Ik heb mij Contactslot vervangen.
Ik heb een aantal oldtimer trekkers, een daarvan (Nuffield Universal Three) heeft hobbelig afgesleten profiel op de achterbanden. De nokken zijn om en om meer en minder afgesleten. Het profiel opzich is nog lang niet versleten, maar comfortabel rijden is het ook niet echt meer. Nieuwe banden er op monteren zou zonde zijn. Zijn er misschien banden leveranciers (liefst in Twente) die deze kunnen 'trimmen' of opsnijden zodat ze weer vlak rollen? Heb bij een ander setje banden al eens met een houtschaafmachine geprobeerd, maar mooi rond krijgen valt tegen. Andere ideeën zijn ook welkom, alvast bedankt!
Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
Goeden avond , afgelopen week heb ik een partij wielgewichten gekocht waarbij mij een onbekende set wielgewichten werdt aangeboden , iemand een idee bij welke tractor de rode wielgewichten rechts op de foto horen? Bij voorbaat dank
Goeden avond, vanavond wilde ik bieden op een lot bij vdi waarop niet veel meer ligt dan oud ijzer , vanaf prijs €50 , ik bied waarna ik denk dat de prijs inl commissie van 12 1% dan op €62 uitkomt , komt er op t scherm een beeld de mededeling dat er 50€ ex btw boekhoudkosten bijkomen en €125 ex btw afhandeling kosten eindtotaal €245.50 ,bijna 5 x t bedrag t is maar dat u t weet.
Kan iemand mij zeggen hoeveel de klepspeling bedraagd en op hoeveel kg de cilinderkop mag vastgetrokken worden? Alvast bedankt
Mijn fordson power major heeft tot 2 weken altijd vlot gestart en nu doet hij het niet meer zonder de kleppen lichter te gebruiken Weet iemand hoe dit komt Heb 2 accu's geprobeerd maar bij geeen enkele lukt het zonder lichter
Een half jaar nadat pater Joseph Imama uit Kampenhout dankzij een oproep via Radio 2 een tweedehands tractor kon kopen, staat die nog altijd te wachten op vervoer. De tractor is nodig voor de bouw van een schooltje in Bikoro, in Congo. Maar de kosten voor het vervoer van de tractor in een container lopen hoog op. De pater hoopt via schenkingen genoeg geld in te zamelen om de tractor nu ook te kunnen transporteren naar Congo. https://images.vrt.be/width1280/2023/08/17/37d18f77-3ce2-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een dynamo en wellicht ook een spanningsregelaar voor mijn Fiat 411R. Weten jullie of dit nog ergens te krijgen is? Groetjes Noud
Weet iemand hoe ingewikkeld het is om een kenteken aan te vragen bij een trekker zonder kenteken anno 2024? Het gaat om een oudere john deere uit 1996 zonder papieren. Alvast bedankt groet Tim
Ik heb nieuwe dynamo en regelaar geplaats , de kabels 4mm² dynamo nog extra geaard . nu na het starten behoud deze zijn batterijspanning wat normaal zou moeten zijn , na het opvoeren van de gas hendel begint deze te werken rond een spanning van 14 v op 3000 toeren echter 16v wat mij behoorlijk veel lijkt . wanneer we de verlichting aanzetten valt deze terug tot 13.50v , wat denk ik nog steeds meer dan voldoende is. op 300
Beste Leden. Ik heb mij een verhaal laten vertellen waar ik over twijfel. Ik heb een dynamo(?) Die de accu oplaadt, dat wist ik al. Maar het schijnt dat hij pas oplaadt als de accu deels leeg is en niet constant oplaadt. Klopt dit? En had het erover om een normale dynamo te nemen die constant oplaadt tot hij vol is. Kunnen jullie, u mij duidelijkheid geven? Bedankt voor de hulp.
Dag allemaal, Ik zou eens graag weten hoeveel pk mijn fordson power major heeft Heb al vanalles gehoord maar zou nu graag het juiste aantal pk willen weten Alvast bedankt
Hallo allemaal, Ik heb laatst de gloeibougies vervangen van mijn farmall d 430 Voordat ik ze verving starte hij zeer slecht maar had hij nog wel ontbranding Na het vervangen heeft hij geen ontbranding meer de gloeibougies doen het ze gloeien ik heb ze allemaal doorgemeten Weten jullie nog wat ik kan doen
Hallo, Wij hebben net 4 ha gras in gezaait en hadden nog n bunder en veel last van mollen. Ik hoorde pas iets over mollen uitgassen ipv ze vangen . Als het goed is met carbid? weet iemand hier iets van? Gewoon n blokje carbid in n gang beetje water erover en weer dichtstoppen? Weten jullie ook andere manieren ?
