MB Trac 1600
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Die heeft de pijp zeker wel los.
jou ford ook maar voor dubbele combinatie? haha
Vind je het gek? Jij wordt ook wel stil als je bijna 70 ton tegen een berg op moet slepen.... Sterker nog, met 10% ervan is de lol er gauw af.
Ik kan uit ervaring vertellen dat een trekker gauw tam wordt als je hoger komt als een drempel, wat voor mij eigenlijk altijd het hoogste punt is. Als je dan een stukje Duitsland in gaat piep je gauw anders. Met rokende remtrommels weer onder aan de berg aankomen.
nee,nee met de zelfde versnelling erop als eraf. Wordt alleen lastig met de vario's van tegenwoordig.
Als je de kolonne bij wilt houden moet je wat...
Later in de rit heb ik bergaf toch de snelheid maar wat aangepast.
Hoewel, bij een overzichtelijk dalletje heb ik de koppeling maar eens ingetrapt. 75km/h met de trekker is ook een nieuwe ervaring...
Met die MB trac van jouw 75?
Ligt aan de trekker, maar hier in de buurt rijdt een Fendt 930 en die gaat standaard 70, en die man zit er nog vrij relaxt in.
Inderdaad, met de 900 heb ik eens 75 gereden (volgens TomTom). Bergaf dat dan weer wel. Als je remmen moet gaat de lol er af.
De 1600 loopt 55, maar als je er een karretje van pak hem beet 2 ton achter hebt hangen, merk je wel dat dat heel anders doordrukt als met 40 km/h. Dan lijkt mij 70 geen pretje. Als je de aanhanger er op aangepast hebt, dan kan het wel. Reken er wel op dat landbouwaanhangers als tanken hier qua remmen niet op gemaakt zijn, omdat de grotere wielen hieronder veel meer vliegwielwerking hebben, en een grotere arm om het remmoment op het wegdek over te brengen, dus een kleinere remkracht. Bij zulke snelheden kun je eigenlijk alleen nog met vrachtwagenaanhangers rijden.
Ik geef ook iedereen die met de 1600 de weg op gaat de mededeling mee: "voorzichtig!"
klopt, die man rijdt ook met een vrachtwagenaanhanger (zo'n tank) met luchtremmen.
Prachtig filmpje!
verplaatsen naar 1600 dus