Kubota 8200 uur is dat veel?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden kubota , toerental , kopen en motorblok urenstand geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Gebruik voor een koelinstallatie met continu toerental geeft ook geen lichte of zware belasting zoals met een trekker wel kan, zoals bv alleen maar hooi schudden of juist alleen voor een zware grondkipper. Dus als het blokje netjes onderhouden is, dan zal er niks mee aan de hand zijn denk ik.
15.000 uur is geen probleem als je er normaal mee omgaat en hij zijn beurten krijgt.
Maar als deze op een constant toerental gestaan heeft zul je in de regulateur een veer moeten vervangen door die van een trekker. oid.
Ik weet uit mijn hoofd niet of dit kan zonder de halve motor af te breken. maar waarschijnlijk kun je hem van buiten vervangen.
(klik om te vergroten)
Er zijn al diverse mensen geweest die motoren uit koelmachines van o.a. Isuzu, Kubota, YanMar ingebouwd hebben in bootjes etc
dat liep altijd op een drama uit, daarom kosten deze motoren ook verhoudingsgewijs weinig, voor een paar honderd euro kan je ze al kopen. voor onderdelen: hattink-thermoparts.nl/
Nokkenas kunnen we altijd vervangen als hij anders is, wat is er precies anders aan ?
Ik ben er inmiddels achter via een werkplaatsboek dat je 2 soorten bedieningen/regulateurs heb op de brandstofpomp, een voor variabel toeren, ander voor vast toerental. De motor uit de koeler loopt 1500 of 1800 toeren, stationair is zeg maar op 1500 gezet, vol gas is 1800.
Dat kun je stellen met de aanslagschroefjes en kan ik dus eenvoudig lager en hoger maken tot 2500 toeren.
Ik ben er nog niet uit of de nokkenas anders is, ik zal hiervoor in het werkplaasboek van de koeler moeten kijken en zien of het onderdeelnummer gelijk is aan het nummer in het onderdelenboek van de trekker.