Fendt 612 - Hoge urenstand Fendt 612
Ben mijn gegevens kwijt van mijn vorige account: matzzz dus doe het even op deze manier.
Even een vraagje, ik heb interesse in een 612 lsa e . Tractor ziet er netjes uit maar heeft een hoge urenstand: hoger als 20000 uur. Ik ben zelf monteur dus ik weet een aantal dingen waar ik naar moet kijken maar wou toch hier vragen aan mensen die ervaring met deze machine hebben of dat het nog waard is om zoon machine te kopen en waar zijn de specifieke dingen waar ik op moet letten. Ik koop liever een technisch goed onderhouden trekker met 20000 uur als een trekker met 12000 uur die waarschijnlijk toch al terug gedraaid is en misschien afgetapt is.
Graag jullie mening hierover
Gr Matthew
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 612 en hebben de trefwoorden fendt en urenstand geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
loonwerker hier in de buurt heeft nog een paar oude 615'ërs met 28.000 uur op de teller als ik mij niet vergis, met altijd dikke veenhuis tanken erachter.
ag, een stukje rijden met zo'n trekker geeft al een hoop duidelijkheid, als de koppeling nog goed is en je nog geen soep kan roeren met de schakelpoken dan kan zo'n trekker nog wel even mee, mits niet te duur, soms schrik ik er namelijk nog wel van wat ze voor een 6 serie met dik 20.000 uur nog durven te vragen.
een 612 E heeft het in een iets kortere tijd gedaan. Maar trekker zou nog jaren mee moeten kunnen.
staat die op marktplaats samen met een oudere 612?
Let op de synchromesh van de 3e en 5e versnelling. Dus die een keer terug schakelen of met draaiende motor langzaam de trekker in de versnelling drukken zonder koppeling in te trappen.
trekker moet in elke versnelling de neiging hebben om te gaan rollen zonder te kraken
meestal is een 600 serie recht door zee. En de meeste kleine storingen zijn prima en niet te duur te verhelpen.
Enkele aandachts punten.
werkt de electriche hef in kabine en achter?
Stuurt de trekker stationair nog beetje snel
stopt de trekker in de hoogste versnelling door alleen de rem in te trappen?
Loopt de trekker dan ook nog een beetje regelmatig?
Zitten alle lampjes nog in het dashbord? Soms brand het storings lampje van de boordcomputer en halen ze het lampje eruit.....