Foto van een Deutz Meerdere 5206 2e plek in de 2800 4 cm te kort😂 en de 6206 hele dikke 1e plek met en fp in de 3800 12 m verder dan nr 2 van de top.3 had de 6206 minste pkaas en meeste koppel🤘ð

Deutz Meerdere

sjonnies
Foto van een Deutz Meerdere 5206 2e plek in de 2800 4 cm te kort😂 en de 6206 hele dikke 1e plek met en fp in de 3800 12 m verder dan nr 2 van de top.3 had de 6206 minste pkaas en meeste koppel🤘🤘 op de trekkertrek laren

Reacties

goeiedag eem
Hoeveel pk en koppel had hij dan?
sjonnies
@goeiedag eem 81 aan de stomp.en 1100 koppel
goeiedag eem
@sjonnies oke net zoveel als mijn 6006 dus die heeft dat ook, zit ook op 80a81 pk en 1050 tot 1100 koppel
selten
@goeiedag eem
Op 540 toeren aftakas 🙈? Zo zegt t niks 😅😅
goeiedag eem
@selten ja dat heeft hij aan de 540 stomp ja
selten
@goeiedag eem
En hoeveel toeren draai je, als hij er 540 draait? Die verhouding kan ook scheef zijn topv de concurrentie. Aftakas koppel zegt niks, motor koppel is wat je wil weten 😅
goeiedag eem
@selten motor draait op +/- 2100 toeren 540 omw en dhij draait niet meer dan 2400 toeren volgas, aan de aftakas meet je een koppel wat de motor levert, alleen zit daar een formule tussen in hoe de overbrenging is en is het uit te rekenen, maar mijn ervaring is dat je beter wat meer koppel kan hebben met een paar pk minder dan een boel pk en geen koppel, maar het moet allemaal bij de trekker en overbrenging passen, dat zegt veel meer, je kan met 800 koppel en 82 pk aan de stomp in een iets lagere versnelling wel veel verder trekken maar het moet allemaal bij elkaar kloppen en dat is per trekker verschillend, maar ik weel dat in deze trekker een achterbrug van dezelfde type 6006 zit als de mijne, daarom was ik er benieuwd naar. Ik heb met mijn 6006 toen hij nog niet opgedraaid was ook al eens de 3.8 en de 3.5 gewonnen met 64 pk en 750 koppel aan de stomp op 540,
selten
@goeiedag eem
Dat aftakaskoppel is onzin. Ligt aaan de verhouding.
Met 1100Nm aftakaskoppel heb je net 280Nm motorkoppel.

Ik rij het liefste op grip en koppel, daarbij deel ik jou filosofie van veel koppel hebben, en liever wat minder vermogen. Zelf rij ik met ongeveer 50pk in een klasse waar 70pk toegelaten wordt.

Hetgene blijft inderdaad dat alles bij elkaar moet passen.
goeiedag eem
@selten aftakas koppel vind ik wel interesant om te weten want op 540 toeren draait iedere trekker rond de 2000 toeren, dus zit er altijd een factor van ongeveer 4 in, en zo kun je wel wat met elkaar vergelijken, er trekt bij ons in de 3.5 ook vaak een john deere met 75 pk en 1100 koppel aan de aftakas, en zijn we flink aan elkaar gewaagd, maar goed zo heeft ieder zijn eigen idee om bepaalde dingen te bekijken en over te filosoveren
selten
@goeiedag eem
Aftakaskoppel verkijkt, dat is wat ik zeg. Je zou eigenlijk alleen maar moeten kijken naar motorkoppel dan. Dat is namelijk een echt vergelijk
frank857
@goeiedag eem dan kom ik met een turbo motor nog aardig in de buurt van dat koppel ik heb 1050 nm op 1000 toeren aftakas
selten
@frank857
Dan zit je op bijna het dubbele...
frank857
@selten oke ik wist wel dat er wat verschil in zat maar zoveel had ik niet verwacht
selten
@frank857
Zelfde vraag als hierboven, op hoeveel motortoeren draait je aftakas 1000 toeren?
frank857
@selten 2500
selten
@frank857
Dan trek jij er op de motor 420Nm
sjonnies
@selten 1000 aftakas zit er.niet op
selten
@sjonnies
Daar gaat het niet om. Moet het terugrekenen naar motorkoppel
@sjonnies paar slagen aan de pomp zeker? Blijft dat langdurig goed gaan? Wij hebben een ongv 55pk uit een 3cyl 912, maar ik heb niet het idee dat veel meer verstandig is...
sjonnies
@ronald-deutz-fahr de 52 zit op 58 pk tot 60 en dat is ook een 3c il wordt intensief gebruikt voor de voerwagen en moet volle bak dr aan. met optijd olie verversen ect kan het lang goed gaan. maar voor langduurheid is de orignele afstelling wel beter. de 6206 is hobbie trekker van mn kamaraadt en sta af en toe hier op het bedrijf. nu staat tie ff voor de mengwagen zodat tie lekker kan wekren en warm worden maar dat is te merken 25pk verschil en een cil meer
selten
@sjonnies
Een 6206 is niet geschikt voor opvoeren 🙈😂
sjonnies
@selten daar zijn we achtergekomen haha alles kapot behalve de steekas gelukkig is nu weer alles terecht en werkt weer na behoren
selten
@sjonnies
T gaat erg vlug gieren haha... Maarja, er komt een heus vermogen uit die blokken!
sjonnies
@selten idd hier zit a 25 pk bij en kan nog wel meer. de 3 cil komt niet zoveel uit maar die kale 4 en 6 kun aardig wat uithalen
+1
selten
@sjonnies
De 6206 kun je 105 uithalen 😂
+1
sjonnies
@selten ow dan zijn we net over de helft haha
jurgenkrijt
@selten Of de cilinder koppen zijn aangepast of de water rem klopt niet 😜 Lijkt me sterk dat het met standaard cilinderkoppen wil 😜
goeiedag eem
@jurgenkrijt heb de mijne 6006 ook al met 2.5 slag aan de pomp op de 88 pk aan de aftakas gehad en kan nog veel meer maar dat wil ik niet heb hem nu op zon 81 a 82 pk aan de aftakas staan en 1050 tot 1100 koppel aan de aftakas en dat is mij meer dan zat, heb nu al moeite om met hooipersen en met maaien de breekbouten erin te houden, en dan hgeeft de trekker bijna geen krimp, maar 100 zal zeker haalbaar zijn heeft lukas hovels ook wel uit zijn 6006 weten te halen
jurgenkrijt
@selten motor vermogen of aftakas vermogen?
selten
@jurgenkrijt
Aftakasvermogen.
Hij is gemeten met 95pk op de aftakas. Later luchtfilters eraf en meer diesel erin dat hij evenveel rookte. De 105 pk is wel een schatting, een gevoel van hoeveel harder hij weer trok... Weet niet of we dit ook hadde willen testen 🙈😂
Originele kop e.d. Hou er wel rekening mee, dat een deutz geen waterpomp rond hoeft te trekken, alleen een koelvin. Er zat wel een uitlaatspruitstuk op van een D6005!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!