Loadsensing hydrauliek??
Ik heb vaak iets gehoord over loadsensing-hydrauliek. Wat houdt dat nou precies in??
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden hydrauliek en loadsensing geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
load sensing bestaat uit drie leidingen, een pers, een retour, en een snuffel leiding.
ik weeet er ook het fijne niet van, maar naar mijn weten pompt het syteem continu een kleine hoeveelheid rond, via de persleiding over de snuffelleiding, valt de druk weg in de snuffelleiding, dan geeft de pomp automatisch wat olie bij.
dit kost dus minder vermogen...
Kun je je engels ook direct even bijspijkeren
Wanneer er niets bediend wordt geeft de trekker een klein beetje olie. Wanneer er druk op de snuffelleiding komt, of wanneer de druk wegvalt, weet ik niet precies. Geeft de trekker meer olie op de persleiding.
hierdoor wordt er alleen olie gegeven wanneer de machine het nodig is.
Dit bespaart je diesel en een slijtage aan de pomp.
kun je het ook aan/uit schakelen, zodat je er "gewone simpele" cilinders op kunt gebruiken :?
en kun je de snelheid ook goed regelen met de (electrische) hendel :?
Voor loadsensing heb je gewoon 3 andere ventielen. Je hoeft niets om te schakelen aan de trekker. Wanneer de trekker het seintje krijgt om olie te geven doet hij dit op de persleiding.
Andere ventielen komt geen druk op ofzo. Daarmee kunnen we met de opraapwagen ook nog de besturing vastzetten of de fronthef+maaier bedienen.
zit nu is op google een afbeelding van load sensing te bekijken.
kijk maar even mee
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/…
OC= Open center dat is wat gemiddelde boerentrekker heeft
OCLS Open Center Load sense dan heb je geen snuffel leiding maar wel regelbare doorstroming en zo
CCLS closed center Load sense dan heb je dus wel de snuffelleiding .
Dacht dat ik het zo wel aardig goed heb(A)
normaal gesporken zou je dan constand druk op de lijding moeten zetten ( hierdoor worden de lijdings op gegevenmoment goed warm en de pomp pomt als maar door) als je dan LS hebt geeft die alleen maar druk als je die nodig hebt bijvoorbeeld als je de pik up omhoog doet..
hoop dat je t een beetje snapt en k een beetje duidelijk uitleg
maar de retour is ook voor andere leidingen te gebruiken
T blijft een lastig verhaal...
meeste moderne tractoren zit standaard power beyond op , net als de meeste machines zijn aan te passen op LS, LS aanmerkelijk minder energie
@Wilting NH: Voor zo een systeem met 1 ventiel en een elektrische sturing heb je met een gewoon systeem genoeg, als je de hydraulische functies niet gebruikt gaat die olie gewoon door die 2 leidingen gaan en terug de boite in. Met andere woorden voor de pomp gaat die 3 meter leiding geen groot verschil maken.
1 voor pers 2 retour 3 snuffel leiding geeft een seintje door als er druk op staat en als de hoog te hoog wordt schakeld hij de pomp uit en ook als je geen werktuigen bedient geeft de pomp geen olie
ja best lullig dan haha