Beste vrienden van TractorFan, zoals vele weten ben ik een Kramer KL550 aan het restaureren, nu wou ik de motorolie verversen en kwam ik tot mijn verbazing 2 onderdelen tegen die los lagen in de carterpan (Deutz F4L812), het zijn onderdelen met een gat excentrisch erin geboord, allebij exact hetzelfde. Eén ervan is beschadigd. Ik heb een onderdelen boek van deze motor maar daar staan ze niet ingetekend, het enige wat ontbreekt op tekening zijn de balans-assen. Ik kon ze maar net met een magneet door het gat, waar normaal gesproken de aftapplug in zit, eruit krijgen. Ik heb de Kramer voor de waterrem gehad en hij haalde nog keurig 51 van de origineel 52 pk, er kwamen geen gekke geluiden uit de motor en hij trilde niet. Om de carterpan te demonteren moet de vooras er onder uit en die laat ik nog even zitten zo lang dat nog kan. Dus wie een idee heeft mag het zeggen, ik zal hieronder foto's plaatsen van de onderdelen. Elke reactie of tip is welkom, alvast bedankt.
Wat BMW en Porsche zijn voor zakenlui, zijn tractoren voor landbouwers. Hoe groter, hoe meer prestige. Veel trekkers komen uit Duitsland. “Een tractor onder de 100 PK is voor een tuinaanlegger.”
Goeden dag , er viel mij vandaag t oog op deze 4 wielgewichten, iemand een idee voor welke tractor die zijn ?
Goeden dag tf ers , ik heb een stokoude deutz 2 cilinder tractor gekocht in Spanje , deze heeft kenteken platen maar geen papieren, ik vroeg aan de eigenaar hoe t in zijn werk gast een tractor in Spanje op kenteken te zetten , hij had t erover dat t dan een gecompliceerde zaak en zeer kostenspelige zaak wordt, mss iemand van hier die in Spanje woont en weet hoe t in zijn werk gaat hoe papieren bij een tractor te verkrijgen? Bvd dank
Iemand een tip voor een transporteur welke regelmatig trekkers/machines rijdt van en naar Zweden? Postma al gehoord, die rijden niet zelf die kant op.
Franse boeren bezetten al ruim een week verschillende snelwegen in Frankrijk uit onvrede met het landbouwbeleid. Twee vakbonden roepen boeren op vrijdagmiddag richting Parijs te trekken.
De koppeling van mij F1L514 pakt zeer snel op en heeft maar een hele kleine slag m.b.t. aangrijpingspunt. Ik vermoed dat de koppelingsplaat op is en wil deze gaan vervangen tezamen met de drukgroep. Maar heeft iemand hier een werkplaatshandboek technische handleiding van hoe dit te doen? Vriendelijke groet, Wander
Ik hoorde in de wandelgangen dat loonwerkers dit seizoen hogere tarieven hanteerd...? Klopt dat ook voor aankomende seizoen
Voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval op de A28 bij Beilen in juli 2022 door zijn vrachtwagen tijdens een protestactie stil te zetten, is tegen een 57-jarige trucker uit het Brabants Mill een celstraf van drie maanden geëist en een rijontzegging van een jaar. Het Openbaar Ministerie vindt roekeloos rijgedrag bewezen.
Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller. Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
Gezocht band zoals op foto goede gebruikte staat
Ik zit te worstelen om volgens mij deze Keerring eruit te krijgen. Het originele probleem was dat de rem het niet deed. En dat klopt met al die vettigheid. Maar nu wil ik ook meteen de Keerring wat achter de remmen zit vervangen. Maar het lijkt of dat deze erin is geperst. En de tweede vraag is welk nummer het is voor het bestellen Wie weet raad?
Goede morgen, ik ben op zoek naar een Bosch dynamo 0101 209 044 voor mijn John Deere 1120, bj 1968. We vinden ze wel terug in een ander merk, maar dan is de as waar mijn poulie opmoet net iets tekort waardoor het niet lukt. In Bosch vind ik ze nl nergens terug. Blijkbaar zou de 0101 209 032 ook passen maar ik ben dat niet zeker. Iemand ervaring mee of iemand die mij kan helpen aan zo'n dynamo ? (adressen, firmanaam, ... ?)
Ik verbaas me de laatste tijd over de vraagprijs van frontgewichten. Ik was 'vroeger' (zeg maar een jaar of 5 terug) gewend aan ca €1 per kilo frontgewicht. Tegenwoordig lijkt €2 / kilo meer de norm en soms uitschieters tot wel €3,50 per kg als er een bepaald logootje op staat. Wordt dat klaarblijkelijk echt betaald voor gewichten? Is het schaarste/vraag&aanbod? Goudzoekende prijsopdrijvers? Soort tulpenbollenmanie? Ik wil er verder geen waardeoordeel aan geven maar ben gewoon oprecht nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan.
