.d. heen.

je draait alleen de motor aan end.
rommert14
@deJong enigste voordeel is dat je Dan 40 Kan rijden met minder toeren. Maar,dat is ook niks waard als je er iets zwaars achter hebt...
Fendt926Driver
@rommert14 is zeker wel wat waard met zware vracht erachter.
met 20 ton achter mijn trekker rijden we nog 50 kmh met 1400 motor toeren
rommert14
@Fendt926Driver jaja 😉 maar een fendt 926 is ook net Een beetje sterker als een mf 7615 😉 ik gebruik de eco stand nooit, trekt ie niets bij de heuvel op
Fendt926Driver
@rommert14 ook met mijn 916 met 180 pk is het prima te doen. In de bergen zal het misschien anders zijn maar berg af is met gereduceerd toerental te rijden.
als je zelf je eigen verbruikte diesel moet betalen ga je wel anders rijden
rommert14
@Fendt926Driver bergaf rijd ik altijd op de motor ongeveer 15-1700 toeren.
+1
Als jullie goed lezen, dan heb je door dat hij 50 touren extra wilt geven (2300touren totaal dus), zodat hij 40 kan rijden...
Als je dan bergaf zal rijden, zal de tractor echter wss 41km/h rijden met 2350 touren, dus weet waar je aan begint (dat er niet volgende week weer een topic verschijnt: ik wil mijn tractor 41km/h laten lopen... ;p )
+1
deJong
@tractorquintentje ik heb weer over de kop gelezen. Dacht dat hij 50 wilde rijden
walker1
@deJong Tja, ik heb het ook eerst 2 x moeten lezen om het te begrijpen. Goed, hij is Vlaming volgens mij, maar ook in het Vlaams lijkt het mij niet echt een duidelijke vraag.
walker1
@tractorquintentje De vraag is gewoon niet duidelijk als je hem 1 x leest, is heel simpel uit te leggen door er een kort stukje uit te kopiëren: "dat is 39km/u nu zou ik er graag 50 bijdoen"
Ford 2000 Ruben
@walker1 of achter 50 even het woordje 'toeren' te zetten. Nu is het inderdaad een beetje onduidelijk.
+2
trekkerdockter
Gewoon de stront onder je gaspedaal vandaan vegen 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
50
TREFWOORDEN