Even voorstellen: Kapotteslang.nl

Mijn naam is Hans van der linden en woon/ werk in en rondom Dordrecht en Groot-Rotterdam. Ik vervang en/of repareer op locatie HYDRAULISCHE SLANGEN van diverse verschillende voertuigen en/of machines. 24/7 bereikbaar.
En dat gebeurt regelmatig.
Www. Vanderlindenhydrauliek.nl voor meer info!!!!

Deel dit topic

Reacties

Tinus
Welkom. Kom je alleen reclame maken?
Kapotteslang.nl
@Tinus Goedenavond, eerlijk gezegd is dit voor een zelfstandig ondernemer een mooi platform om mijn diensten aan te bieden.
Als je hier tegen bent dan ben ik er zo weer af, maar dat zou ik jammer vinden.
Ik rij niet op een tractor maar heb er best wel via loonbedrijven natuurlijk wel eens mee te maken.
En het blijft een stuk techniek
valmet 605
@Kapotteslang.nl @Tinus deze man kan in die omgeving wel mooie kiekjes maken. Hans lijkt jou dat ook niet mooi? Wat voor machines is jou hoofdtak?
Kapotteslang.nl
@valmet 605 Hallo,
Ik doe reparaties aan alle machines waar een hydrauliekslang op zit.
Scheepvaart, graafmachines en noem maar op.
Maar reparaties aan hoogwerkers is waar ik eigenlijk het drukst mee heb. Voor verhuur bedrijven o.a.
En foto's maak ik regelmatig van klussen die ik gedaan heb
valmet 605
@Kapotteslang.nl misschien moet ik als ik de kolder echt in mn kop krijg je eens bellen om mn uitrijder van voor tot achter eens in de nieuwe slangen te zetten.
Kapotteslang.nl
@valmet 605 haha, daag me uit
Tom VB
Hoogwerkerfan.nl ?
Kapotteslangfan.nl ?
+1
Jasperfendt
@Tom VB joystickfan.nl
+1
Kapotteslang.nl
@Tom VB haTom,
Geen hoogwerkerfan.nl gewoon werk en kapotteslang. Nl staat op mijn bus als website maar website is nogal een probleem. Lang verhaal
Wimsumar
Beste Kapotteslang.nl:

Quote Reactie van @Kapotteslang.nl:
maar website is nogal een probleem.

Niks mis met die website.

vanderlindenhydrauliek.nl/

B.T.W.: Knappende slangen (hydrauliek en hogedrukreiniger) is vaak het gevolg van doorgeroeste staalgordel. Is er, of, waarom is er geen hydrauliekslang met r.v.s. (of sterke kunststof) wapeningsgordel?
+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Wimsumar:
waarom is er geen hydrauliekslang met r.v.s. (of sterke kunststof) wapeningsgordel?
Reageer @Wimsumar

