Voermengewagen staat stil, vlak en word niet geladen. toch stoort het weegsysteem zoals op het filmpje te zien is.
dit is soms wel, soms niet. wat kan dit zijn?
kast is al is vervangen door een andere daar doet hij het ook soms.
weegstaven zijn afzonderlijk en per paar uitgetest,ook goed
kabels allemaal langsgelopen en geen breuken etc kunnen vinden.
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
als de vijzels draaien wijkt i altijd af
(laat maar heb het andwoord al)
Deze staat helemaal vlak en stil. Denk dat er haast ergens al wel een breukje moet zitten. Misschien zou je de weerstand van bepaalde kabels met een multimeter door kunnen meten. Wanneer er veel weerstand is zou er een breuk in kunnen zitten die je niet van buiten zo ziet.
Die verbinding heb je ook goed gesoldeerd? Draadjes inelkaar draaien wil nog wel eens voor wat extra weerstand zorgen.
Eventueel een belletje plegen naar de weeginrichtingfabrikant. Hebben er misschien al eerder mee te maken gehad en wie weet is de oplossing erg gemakkelijk.
maar ook wanneer de vijzels draaien mag hij niet meer dan 50 kilo schommelen.
het idiootste is nog dat dit gister en vandaag niet voorkwam. maar zo morgen wel weer kan gebeuren
Zat er een mantel omheen? Om de kabel.
@ eshuis er is niet 1 staaf die echt kapot is. kan ze onderling afzonderlijk testen, dan is de afwijking 0
@ kemper nee. is allemaal droog
abitana.com/webshoppictures/KP1003S00-300.jpg/
Onlangs toevallig nog een kabel verlegt? dit kan ook een oorzaak hebben.
Wat je het beste als eerst kan doen, zijn alle contacten nalopen, evt. schoonmaken en vastzetten.
zal morgen als ik tijd heb zal ik er is ff naar kieken
Speciaal tape bedoel je zeker vulcaniserende tape?
@ kemper, 10 cm heeft soms grote gevolgen
ff met voeren de gevel eruit rammen...
Vaders ook weer bloid denk? :lol:
Je vader was er ook blij mee denk ik?
Owja, wij hebben geen voerwagen...
De deur is nu ook groter dan dat ie er vroeger er in is gezet
het was dus heel vervelend wij hebben de dealer gebelt en zijn meerdere keren komen kijken van kuhn(merk mengewagen)
Vast zitten van de loadcel sluit ik uit, want dan krijg je slechts "hang".
0,1% hang, van de volle uitslag van de meter, is vaak datgene waar de fabrikant hem wil hebben.
Hang wil zeggen dat je er product in gooit, en dat de uitlezing er niet of vertraagd op reageert.
Omgekeerd veranderd er ook niets als je er dan product uit haalt.
Als Kaampsje er even op gaat staan, en er dan voorzichtig afstapt, zal hij in geval van hang, op bijna 0 staan.
De kabel zou ik in geval van breuk, simpelweg willen vervangen door een nieuwe, daar kun je gewoon een cat6 of cat5e (netwerk) kabel voor gebruiken.
Die koop je gewoon bij de computerboer op de hoek.
Een Loadcel werkt met een spanningsverschil van soms maar een paar milivolt, en als je een beetje vocht bij de breuk hebt, loopt hier een klein stroompje wat de loadcel ingang behoorlijk beïnvloed.
Het opnieuw instellen van je systeem is meestal onnodig wanneer je slechts de kabel vervangt, let wel even op dat er 4 draads en 6 draads loadcellen zijn.
2 x voeding, 2 x terugkoppeling, en 2 meetsignalen.
De terugkoppeling ontbreekt soms.
Ook de mantel heeft een afschermings functie.
Onderbreking geeft (te) vaak ellende.
Daarnaast is een stabiele voeding ook belangrijk, maar de schommeling die op het filmpje zie, is dermate dat ik die afwijking bijna kan uitsluiten.
Bij voedingsproblemen zwalkt de uitlezing hooguit een procent of 10.
Meten aan een loadcel is best te doen, met de betere multimeters.
Ik heb er eentje thuis.
Mooie aanvulling van mijn antwoord.