Hallo, kun bij een 612 turbomatik E ook de vloestofkoppeling olie bijvullen, want hij trekt er nog al lang er doorheen.
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar hy trekt er nog al lang door heen? trek je niet gewoon in een te hoge versnelling op?
of is gewoon de koppelingsplaat versleten...
tjo
beetje dom of niet :?
bijv. bij dit filmpje hoor je hem bij 1.08 sec de platen ontkoppelen. En dan als die los gekoppelt is dan gaat die er dacht ik vloeistof uit halen zo dat die nooit onder de 1700 toeren komt. Maar dat weet ik niet precies als je het 100% zeker wil weten vraag het dan aan mengele driver of fendt614
op pagina 8 staat uitgelegd hoe de vloeistofkoppeling werkt, 2 schoepen die in een vloeistof rond draaien. de ene schoep staat in contact met de motor, zodra die schoep begint te draaien draait de vloeistof mee, (Denk aan roeren met lepel in bijv. koffie) als de vloeistof begint de draaien neeemt hij ook langzaam de ander schoep mee, waardoor een trekker begint te rijen, vloeistof koppeling.
als een vloeistofkoppeling te weinig vloeistof heeft, kan de koppeling slecht of niet functioneren. als de vloeistofkoppeling te dikke vloeistof heeft kan de koppeling verstopt raken, of kan de trekker afslaan bij het 'opschakelen'
verder heb ik geen idee hoe een turbomatik E werkt, dat was volgens mij iets met het dalen in toeren, krijgt de trekker het zwaar en komt ie onder de 1900-1800 toeren, schakelt de trekker zelf (automatisch) een versnelling "terrug".
als ik iets fout vertel, ik hoor graag verbeteringen!
Je kunt eens proberen of de olie pomp genoeg olie geeft dit is ca 0.5 liter per minuut bij 700 motor toeren , komt het boven de 1,2 liter per minuut dan is de koppelomvormer lek.
Volgens de boeken
een vloeistofkoppeling die te vol gegooid is explodeerd gewoon na lange tijd van zwaare belasting omdat de druk te hoog oploopt