Illustratie van:

Deutz-Fahr Agrostar 6.08 - Vraagje over de motorkap

Hallo,

Op onze 6.08 zou ik graag een ''normale'' motorkap leggen, voor(naar mijn idee) iets betere koeling. nu zegt men dat een kap van een 6.11, 6.21 of 6.31 moet passen. mijn vraag is dat ook zo? kan ik bij een andere motorkap de bovenplaat wel weer gebruiken of moet ik een geheel opzoeken?

Groet Erwin

Deel dit topic

Reacties

Loeideutz
Kap van andere 6-cilinder past gewoon, maar je moet wel alles meenemen. Zijkanten, de motorkap met steunplaat aan de cabine, en ook de voorkant. Anders ziet het niet uit. Je motorkap is aan de cabinekant namelijk iets schuin afgeslepen, waardoor je een gaatje krijgt als je hem recht gaat leggen.
Wimsumar
Beste Deutz DX 610: Kom je niet van de regen in de drup? De "normale" motorkap is welliswaar hoger, maar is rondom net zo dicht. Kun je de luchtinlaatroosters (zijkant) niet veranderen/ruimer maken?
Nu je eenmaal van het zichtcomfort van de stijlneusmotorkap ondervonden hebt wil je dat graag behouden neem ik aan.
@Wimsumar nee hij heeft gelijk een 6.08 loopt veel sneller warm dan een 6.11/6.21 met rechte neus. Wij hebben beide types en het verschil is goed te merken. Een rechte kap heeft een veeeeel grotere gril van voren dit is dag en nacht verschil.

Met een rechte kap zie je weliswaar iets minder maar ik vind het niet zo storend als bij een 6r john deere
deutz dx 610
@Loeideutz bedankt voor de info
@Wimsumar ben niet perse verknogt aan het zicht met een schuine neus, bij de dx hebben we ook een rechte kap.
@Deutz 8006spezial dat verschil vond ik ook goed merkbaar, en voor de ladewagen en maaiers is hij de koeling wel nodig
Deutz-oldie
Ben maar luidop aan het denken, maar is het dan geen optie om bovenaan tussen de zwarte sierstrook en de neus een luchtrooster te maken? Lijkt mij goedkoper, netjes en doenbaar om er wat moois van te maken en als je het rooster schoonhoudt moet dat toch een serieuze lucht volume winst opleveren? 😄 Misschien scheelt het ook als je de inlaatlucht met een paddestoel buiten de motorkap laat aanzuigen, zoals sommige hebben. Dan kan de roostering helemaal voor de koeling dienen.
Heeft in een trekker en werktuig een keer een duitser gestaan die zijn 6.38 had aangepast. 2 aanzuigbuizen aangelegt en tegen de linker kabinestijl omhoog tot dak hoogte, gaas ervoor en gaan. Heeft de moter meer lucht beschikbaar voor koeling.scheelde ook paar pk. Heb de t&w momenteel niet thuis (uitgeleend). Maar er is vast iemand anders die het hele archief ook nog heeft... 😊
deutz dx 610
@ronald-deutz-fahr zo'n aanzuigbuis aan de linker cabinestijl hebben we al, dat zat er op. werkt wel maar niet het gewenste resultaat
@deutz dx 610 ik zie het bij je fotos. Netjes gemaakt zo👌🏻
Maar niet vergeten dat je met zon rapide wel écht het maximale vraagt van een 100 pk trekker💪🏻
+1
deutz dx 610
@ronald-deutz-fahr Haha dat is ook wel zo natuurlijk, maar de koeling is niet alleen bij de ladewagen het probleem hoewel dat wel het uiterste van de trekker kost
deutz dx 610
@Deutz-oldie zo'n gat voorin zou ook kunnen natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrostar 6.08 en hebben de trefwoorden plaatwerk en motorkap geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8
TREFWOORDEN