Ze moeten toch werk zien te houden hè... 😉
dieseltank
@Wimsumar veelal door een beschadigde buitenmantel, ook wil de binnenkern wel eens slijten, bij stoomcleaners heeft de kern veel te voorduren bij 80 graden en hoger. ligt natuurlijk aan het type slang maar bij hogere temperaturen wil het ook vlot gaan, dat is mijn ervaring.
+1
Arnoldvd
@dieseltank en of je er stallen mee schoon spuit bijv. Vleesvarkens, een oude stal stenen muuren dan slijt de slang ook snel
+1
marc102
@Arnoldvd herkenbaar ja...
Ook het stukslang net voor de koppeling krijgt het zwaar als je slangen door een kippenstal trekt, de koppling blijven vaak haken aan de inrichting
+1
paulusmahandel
@Wimsumar er is wel slang met kunststof bewapening bv: Nylaflow van Manuli, maar dit kan geen hoge drukken houden.
maar wie weet komt deze techniek nog met een boost.
en wat @valmet 605 zegt we vinden kiekjes uit onze branche altijd leuk, met een stukje uitleg misschien van hoe het komt dat deze slang is gebarsten en hoe te voorkomen.
hier op de site zijn vast mensen die dit willen/zouden moeten weten
Kapotteslang.nl
Ik begrijp dat er toch wel problemen zijn met slangen waar de buitenmantel van verdwenen is en daardoor zie je de staal omwikkelingen.
Op het moment dat het rubber weg is ben je de stevigheid kwijt, en ijzer en vocht is geen goeie combinatie.
Wanneer door slijtage het rubber weg is, zou ik qua veiligheid geen risico nemen en vervangen of deels repareren.
Let ook op droogtescheuren bij slang, vaak bij slangen die langdurig in de buitenlucht/ zonlicht verblijven.
+3
GROENEDEERE
Nou kom maar op met de foto's.
Maar als je bij elke foto je eigen bedrijf gaat promoten.....
Zit op tractorfan om naar t spul te kijken en als ik reclame wil dan zet ik de televisie wel aan.
Kapotteslang.nl
@GROENEDEERE
Ik zit hier echt niet op om reclame te maken.
Misschien kan ik mensen wel bewust maken waar op te letten bij het gebruik van bv hogedruk waterslangen.
Soms kan je door een kleine aanpassing veel langer met een bepaalde slang doorgaan en scheelt weer kosten.
jd user
@Kapotteslang.nl En welk merk slang raad jij aan voor de hogedruk spuit?.....Ik heb nu good year ,en dat bevalt tot nu goed.Die slangen van dibo zijn zó stuk.Komt een klein gaatje in en floeps lek.
+1
Kapotteslang.nl
Een goed merk voor hd waterslang is trellerjet, goed voor hoge druk en heet water. Maar ja, ook die kunnen slijten.
tone29
@Kapotteslang.nl werkte bij een bedrijf dat bioolie moest gebruiken. Verschillende slangen geprobeerd. En allemaal de binnenkant van opgevreten. Met alle gevolgen van dien. Rotzooi in de tank. En door het hele systeem. Hebben ze daar al een oplossing voor?
Kapotteslang.nl
Herkenbaar, ik heb denk ik van een machine wel 100 slangen moeten vervangen, door bio olie.
Allemaal zompig geworden, ofwel het rubber van de buitenmantel helemaal zacht. En o- ringen vrat de olie op.
Moest van de klant Manulislang rockmaster op, daar had diegene van technische dienst goede ervaringen mee.
Maar bio olie is troep, paar jaar geleden en weet niet hoe het nu met die slangen is
+1
tone29
@Kapotteslang.nl klopt wel. Gewoon rotzooi. Zijn dat van die slangen die je zelf nog af moet pellen?
Kapotteslang.nl
De 4 en 6 staalinlage wel .
Tegenwoordig zijn er ook 420 bar slangen die je niet hoeft te schillen, dat scheelt een hoop tijd onderweg
tone29
@Kapotteslang.nl dat schillen is een hoop werk. En het moet goed gebeuren. Vaak genoeg gehad dat daarna het rubber achter de pershuls al los gaat door het schillen. Dus minder goede ervaring mee
Kapotteslang.nl
@tone29
Ja, je hebt wel schil apparaatjes maar niet iedereen heeft die en je moet je wel aan de schillengtes houden, en niet met stanley mesjes gaan schillen, (amateur).
tone29
@Kapotteslang.nl haha dat klopt. Hadden ook zon apparaat met een slingel die je rond miest draaien
paulusmahandel
Voor bio-olie is tegenwoordig een groene of gele slang, dit is een speciale coating/menging in het rubber
kunnen volgens mij 300 bar druk houden
Kapotteslang.nl
@paulusmahandel
Ik heb er gelukkig niet veel mee van doen.
marc102
@Kapotteslang.nl Misschien dat dit niet helemaal jouw branche is maar landbouwvoertuigen krijgen steeds meer bio olie. Wij kregen een soort subsidie als onze nieuwe verreiker(2007) bio-olie in zijn hydro systeem gebruikte en nog een aantal voorwaarden.
+2
Kapotteslang.nl
@marc102
Ik begrijp wel dat landbouwvoertiigen meer en meer bio olie gaan gebruiken, maar hou je slangen in de gaten.
marc102
@Kapotteslang.nl hoe moet ik de binnenkant dan in de gatenhouden?
tone29
@marc102 dat merk je vanzelf. Of kijk geregeld in je hydr. Tank. Ook niet verkeerd om er dan ff een magneet in te maken voor ijzer deeltjes
rubenv
Goede service deze man!
laast keer bij mij geweest maar goed en snel voormekaar!
+1
Valtra-Fordpower
@rubenv Hoeveel heeft hij je betaald hiervoor? 😝
Kapotteslang.nl
@rubenv
Hoi, ik weet even niet via welk bedrijf maar bedankt 👍🏻
rubenv
@Kapotteslang.nl tuytel in dordrecht bij die ahlmann paar maande terug
mklok
@rubenv staat bij mij op mijn werk een shovel van damsteegt ingehuurd door tuytel. Anderhalve dag stilgestaan , slang kapot was schjjnbaar een hoop werk . Dit heeft pirtek gedaan.
Kapotteslang.nl
@mklok
1,5 dag is wel erg lang maar daar kan ik niet over oordelen.
rubenv
@mklok dat was ik 😂
op de shell
werden de eerste dag weggestuurd vanwege de zwavel gasse...
was idd rot werk.
jij zit zeker op die atlas met die kraai op de giek
mklok
@rubenv goed gezien, mooi herkenbaar zo,n kraai erop. Eigenlijk is het voor de meeuwen weg te jagen maar die zijn nu met winterverlof. Maar dat wist ik niet dat het met de zwavel damp te maken had. Maar was volgens mij wel een operatie.
rubenv
@mklok was een slang van de bestuuring maar je moest de halve alhmann slope om dr bij te kunne
Kapotteslang.nl
@rubenv
Ja, je kan wel eens ff bezig zijn met een slangetje.
Soms heb ik ook wel eens dat je een machine beter naar een werkplaats kan vervoeren en dan op een brug repareer, maar dat is een utopie
Kapotteslang.nl
@rubenv
Ja, ik weet het weer, alles goed gegaan toch?
rubenv
@Kapotteslang.nl jahoor goeie service
Valtra-Fordpower
Wat voor slangen gebruik je meestal? Gewoon de goedkope 2SN slangen, of de meer soepelere slijtvaste slang?
Kapotteslang.nl
@Valtra-Fordpower
Zelf gebruik ik voornamelijk 2 inlage compact slang, goed van druk en soepel.
Veelal rockmaster, is slijtvaster
Valtra-Fordpower
@Kapotteslang.nl
Die zijn ook geschikt voor gebruik in kabelrupsen en vergelijkbaar (zoals uitschuifmasten op verreikers en autolaadkranen) ?
Kapotteslang.nl
@Valtra-Fordpower
Ja hoor, gebruik ik meestal daarvoor.lekkere soepele slang
jannickmarmix
@Kapotteslang.nl kijk maar eens op www.indi.nl, veel hydrauliek onderdelen snel geleverd 😄
Valtra-Fordpower
Quote Reactie van @jannickmarmix:
indi.nl

Onderdeel van Kramp.
jannickmarmix
@Valtra-Fordpower klein beetje 😄
Kapotteslang.nl
Ja, ik ken het bedrijf, ze hebben van alles. Maar ik hou het bij de slangen enzo.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
53
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
1.742
TREFWOORDEN