Beste tractorfans, mijn Landini 8500 kostte in 1980 plus minus11000 € zijn er mensen die prijzen kennen Adhv facturen van hun jaren 50 tot 90 trekkers ? Mvg towaberg
Ik was bezig met het berekenen van de oplegdruk en het gewicht wat op de banden komt. Nu had ik een berekening gemaakt maar dat lijkt me vrij veel. Nu was mijn vraag hoe bereken je de oplegdruk en het gewicht wat op de banden komt? Gegeven zijn: Gewicht trekker 8 ton Gewicht mesttank leeg 9.5 ton 4-in-line met Tankinhoud van 12m3
Gezocht worden nieuwe cilinderbussen en lagers voor de Steyr 280 voor elke info 06 2322 8546 of info@tractomania.eu bvd Bas
Hallo! Ik heb laatst een John Deere 2140 gekocht en ben erachter gekomen dat die wel heel veel diesel verbruikt bij het rijden op de weg. (dus zonder iets te trekken). De tractor rijd ongeveer 180km op een tank van 80 liter. De tractor rookt bijna niet en lekt ook niet dusdanig veel (alleen wat zweten). Het gaat hier om een 4wd SGII cabine uit 1984. Ik kom er zelf niet uit dus hoop dat iemand een idee heeft.
Hoi, Ik ben nog steeds opzoek naar een Hydrauliekpomp voor een Holder A10/A12. ( hellaas schaars) vandaar buitenland zoeken. Nu heb krijg ik verschillende reacties op leboncoin alleen snap ik het nog niet zo goed wat ze ermee bedoelen. Heeft iemand hier al ooit ervaring mee? Dit is bijvoorbeeld een reactie die je terug krijgt. Bonjour, mon prix est de 120 € livré par mondial relais port compris Paypal (prevoir 5 % de frais) ou Espèces ou Cheque ou Paylib. Cordialement
Kan een deutz kopen maar heb 'm n vraagtekens bij het type plaatje, staat bwj 1949 op .zijn toch gebouwd in 1956 tm 1958 ?
Hallo iedereen, Het valt mij op dat bij motoren van trekkers vaak het vermogen wordt opgegeven. Nergens vermelding van het geleverde koppel. Een tractor moet het toch vooral van zijn koppel hebben (denk bv aan ploegen of kar trekken). Waarom wordt het koppel niet vermeld?
Onlangs een trekker bijgekocht. Een deutz DX4.30. Vandaag met de trekker naar de keuring geweest, maar afgekeurd omdat er geen snelheidsbord rechts achter op de trekker zat. Is dit verplicht in België? Want ik zie dit op geen enkele nieuwe trekker meer zitten.
Waar kopen jullie onderdelen of op welke site? alvast bedankt voor jullie reactie!
Een waterstofauto heeft een tank om 5 tot 8 kilo waterstof op te slaan. Daarmee kan 500 tot 800 kilometer gereden worden. Een volle tank kost in Nederland dan ook al snel 100 euro, oplopend tot 175 euro. Dat is voor dezelfde afstand veel duurder dan bij een benzine- of dieselauto en al helemaal dan een…
Heb je vragen, opmerkingen of reacties naar aanleiding van het evenement "Toertocht oldtimers Pyreneen " stel ze dan in dit topic. De reacties worden ook getoond op [url=/agenda/4568/toertocht-oldtimers-pyreneen/]de speciale Toertocht oldtimers Pyreneen pagina[/url] in de agenda.
Goedenavond tf leden. mij is het opgevallen dat het de laatste tijd een stuk minder gezellig is op tf. teveel gezeik over merken, teveel persoonlijke aanvallen, complete dingen die uit hun context gerukt worden en zelfs zeiken onder een foto/topic dat er niks mee te maken heeft. persoonlijk vind ik dat jammer, i mean tf is een leuke site waar je altijd terecht kan voor vragen of problemen met machines, ook vind ik het leuk om door iemand oude fotos te bladeren en zo een beetje de geschiedenis van zijn bedrijf te volgen. ook vond ik het leuk om zelf fotos te plaatsen en daarbij nodige text en uitleg te geven wat ik op dat moment aan het doen was. Alleen met het gezeik van de laatste tijd is de lol van het fotos plaatsen er wel af. voordat je een foto plaatst moet je eerst kijken of alles door de keuring komt. dan word ik het gouw zat. mede dat heeft mij doen besluiten om al mijn fotos te verwijderen en voorlopig geen nieuwe te plaatsen. helaas ben ik niet het enige lid die er zo over denkt, met als resultaat dat er steeds minder fotos geplaatst worden en de fotos die geplaatst worden zijn geen spontane fotos meer. dat kan niet de bedoeling zijn. het begint zelfs zulke vormen aan te nemen dat ik erover denk om voorlopig tf maar ff te mijden. i mean als ik gezeik wil kan ik dat ergens anders ook wel krijgen, maar zover is het nog niet. daarom wou ik voorstellen om gewoon weer lekker ouderwets gezellig te doen. discussies on topic te houden, geen discussies verplaatsten naar een ander topic/foto en al helemaal die persoonlijke aanvallen te mijden. je kunt het oneens zijn met elkaar, maar discusieer dan op een normale manier. ik weet zeker dat er dan leukere spontane fotos en discussies komen, daar draait deze site ook op. psst ik weet dat er een hoop zeikende leden overkomen van prikkebord alleen die hebben over het algemeen niet veel ervaring/kennis over trekkers. dus wat mij betreft negeer je die gewoon. al met al een heel verhaal, maar ik hoop dat het in de toekomst een stuk gezelliger wordt op tf.
