Illustratie van:

International 844 S - Stuurbekrachtiging

Heren,
Kan iemand vertellen wat het probleem is als bij stationair toerental van de motor de stuurbekrachting haast niet werkt? Met een beetje gas erbij werkt het wel goed.
Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

IHFan
Hydroliek pomp van de stuurbekrachtiging misschien niet zo goed meer?
takeuchipower
Waarschijnlijk is de pomp versleten
Leo433
Als zo`n pomp versleten is, wat is er dan versleten? Is dit te reviseren? Of moet hier een nieuwe op.
takeuchipower
Dan moet er een nieuwe pomp op
IHFan
Ja moet een nieuwe op moet je toch een dubbele hebben vanwege de stuurbekrachtiging!?
Leo433
Ja, er moet dan een nieuwe dubbele pomp op neem ik aan.
Of hebben jullie er nog eentje liggen?
caseih212
Kijk eerst maar is naar het oliepeil van de hydrauliektank! Zit achterop de trekker achter de bestuurdersttoel. Vaak stuurt de trekker ook niet bij stationair toerental als er te weinig olie inzit. Wat ook heel goed kan is dat idd de pomp versleten is. Als het even kan gewoon een nieuwe pomp erop. Ook meteen even nieuwe hydrauliekolie erop en filter schoonmaken. Dan moet het toch weer goedkomen 😄
casejxu
Filter kan ook verstopt zijn waardoor hij niet genoeg olie krijgt.... En kan idd zijn dan pomp versleten is.. is te testen maar zou dan wel even naar de plaatselijke smid gaan... Deze weet precies wat en hoe te doen en wat goed is en wat niet...
Leo433
Ik heb de olie en het filter eigenlijk net vervangen, dus dat is goed. Het oliepeil is ook goed, dus er moet helaas een andere pomp op denk ik.
interman
Krenge benne nogal duur. zou eerst maar ff druk meter lenen en kijken of die echt versleten is.
hewi hendriks
Je kan het systeem ook eerst testen stuurdruk is 120 bar
TomopSame
Plaats wel geen drukmeter rechtstreeks aan de uitgang van de pomp maar zorg dat er een overdrukventiel aanwezig is anders kan het zijn als de pomp nog goed is dat ze openscheurt doordat de olie niet weg kan 😉
Thies
Begin eerst de hyrdeaulicolie te peilen. Net te min kan wat problemen geven. Kijk wel goed naar de peilstok. Is soms moeilijk te zien. Teveel Hydreaulic olie op de hefbak kan leiden tot lekkage van de O-ringen op de hefbak.
looman
@hewi, hoe/waar meet jij dat ? kun je ergens een meetnippel inschroeven ?
IH-Kees
@looman, leiding los draaien neem ik aan.

Stuurdruk moet 100-110 bar zijn.
Uit het ventiel moet min rond de 150 bar komen.
hewi hendriks
Idd leiding los schroeven bij stuur cilinder

op de orbitrol zit een overdruk ventiel,, druk moet stationair 120 bar zijn... maar volgens het probleem is de pomp versleten
Leo433
@hewi, dit is een goeie tip. Ik ga toch nog de pomp testen, die krengen kosten nieuw €400. Bedankt.
vane
Mss dat het overdrukventiel in de orbitrol
kapot is. komt ook wel voor.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
5