Fordson Major - Waar kan ik een nieuwe oliepomp voor een 590e blok krijgen
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major en hebben de trefwoorden olie , motor , revisie , oliedruk , oliepomp , pomp , fordson , marge , vervangen , speling en geen olie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Ik heb mijn pomphuis uit laten kotteren en op deze overmaat nieuwe tandwielen laten maken.
Het asje van de pomp op laten chromen en laten slijpen.
Dit was een kostbaar geintje geworden (kleine 1000 euro en veel hoofdpijn)
Heb er zo twee laten maken, dus ik heb nog een nieuwe liggen, maar voor dat geld kan je bijna een andere motor kopen.
De speling op de tandwielen onderling is normaal, het gaat meer om de passing tussen de boven, onder en zijkant van het tandwiel naar het huis toe.
Het aangedreven tandwiel wordt door het aandrijven een beetje axiaal belast waardoor deze inloopt in de deksel. Ook slijt de as een beetje in op het huis waardoor de tandwielen als het ware beginnen te slingeren in het huis met slijtage als gevolg.
Pas een beetje op als je bij een handelaar iets koopt, want je wordt genaaid met je broek aan (bij sommige), dus haal hem uit elkaar voordat je er een koopt.
Ik hoop dat je iets kan vinden.
Andre van de Grind kan je misschien wel verder helpen (0653193226)
Shane uit uden heeft ook veel liggen (0647491434)
Mvgr,
Jeroen
Was de druk voor de revisie wel ok of beter dan nu? Dit is een belangrijke vraag als dit voorheen beter was als nu zou ik het volgende eens nalopen. en zal het waarschijnlijk niet aan het pomphuis zelf liggen.
-is de krukas geslepen?
-Wat voor olie viscositeit heb je er in zitten? (ps Gebruik een minerale olie voor een oude motor!!)
-Heb je iets aan de voorste motorsteun/distibutie kap veranderd? sommige modellen hebben een soort overdruk klep er in zitten vlak bij de olie pomp.
-Zit je aanzuigleiding goed gemonteerd. (koperen ring bij de bevestiging aan de pomp en geen scheuren in de leiding)
als deze valse lucht krijgt boven het oliebad in het carter kan het ook problemen geven.
Is je drukmeter zeker in orde, misschien is de afgelezen waarde(druk) niet terecht?
Blijft de overdruk klep in de pomp misschien hangen?
Deze punten zou ik gaan controleren als met dit probleem stond.
Ps. het verhaal van wimsumar over de inloop olie is alleen van toepassing als je blok niet gespoeld is. Heeft verders niet veel met jou probleem te maken denk ik.
Mvgr,
Jeroen