Hoe kom ik via de cijfers op het typeplaatje aan de juiste lagers?het gaat om het lager boven (bij het stuur)en de middelste (er zitten er drie op de as maar de onderste is nog goed
Motorgeronk, een daverende knal, gevolgd door gekraak. Pieter Heijboer schrok zich dinsdag een hoedje in zijn Ruurlose woning. Een snelle blik naar buiten. Ontzetting: er was iemand tegen de Kroezeboom geknald! De stokoude eik staat in zijn tuin. De torenhoge, metersdikke woudreus waarop de Ruurloërs zo trots zijn is nu verminkt. Maar ook verloren?
DEN HAAG (ANP) - De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) wil dat bedrijven nu al stoppen met het rijden op stookolie. Het brandstofmengsel is goedkoper dan diesel, maar slecht voor de gezondheid en het milieu, stelt de inspectie. Het ministerie van Financiën gaat de accijns- en milieuwetgeving voor brandstoffen volgend jaar aanpassen. Daarmee moeten de eisen voor nieuwe brandstoffen hetzelfde worden als die voor benzine en diesel. De ILT wil dat het gebruik van stookolie, ook wel designer fuel genoemd, al eerder beperkt wordt en doet een "dringend beroep" op bedrijven om nu al met deze praktijk te stoppen. Er geldt nu een lage accijns op stookolie, waardoor er een sterke financiële prikkel is voor bedrijven om stookolie te gebruiken. Het ministerie van Financiën wil per 1 januari het accijnstarief van stookolie gelijktrekken met dat van diesel, om het gebruik ervan te ontmoedigen. Stookolie is slechter voor het milieu dan gasolie door onder meer het hoge zwavelgehalte. "Het milieu en onze gezondheid kunnen niet wachten op aangepaste regelgeving en harmonisering van de accijns", zegt de ILT. De ILT heeft onderzoeksbureau TNO daarom gevraagd om in kaart te brengen wat het gevolg is van de uitstoot van stookolie door vrachtverkeer, bouwverkeer, tractoren en mobiele machines in de agrarische sector. Ook gaat de inspectie in gesprek met wegvervoerders en anderen. "De hoop en verwachting is dat betrokkenen hierdoor al eerder dan verplicht door regelgeving zullen stoppen met gebruik en handel in deze stookolie", aldus de inspectie. Bron: https://www.welingelichtekringen.nl/anp/inspectie-rijden-op-stookolie-moet-stoppen
Sinds een paar weken werkt Van Berkel Landschap & Infra uit Veghel met de splinternieuwe Hooby LC90 E-tronic elektrische graafmachine van machinebouwer en -ontwikkelaar Hobelman Halle uit de Achterhoek. Machinist Mark van Uden die de primeur heeft en sinds twee weken met deze hypermoderne kraan werkt, wil niet meer terug naar de dieselvariant. “Deze elektrische Hooby is een plezier om mee te werken.” Elektrische vs. dieselaangedreven graafmachine Als het aan machinist Mark van Uden had gelegen, dan had de elektrische Hooby LC90 E-tronic tien jaar geleden al geïntroduceerd mogen worden. Volgens hem heeft de elektrische Hooby een aantal voordelen vergeleken met de dieselvarianten, waar Van Uden ook mee gewerkt heeft. Accu’s meenemen en thuis opladen Volgens Van Berkel is de elektrische smalspoormachine écht een machine voor de cultuurtechniek. “Omdat hij twee accu’s heeft, waarbij je met de giek er indien nodig één accu uit kunt halen, heb je alle flexibiliteit die nodig is. Als je de kraan niet mee naar de thuislocatie neemt, maar de accu’s zijn leeg, dan kun je er één accu uithalen en die mee naar de thuislocatie nemen en opladen. Wij werken meestal in de middle of nowhere, dus een stopcontact is vrijwel nooit voorhanden.” Als er een snellader zou komen, is dat wel handig volgens de directeur, maar niet per se noodzakelijk.
Je kan veel meer doen met versleten (vracht)auto en tractorbanden: We produceren jaarlijks bijna 2 miljard autobanden, terwijl de oude opstapelen. Een Nigeriaanse wil alle banden van haar land recyclen.
Er blijft een groen lampje branden op mijn d15, heb de olie vervangen maar weet niet hoe het komt dat het blijft branden
In de bossages van ons huis staat een oude tractor: een Fendt Farmer 2 uit 1968(?). Ik heb de tractor een jaar geleden nog gestart, maar daarna niet meer. Hij heeft al jaren gewoon buiten gestaan, met een zeiltje over de instrumenten en deel motor. Er zitten hydrauliek aansluitingen op, de vorige eigenaar gebruikte die voor een houtklover. Ik zal hem niet gaan gebruiken en dan is laten staan zonde. Twee mensen uit de buurt hebben interesse om hem te kopen, maar ik heb geen idee wat redelijk is. Ik hoef niet de hoofdprijs, maar "weggeven" is ook niet de bedoeling. Dus samengevat: wat is een redelijke prijs voor deze tractor?
