Mesttank invoeren in Belgie?

Hallo,
Weet iemand wat de stappen (en eventueel de kosten) zijn om een mesttank in te voeren van nederland naar belgie. De tank is nooit ingeschreve geweest voordien

Ik hoor het graag!
Groeten

Deel dit topic

Reacties

+2
Gert Agripassion
Ons geweldige land kennende gaat dat waarschijnlijk een hoop miserie kosten haha
Tinus
Bij mijn weten kan dit zonder administratieve rompslomp. Voordeeltje van de EU.
deutz dx 470
@Tinus ging het maar zo simpel 😂
+2
KubotaB6001
Je moet bij de Belgische invoerder van het merk een gelijkvormigheidsattest aanvragen, als er geen invoerder (meer) is in België dan kan je evt. ook bij de fabrikant navragen. Met dit attest moet je dan langs de douane gaan en je voertuig aldaar voorrijden, zodat zij de juistheid van dit document kunnen nagaan. Zij leveren je dan het vignet 705 af, waarmee je een administratieve keuring kan doen en een aanvraag tot inschrijving bekomen. Na inschrijving moet je dan nog met je aanhangwagen langs de technische keuring als je hem wil inschrijven op een Q plaat o.i.d. waar er gecontroleerd wordt of er aan alle technische vereisten voldaan wordt.

Of je kan gewoon het duplicaat van de trekker erop hangen als het voor eigen gebruik is, geen haan die daar naar kraait dan...
marc102
@KubotaB6001 is het ook niet zo dat Belgie andere eisen stelt dan Nederland zoals luchtremmen?
KubotaB6001
@marc102 Tot 8 ton mag met oplooprem, tot 20 ton mag hydraulisch geremd, tot 44 ton mag luchtgeremd.
deutz dx 470
@KubotaB6001 en dan moet daar niks mee gebeuren?
KubotaB6001
@deutz dx 470 Is een beetje moeilijk geval, in de praktijk weet de arm der wet zelf vaak niet goed wat vereist dan wel toegestaan is.

Normaal gesproken valt je aanhangwagen onder de verzekering van je trekker, zolang je voor eigen landbouwgebruik rijdt. Wanneer je professioneel vervoer gaat doen moet de aanhangwagen op een apart kenteken ingeschreven worden, taks op betaald worden en is hij onderworpen aan een technische controle.

Is eigenlijk vergelijkbaar met de hele discussie van CE-rijbewijs of G-kenteken. Als je trekker op een wit kenteken is ingeschreven, kan je er sowieso geen duplicaat meer ophangen. Een duplicaat van je G-kenteken is normaal wel goed genoeg, op voorwaarde van bovenstaande.

Technische controle is sowieso geen punt om over te discussiëren vind ik, als je met een voertuig de weg opgaat moet dat voldoen aan de eisen, zeker qua remmen en verlichting, ongeacht het al dan niet vereist zijn van een technische controle. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
deutz dx 470
Kheb even naar agrimat gebeld en gevraagd als die ging in te voeren en ja het ging 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden mesttank en voeren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
589
TREFWOORDEN