Steyr 9094 - Probleem versnellingsbak bij aankoop
Wij hebben een steyr 9094 van het jaar 1994 mogen gebruiken van een verdeler. Deze heeft nu 6400 uren gedraaid. We denken deze misschien te kopen maar eerst zouden we wat meer info willen. Ze hebben de remmen net vervangen. Met de versnellingsbak is er iets mis volgens ons. Deze wil niet goed in versnelling en knarst zeer snel. Is het dan een slechte synchromesh? en is dit duur te vervangen? Ook heb ik al gelezen dat de mwm motoren niet zo lang meegaan. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?
Alvast bedankt
Jef De Muyter
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr 9094 en hebben de trefwoorden motor en versnellingsbak geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan zijn er nog een hoop kleine kosten zoals de inschakeling van de 4wd, waarvan een aantal plaatjes van vervangen zijn. Verder betreft het vooral elektrische storingen: een sensor, relais, schakelaar,moederbord of potentiometer kapot. Onze ervaring is dat wanneer er elektrische problemen starten, ze niet meer ophouden...
Een mechanische versie heeft op dat gebied wel een hoop minder problemen (mechanische hef en zonder high-low bedoel ik dan). Ik ken wel een paar van deze tractoren die tussen de 15 en 20 000 uren hebben gedraaid zonder grote problemen.
Voor de rest is het wel een enorm fijne tractor qua besturing voor boerenwerk in en rond de boerderij.
MWM B-serie motoren raakten inderdaad gauw de koppakking kwijt, dit in tegenstelling tot zn voorganger. Dit had te maken met dat de cilinderbussen te diep in het blok gekotterd waren vanaf de fabriek, als ze gemodificeerd zijn (exacte hoogte van bus boven het blok oppervlak meten en uitshimmen) blijven de koppakkingen er wel in.
Puntje van de Sisu motoren uit die jaren is echter dat ze wel een slokje lusten. De MWM is zuiniger.