Beste leden, Ik heb een Fendt farmer 103 s en ik heb er nooit (start)problemen mee gehad. Ik maak deze week hooi met de trekker en ik laat de trekker s‘nachts buiten staan. Ik stapte vanmiddag op de trekker om te gaan schudden, maar er gebeurde niks. Nadat ik een acculader heb aangesloten op slechts 10 ampere starte hij zonder problemen. Toen ik klaar was met schudden en ik de motor uitzette, wou ik even kijken of hij dan wel startte. Hij startte zonder problemen maar na nog een keer proberen had ik weer hetzelfde probleem. Het lijkt mij sterk dat dit komt door een lege accu, maar heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Heeft het misschien te maken met het contactslot? En zo ja, zou iemand mij uit kunnen liggen hoe ik met een schroevendraaier de startmotor kan bekrachtigen? Alvast bedankt
Hallo ik ben bezig met het restaureren van een f2l812 blok. Nu heb ik een nieuwe zuiger en cilinder besteld en kom ik er achter dat de zuiger die er origineel in zit is uitgeboord. De standaard zuigermaat is 94.90 mm en degene die er op zat is 95.45 mm. Nu weet ik niet wat het beste is: 2 nieuwe zuigers kopen en beide vervangen of de recent aangekochte laten uitboren. De nieuwe heeft een spel van 0.10mm en de oude 0.05mm (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Is er iemand die raad heeft want ik zit wat met tijdsdruk en ook mag het niet al te veel geld kosten. Ook weet ik niet of ik met de 2 verschillende maten gewoon kan rijden dus niet laten uitboren en de andere niet vervangen. En is moet ik ook een andere cilinder kop kopen voor op degene die ik nieuw gekocht heb of past dat wel gewoon? Alvast heel erg bedankt!
Gezocht wordt 6 cilinder uitlaatspruitstuk Ford 590e , aanbiedingen svp naar watts app 06 2322 8546 of o Info@tractomania.eu bvd Bas
Hallo, beste tf'rs Ik ga van het weekend naar een mini tractor kijken van 1960 in België. Deze is wel in delen/stukken ( nog niet rijdend ). Er zijn geen papieren meer bij. Is er een manier bij de aankoop, inschrijfdocumenten aan te vragen zodat het in Nederland makkelijker op kenteken of zelfs over te zetten is? Ik hoor het graag! Betreft een Holder A12
Dumpwagens. Wie houdt er niet van een dumper? We durven te wedden dat je ooit in je jeugd op Tonka Toys rondsloeg terwijl je probeerde kostbare metalen uit je achtertuin te halen. Dumpertrucks zijn bliksemafleiders voor je innerlijke peuter; ze zijn zo groot, zo doelgericht, zo... dom. Maar het zijn ook vieze beesten. Niet alleen omdat ze hun leven lang rondsluipen in smerige steengroeven, maar omdat ze worden aangedreven door gigantische dieselmotoren. Deze fantastisch getitelde truck is hier om dat laatste punt te veranderen. Omdat het elektrisch is. Zou u dan alstublieft eerlijk willen zijn, voor de eDumper. Wat een naam. Wat een ding. Het is een geëlektrificeerde mijnbouwtruck met dumper van de Zwitserse divisie van machinefabrikant Kuhn. Omdat ze wilden afstappen van de dieselgewoonte, bouwden ze een Komatsu HD 605-7 om zodat ze op elektriciteit konden rijden – waardoor het de grootste elektrische auto ter wereld werd. De Komatsu HD 605-7 (klinkt een beetje als een goedkope Koreaanse televisie, nietwaar?) dankt zijn laadvermogen normaal gesproken aan een enorme 23,1-liter zescilinder turbodiesel. Maar dat werd in een grote container gegooid en vervangen door motoren die elektriciteit halen uit een lithium-ionbatterij van vier ton en 600 kWh – zes keer de capaciteit van Tesla's Model X. Zoals veel elektrische voertuigen beschikt hij ook over regeneratief remmen, een cruciaal element bij het kruipen door mijnen. Omdat hij zo'n zware klomp is en zo'n zware last moet dragen, kan de eDumper niet rekenen op een magische doorbraak in de batterijtechnologie. Er wordt dus gebruik gemaakt van natuurkunde. Stel dat de eDumper van 45 ton een helling van 13 procent oprijdt om 65 ton materiaal op te halen naar een cementfabriek. Wanneer hij weer naar beneden rijdt, is hij zo zwaar dat het regeneratieve remsysteem de meeste of alle energie genereert die nodig is om de heuvel op te gaan. Slim, hè? Volgens de makers maakt de eDumper feitelijk meer energie dan hij verbruikt. En door batterijen als energiebron te gebruiken, wordt jaarlijks ongeveer 50.000 ton diesel bespaard.
