Hoi, Als ik zo rond kijk op verschillende evenementen en zie de tractors staan die uitgevoerd zijn voor de trekker trek begint het toch wel een beetje te kriebelen en als je het geluid dan ook nog hoort! En als een paar vrienden ook al meedoen... Ik ben beginner ( Nog nooit trekker trek gereden ) Ik heb al verschillende topics gezien en gelezen. hier kom ik nog niet aan uit. Hier gaat het dan al meer naar de 11 ton met de 1455xl oid. Ik heb een paar vragen hierover: - Wat voor tractor zijn standaard al goed gebouwd voor de trekkertrek. (het liefst houdt ik hem zo standaard mogelijk, ook ivm slijtage enz.) Ik weet dat er altijd wel iets kapot kan gaan. Maar welke tractors gaat bijvoorbeeld niet veel aan kapot als ze standaard zijn? - Ik zat zelf te denken aan de 2,5, 3,5 , 4,5 Ton standaard? Of iemand een beter iedee / Advies ? - Waar moet ik zowel rekening mee houden als ik op zoek ga naar een trekker? - Stel dat er iets kapot gaat wat zijn dan de types die je vooral niet of wel moet pakken? - De standaard klasse betekent toch dat en niks aan verbouwd mag worden? Budget ligt er een beetje aan wat het is.Ik wil er geen ( Niet ) 7 a 8000 aan uitgeven... Ik hoop dat jullie mee zouden kunnen denken! Ik hoor het graag!
Hey iedereen ik zou graag mij ford opvoeren maar weet niet hoe dat moet zou iemand mij daarmee kunnen helpen. Alvast Bedankt
Zit er aan te denken om onze holaras jumbo in de fronthef te hangen. Zijn hier mensen die hier goede ervaringen mee hebben of is achter in de hef gemakkelijker.
Iedere New Holland T5 heeft te lichte hefarmen voor een 320 maaier met kneuzer.
Ik heb een vierkante balenklem met euro snelwissel oren voor aan de voorlader, nu heb ik een hefmast waar ik de klem eventueel ook aan wil kunnen hangen. Heeft iemand hier ideeën over om de palletvorken makkelijk te kunnen wisselen voor de klem ? Zonder dat je een halve meter verder naar achteren komt en het gewicht te ver van de trekker af komt.
Vanwege steeds verstopte kruisbalk verdeler ben ik op zoek naar een oplossing die werkelijk helpt om dit te voorkomen. Heb op de bouwland en op de zodenbemester een kruisbalkverdeler, en op de tank een snijfilter (fijnfilter uitvoering), dit werkt mooi, alleen bij mest met veel kuilgras en stro verstopt de inlaat van de kruisbalk bij elke tank alsnog, ook wanneer ik bij elke tank het snijfilter leegmaak. Het gaat om een 6m3 tank met vacuumpomp en 6" aansluiting. Om de mest te ontdoen van stro/gras ed. in plaats van alleen de troep uit elkaar te trekken en een deel ervan uit te filteren, zou de Spezima vuilafscheider misschien een optie zijn? Zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Reinigt deze goed en is de doorstroming acceptabel?
Iemand een idee wat een Fendt 516 vario verbruikt per ha tijdens ploeg werkzaamheden? Het zou gaan om een 4-schaarploeg op lichte zandgrond. Normale ploegdiepte (25 - 30 cm).
Hallo, Ik begin er bij mijn kieper steeds meer aan te ergeren dat ik de kieper te kort op de tractor zit waardoor ik elke bocht moet oppassen dat ik niet de banden tegen de dissel heb en ik met achter uit rijden de kieper niet haaks om krijg. Een oplossing zou zijn de kieper in de zwaailaat te hangen maar daar ben ik niet zo weg van. Mijn andere idee is de dissel verder naar voor te laten zetten? Ik hoor graag jullie mening hier over of andere ideeën.
Hallo iedereen ik ben op zoek naar een trekker die betaalbaar is (max 300 euro) en nog een beetje snel is. hij moet ongeveer 30 plus kilometer per uur lopen alvast bedankt
Leeftijd: 28jr Laatst online: 1u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: