Gelukkige verjaardag Super 1700LS High Speed!Eigenlijk beetje sarcastisch, een trekker een gelukkige verjaardag wensen...En toch, deze liep, met serienummer 161 009, vandaag exact 23 jaar geleden als

Schlüter Super 1700LS High Speed

1.723 foto's van @Schluterfan

Schluterfan
Gelukkige verjaardag Super 1700LS High Speed!

Eigenlijk beetje sarcastisch, een trekker een gelukkige verjaardag wensen...
En toch, deze liep, met serienummer 161 009, vandaag exact 23 jaar geleden als allerlaatste Schlüter van de band in de fabriek in Freising.

Het einde van een legendarisch merk leek bezegeld.

En toch, ondanks dat die dag het einde was, leeft Schlüter als nooit ter voren!
De liebhebbers houden de velddagen in leven, de "kundendienstmitarbeiter" de trekkers... En de merknaam zelf, houd de mythe rond de trekkers in leven!

Het treffen in Nordhorn bewees dat, waar ik deze foto nam.

Om deze trekker gaat het overigens 😉.
==>tractorfan.nl/picture/978750/…

Reacties

valmet6400power
Lekker zeldzaam, lekker duur? 😃
+1
Schluterfan
@valmet6400power

Niet alleen zeldzaam, maar ook nog eens de allerlaatste die ze in Freising in elkaar zetten!
valmet6400power
@Schluterfan
Oei.. Ja in het trekker boek 2017 (thema klassiekers) stond er een (veel te) klein stukje over Schluter dat ze zo langzamerhand onbetaalbaar worden!
Schluterfan
@valmet6400power

Ja klopt, en als ik het zo hoor zou er daar de eerste jaren geen verandering in komen...
+1
valmet6400power
@Schluterfan
Er komen er in ieder geval niet meer bij dan er nu zijn 😅
mklok
High speed is dit een snelle trekker? Of gaat dit over wat anders?
Schluterfan
@mklok

Ja, ze liepen toen ongeveer 50km/u, naar gelang het type.
mklok
@Schluterfan Lag daar een eigen motor of een andere? Jammer dat het niet meer bestaat. Straalt altijd vertrouwen uit.
+1
Schluterfan
@mklok

Dat hing van de serie en type af.

Deze op de foto is een met MAN motor.
a3vandiejen
Prachtig, mooi verhaal.
+1
echte844
Jammer dat ze net de laatste met een M.A.N motor gebouwd hebben. als statement had dit beter een super 2000 tvl kunnen zijn.
Echt helaas dat dit nu voorbij is. alles wat schluter had kwam bij fendt 2 jaar later. vergelijk de oude fendt 622 en 626 maar eens met de schluter's uit die tijd.
in ieder geval gefeliciteerd.
+2
olro 61
Weer een mooi verhaal Simon! Je hebt het keurig verwoord, toen 23 jaar geleden had ik ook nooit kunnen dromen dat Schlüter nu meer leeft dan ooit! Toen 23 jaar geleden moesten we het doen met wat folders, artikelen in tijdschriften,bezoek aan de Agritechnica om aan wat informatie te komen. Nu hebben we vele boeken, videos, Feldtagen, vele miniatuurmodellen,fanclubs en internet tot onze beschiking! Super toch! Onderdelen schijnen na al die jaren nauwelijks een probleem te zijn, en er .....word geen Schlüter trekker meer verschroot!
+1
Schluterfan
@olro 61

Naar het schijnt moesten de journalisten in dienen tijd ook hun best al doen om aan informatie te komen, want ze waren bij Schlüter altijd heel karig met het delen van die informatie. Het enige wat je kon doen is gewoon bij de firma zelf aan de bel gaan hangen, en hopen dat je dat gene krijgt waar je om vraagt.

Lukt eigenlijk wel aardig. Mijn pa schreef in 93 dacht ik een brief naar de fabriek met de vraag naar folders van de Super en Compact. Hij kreeg alle voorhandene folders die ze toen hadden opgestuurd, incl. die van de Euro Trac. Er zat ook een brief bij, waarin ze de Euro Trac promoten als de toekomst trekker. Paar maanden later waren de deuren dicht...
valmet6400power
@Schluterfan
Absurt eigenlijk he..
+1
olro 61
@valmet6400power Toch ook weer niet zo absurd, want de fabriek in Freising werd dan wel gesloten, maar de produktie van de Schlüter Eurotrac werd verplaatst naar Schönebeck. Daar zijn er tot 1995 nog 32 trekkers gemaakt. Natuurlijk is dat ook een teleurstellende afloop geweest voor een veel belovend trekker-concept.....
mklok
@olro 61 Hadden ze toen niet een geldschieter gevonden die de produktie liet verhuizen? Dacht zoiets weleens gehoord of gelezen te hebben.
+2
olro 61
@mklok Landtechnik Schönebeck was toen onder beheer van de Treuhandanstalt (dit was een subsidieinstelling die de kansrijke voormalige DDR fabrieken begeleide en subsideerde en omvormde naar een markteconomie) Bij Landtechnik Schönebeck was de produktie van de Fortschritt traktoren en hakselaars inmiddels bijna stilgevallen(alleen nog een paar hakselaars onder de naam Maral werden er nog gemaakt) Zodoende zou de produktie van de Eurotrac een kansrijk project zijn voor het behoud van de fabriek! Helaas werd de afzet een teleurstelling, en trok de Treuhand er op 17-1-1995(uitgerekend op de 80e verjaardag van Anton Schlüter) de stekker uit dit project! Om de Eurotrac mee te kunnen laten komen met zijn konkurenten zouden er nog weer vele miljoenen aan ontwikkelingskosten gemoeid zijn en daar had men geen zin meer in!
+1
mklok
@olro 61 Dat is het grote voordeel van internet, je kunt je hobby mooi uitbreiden. Alleen jammer dat er dan in de wereld nare dingen gebeuren door het internet (oplichting e.d.) dat vindt ik een groot nadeel.
+1
olro 61
@mklok Mee eens, voor de hobby is het super!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1700LS High Speed ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!