ik zou het eens interessant vinden om te weten welke merken jullie hebben (eventueel het type) en hoeveel uren hij al gedraaid heeft. gewoon om eens te zien hoeveel uren elk merk zo gemiddeld draait. onze DB 20200 uren onze renault 4200uren onze case 845 XL 5500 uren onze MF 6180 4000 uren
Dag iedereen, Ik speel al een tijdje met het idee om een minitractor aan te kopen. Eigenlijk is het een kinderwens die ik al lang koester. We hebben een stuk landbouwgrond van 17 are waar dieren oplopen, maar vooral in het hoogseizoen komt er jaarlijks een boer langs om het stuk met te lange grassen te mulchen. De dieren kunnen het gras dus onvoldoende kort houden, eigenlijk gedurende meerdere periodes. Is een aankoop van een minitractor geen overdreven kost in mijn geval? Ik zou de minitractor dus kunnen gebruiken om te mulchen, maar ook voor weide-onderhoud en bijvoorbeeld kalk strooien met een strooier. We hebben ook een kleine moestuin, maar aangezien we met twee gezinsleden zijn, is het stukje moestuin maar 10 vierkante meter groot. Een freesbak is dan misschien ook overdreven? Ik zit geloof ik wat gevangen tussen een kinderwens en volwassen nuchterheid ... Dank alvast voor jullie advies!
Hallo allemaal ik heb laatst een zetor 2511 gekocht van 1974 werkt goed draait goed maar er waren spijtig genoeg geen Papieren bij ben naar de politie geweest met de verkoopsovereenkomst maar ze kunnen niks opmaken omdat ze het chassisnummer niet vinden bij de de DIV heb nagevraagd bij een verdeler van zetor of ze een gelijkvormigheids attest kunnen aanvragen maar dat zou moeilijk zijn zonder bewijs van verlies dus zit nu helemaal vast en weet niet meer wat ik kan doen iemand tips ? Mvg Robbe
Goeden dag ik zoek een banden demontage apparaat op lucht , nieuw of gebruikt in goede staat bijvoorbeeld zoals op bijgaande foto aanbiedingen graag op 06 2322 8546 mvg Bas
Hallo, Omdat ik dit jaar maar heel erg moeizaam mensen bij elkaar krijg voor het op de wagen staan met kleine baaltjes persen heb ik besloten om verder te mechaniseren. Als eerste heb ik een trekker met voorlader gekocht welke ik wil aanvullen met een Meijer Holland systeem om de aanhangers mee vol te laden. Nu staan er hier in de buurt redelijk wat aanhangers die ik kan gebruiken, maar als ik aan het persen ben zijn anderen natuurlijk ook bezig. Ik moet dus ook een paar grote aanhangers zien te bemachtigen welke ik vol kan persen en later kan afladen. Omdat ik dit soort aanhangers nogal aan de prijs vindt, is mijn ook gevallen op een stel platte opleggers die voor relatief weinig geld worden aangeboden. Dolly erbij en rijden maar. Het spul wordt maar een paar keer per jaar gebruikt en er kunnen ongeveer 640 baaltjes per oplegger op. Helemaal fijn! Het probleem is dat ik eigenlijk weinig of niks kan over regelgeving rondom rijden op de openbare weg met een tractor/dolly/oplegger combinatie. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van? Met vriendelijke groet, Bouke
De relaiswerkengoed
Goedendag, Is een Valmet 655 met een 30-bak, om te bouwen naar een 40-bak? Of is dat een hele ingreep? Het is een versie met turbo. Bedankt alvast!
Welk water voor koelwater gebruik je best om te mengen met antivries: leidingwater, grondwater, regenwater of gedemineraliseerd water
Beste, Mijn MAN 2F1 loopt slechts 20 km/h, hoe kan ik de snelheid verhogen van deze kleine tractor. Ik dacht aan andere tandwielen te plaatsen in de beide reductiekasten van de achterwielen, iemand een beter idee?
Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?
Beste allemaal, Het vliegwiel bij de handrem rammelt / kraakt tijdens het rijden. Daarnaast lekt er olie uit. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Is het misschien het lager wat defect is waardoor hij rammelt / kraakt? Daarnaast ben ik benieuwd waar de lekkage vandaan komt. Zit daar iets van een keering oid? Ik verwacht dat de lager op de foto defect is. Is deze eenvoudig te vernieuwen of heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig? Ik verwacht dat het lager op de foto (van internet) defect is en kraakt. Deze verwacht ik te moeten vernieuwen. Zijn deze onderdelen nog te bestellen en is de reparatie zelf uit te voeren denken jullie? Is bijvoorbeeld het vliegwiel , lager e.d. zelf te demonteren of moet je zo'n reparatie toch uit besteden? Alvast heel hartelijk dank voor de reacties!
Beste leden, Wie kan mij vertellen waar temperatuursensor zit in het blok? Is het evt. misschien mogelijk met een foto, dat zou heel fijn zijn? Ik heb een stompkop gekocht maar de temperatuurmeter is niet aangesloten. Ik kan dus niet gewoon de kabel naar het blok toe volgen. Graag hoor ik ook hoe ik de plek bereik. Welke stappen moet ik nemen en welke kappen e.d. moeten er verwijderd worden om erbij te komen? Daarnaast ben ik benieuwd welke motorolie jullie adviseren. 30? Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord. Raimond
Een jongeman trok vorige week de aandacht van de politie toen hij met trekker en aanhanger in Raalte reed. En dan met name vanwege de manier waarop hij zijn lading had vastgemaakt. ‘Bijzonder is niet het juiste woord, maar teleurstellend komt meer in de richting’, zo laat de verkeerspolitie Oost Nederland weten.
In de motor van de kraan wil ik olie aanvullen. Kan het kwaad als ik 10w40 gebruik ipv. 15w40 en vice versa? Wat is eigenlijk het verschil?
Hallo allemaal weet iemand of dit een alternator is of een dynamo? Alvast bedankt. Mvg
De onze loopt Max +/- 25 op volle toeren het zou fijn zijn dat te doen met half gas ik ben van plan om er een cabine op te plaatsen Dan zal hel geluid ook zienbarend verminderen denk ik Verder heeft er iemand ervaring met de zwaardere oliepomp in de meter te plaatsen alle info welkom gr Gerrom
Heb je vragen, opmerkingen of reacties naar aanleiding van het evenement "Hintertuxer Gletscherkônig" stel ze dan in dit topic. De reacties worden ook getoond op [url=/agenda/4553/hintertuxer-gletscherkonig/]de speciale Hintertuxer Gletscherkônig pagina[/url] in de agenda.
Het heeft even niks te maken met tractors maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen, Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die problemen hebben met de apk van de auto sinds er een fijnstof gemeten moet worden? Ik rijd een opel combo uit 2016 en deze is vandaag voor de 4de keer afgekeurd, ik ben nu al 2000,- verder met pogingen om de fijnstof lager te krijgen en enigste optie is nog een nieuw roetfilter van 2300,- of 19.- meer betalen per kwartaal (want daar red ik het klimaat mee?) Zijn er meer die hier mee worstelen?
Dit klepje heb ik losgehaald had ik beter niet kunnen doen achteraf. Nieuwe boutjes ingetapt, en nieuwe kurken pakking in gezet. Maar het klepje blijft lekken. Zelfs zo veel dat ik er eigenlijk niet mee kan rijden. Wat kan ik hier aan doen?
Soms kom je dingen tegen waarvan je je afvraagt hoe bestaat het ? Hier een paar foto's van een Bosch gelijkstroomdnamo uit de jaren 50 die van een tractor afkomt die gerestaureerd gaat worden , ik heb m eraf gehaald om m schoon te maken en de beschermkap over te spuiten , de dynamo laadde tot 2009 toen ie stil gezet is gewoon goed bij ,bij toeval ontdekte ik dat de as van t anker los heen en weer kon bewegen , dat betekend dat t lager defect is daarop de dynamo uit elkaar gehaald , resultaat anker heeft door t defect lage tegen t huis aan gelopen en is daardoor beschadigd en warm gelopen , alleen daarom al kan een dynamo theoretisch gezien niet bijladen , verder is alles rondom de regelaar verroest , veerplaatjes verroest alle schoentjes en schroefjes verroest en 1 kabel ligt open door corrosie , ; normaliter een totale revisie , ik wilde t eens probeerd : heb enkel het defecte lager vervangen en t een en ander schoongemaakt en de dynamo weer in elkaar gezet; op de testbank gezet en je geloofd je ogen niet de dynamo laad gewoon naar de 14,4 v .
Hallo, Bij los laten van het gas pedaal van mijn M.A.N. 2L2 loopt de gasschuif in de brandstofpomp heel traag terug dus langzaam afnemen van de toeren (levens gevaarlijk). Ik heb dit al eens eerder gepost en als reactie het verwijderen van een vulplaatje gehad. Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken vandaar even een foto van de brandstofpomp bij gevoegd. is er iemand die mij verder kan helpen en dit wil aangeven bij de foto? Dit zelfde probleem heb ik met mijn Guldner A2KS.
Goeden dag tf ers , vandaag heb ik het project Schlüter as22 opgepakt , motorr en bak gaan uit elkaar voor revisie , wil nu het vliegwiel demonteren maar heb geen dop 85 en in de buurt kan ik er zo snel geen vinden , ik rij morgen zat 4 juni naar Groningen , mac onder de te ers die zo'n dop heeft en uit wil lenen , verder een vraag over de brandstofpomp , deze wil ik demonteren om m tvreinigen , kan ik dr pomp er bendenkenloos afhalen middels de 4 moeren? Springen of rollen er dan geen veren of drukrollen weg ? Verder zijn enkele tandwielen en lagers van de Hurth g76 slecht heeft iemand nog wat liggen van de Hurth g76 bak ? BVD
Hallo, mijn tractor startte vrij normaal, doch na een 1km rijden, gaf hij veel rook en verloor ik kracht om te rijden. Ik had angst dat hij ging stilvallen. Gelukkig geraakte ik nog terug. Ik denk dat de bougies aan vervanging toe zijn. Welke bougies moet ik aankopen? Waar kan ik terecht? Of is er toch nog een ander probleem. Bedankt.
Een 74-jarige man is woensdagavond om het leven gekomen bij een ongeluk op een boerenerf in Netterden. De man uit Azewijn raakte bekneld tussen een tractor en een hooischudder.
Ik wil op een aantal van mn oldtimer tractoren overschakelen op een nieuwe diesel brandstof genaamd blauwe diesel of GTL Fuel , deze brandstof is helderder van kleur en een stuk schoner tijdens de verbranding , 20% minder fijnstof en 95% minder zwavel , als ik op de tractor rijdt die geen cabine heeft heb ik minder last van de uitlaatgassen probleem ligt echter in de beperkte beschikbare aantal tankstations in Nederland , zo weet ik in Gelderland alleen Shell tankstation Tatelaar Didam , heeft iemand eenkaart van Nederland waar GTL te tanken of weet iemand een tankstain bij je in de buurt , zou t tanken een stuk makkelijker maken.
Ik ben bezig met de bedrading te vernieuwen van een deutz d40.2. nu is mijn probleem dat het knipperlicht en remlicht bediend word via 1 lamp. Hoe sluit je dit aan? Wat heb je allemaal nodig? Kan er me daar iemand mee helpen?
Hallo allemaal ik heb een güldner a2l van 1965 maar nu heb ik gemerkt met er mee te rijden dat hij zijn baterij niet oplaad weet er iemand hoe de alternator aangesloten moet zijn mvg robbe
Zoals de titel al zegt, de 3 cilinder mwm in mijn Renault wil moeilijk zakken in de toeren. Ik heb de (bosch, lijn) pomp al open gehad en daar lijkt alles gangbaar te zijn en te doen wat het moet doen. Wie weet waar ik het anders nog kan zoeken?
Goeden dag tf ers , ik zoek een nieuwe Stomil Kormoran Land Pro 12,4-28 , deze heb ik in 2008 nieuw gekocht maar in Nederland via de reguliere handel niet meer leverbaar , deze band is nog wel in Polen verkrijgbaar , wie kan mij helpen aan deze band? mvg bas
Goed en dag , ben op zoek naar de bakelietjes die op de Bosch gelijkstroomdnamo type REE zitten , gelieve alles aan te bieden dus evt ook complete of incomplete dynamo s ,. Groetjes Bas watts app 06 2322 8546
Ik zoek 2 achterbanden voor mijn deutz d2506. Op de huidige banden staat 12.4-28 on rim 11 en er staat op 11-28 transport tractor tyre Wie heeft een adres waar ik zulke banden zou kunnen kopen. Ik heb al meerdere sites bekeken. Of deze staan er niet bij of ik moet zorgen bij nummers die helemaal niet overeenkomen met bovenstaande. Het is voor mijn hobby trekkertje dus niet voor het echte zware werk. bedankt voor alle hulp
Wat ik nodig heb is een trekker die goed in de berge tuis is, minde dan 2 meeter breed is, wijnig elektronica heeft (omdat ik het zelf moet repareren) en voor een of andere reden gaan alle gemotoriseerde apparaten op deeze boerderij stuk dus ik wil geen hydrauliek stuur stuursysteem
Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een deutz. Nu heb ik een deutz d40 op het oog. De beste man wil er 1900 euro voor hebben, is dit een goede prijs? Nu is het probleem dat er een defect is aan de 3e versnelling. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit makkelijk op te lossen? Ik ben zelf best wel technisch, maar een versnellingsbak heb ik niet eerder los gehad. Het gaat om de volgende trekker: https://link.marktplaats.nl/m1964448172?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet Alvast bedankt!
Goeden dag tf ers, ik sta aan de vooravond een Perkins P3 motor te reviseren , t gaat om de allereerste uitvoering van de P3 met ca lijnpomp , dat deze motoren bekend staan om hun olie lekken zal geen nieuwtje zijn , vraag is echter hoe houden zich deze motoren na revisie betreft olie lekken , hoor van meerder mensen uit t vakjargon dat zelfs na revisie ze doodleuk weer olie gaan lekken de 1 na 2 weken de ander na 2 maanden iemand bekend met t reviseren van deze Perkins p3 motoren , en waarop letten om deze olie lekvrij te krijgen ? Ligt dit aan de secuurheid van de monteur of ligt t hier aan de gebruikte materialen?
Hoi Wie weet hoe je een fordson major met simms brandstofpomp meer diesel geeft ? Alvast bedankt
Hallo allemaal, kan iemand mij uitleggen hoe de gloei procedure werkt bij de m.a.n. 2L2? (zie bijlagen) ook zou ik willen weten of er nog een extra gloeispiraal nodig is tussen de gloeibougie en de gloeispiraal op het dashboard. Misschien is een aansluitschema wel handig. voorbaat dank jewel
Het winterse weer van december is voorlopig ver weg. Er is nergens echte kou in de buurt. 30 daagse weersverwachting: https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/30-daagse/30-daagse-weinig-echte-kou-in-de-weerkaarten/8048/
Woonplaats: Trois-Ponts Leeftijd: 54jr Laatst online: 3u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: