Foto van een Zelfbouw Frontgewicht.De bumper begint vorm te krijgen๐Ÿ‘Œ. Foto is geplaatst door Nick421 op 04-12-2017 om 22:14:26, met 31 reacties.

Zelfbouw Frontgewicht

Nick421
Foto van een Zelfbouw Frontgewicht.
De bumper begint vorm te krijgen๐Ÿ‘Œ

Reacties

+1
selten
Beunhaas ๐Ÿ˜œ
Hoefde gej nie te leren ๐Ÿ˜๐Ÿ˜
+1
Nick421
@selten theorie in praktijk brengen.
Daarmee leer je het beste
selten
@Nick421
Bij de baas zo te zien? Kantelbaar opgebouwd? Met een steun erachter?
+2
Nick421
@selten inderdaad aan het gewichtblok van de baas.
Scharniert inderdaad voor variabele hoekverstelling, en is ook in de lengte verstelbaar.
Zelfs het zijlampje kan draaien zodat deze altijd haaks op de rijrichting staat ๐Ÿ‘Œ
+2
dx11
Ik vind het niks. Sowieso die bumpers niet
prins6830
@dx11 weer je dag niet?
+1
GD tuning Garyp
@prins6830 tijd dat ie eens n.wijf krijgt
casejxu
+1
dx11
@prins6830 nee vond ik gisteren ook al
+1
johndeere6230
@prins6830

Jan is de laatste tijd chronisch ongesteld volgens mij
+3
dx11
@johndeere6230 beetje zand in mijn kut
+3
johndeere6230
@dx11

dat heb je hier in ieder geval niet opgelopen, dan had je vette klei in je kut gehad denk 😅
fan van trekkers
@dx11
Ik vind due bumpers ook niet veel aan, ze mogen van mij eerst maar eens testen of het ook werkt. Ik snap het idee wel maar het heeft ook wel wat nadelen als je kijkt bij het draaien bijvoorbeeld. Je hebt hem verder al wel mooi met die lichten.
selten
@fan van trekkers
Agribumper zit nagenoeg tegen je voorbanden. Dus wat is je nadeel?

Grote voordeel is dat je veelste lompe zware machine niet op de auto walst. Bumper maakt gebruik van de crashzone vd auto. Vergelijk het met een crashtest met 100km/h. Auto rijdt dan 60, tractor 40. De auto vangt het grootste deel van de kracht op in een lineaire beweging. Door zonder bumper te rijden trekken je voorwielen omhoog (ook door inschakeling 4wd bij remnen).
Theoretisch werkt het zo.

Daarbij komt nog oppervlaktevergroting, dit is ongeveer eens zo groot als een frontblok. Dus rij je zijwaarts op een auto dan zal meer schade hebben, maar minder ver indeuken. Maw, minder kracht op lokale plek.
fan van trekkers
@selten
Het is maar net hoe krap je erf is๐Ÿ˜…
selten
@fan van trekkers
Als een agribumper niet meer erbij kan, zie ik niet wat je met dermate tractor moet, waar bumpers bij nodig zijn 😁
fan van trekkers
@selten
Wij krijgen op een een of andere manier de stomste dingen stuk๐Ÿ˜”
selten
@fan van trekkers
Als jij er een frontmaaier aan kan, en een opraapwagen, ga je me niet wijsmaken dat een agribumper te lang is ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

+3
mdoornekamp
@selten als ik een smalle dam in moet vanaf de weg, stuur ik hoog op. Dan gaat mijn buitenste voorwiel vlak voor de buitenste dampaal langs. Het voorwiel staat dan soms volledig ingestuurd. Die vleugel van die bumper gaat dan dwars door de paal heen.......
hermanjohndeere
@mdoornekamp inderdaad. En op het werk bij verschillende manieren moet ik ook zo van de bult af of en bocht op het erg maken.
selten
@mdoornekamp
Dan is het inderdaad te krap. Hij sprak ook van het erf, in plaats van een perceel.
Ik ben het met je eens, wat ik me dan wel afvraag, als het zo smal en klein is, is het dan niet zo dat de tractor die het perceel op moet gewoon nu eenmaal te groot is? Of dat de dam te klein is....

Vroeger waren de tractoren nu eenmaal qua vermogen veel kleiner, qua gewicht veel lager, en stuurde ook dermate scherper. Scheelt natuurlijk dat dit 2wd was... Als de dammen daar op zijn gebouwd, valt het te schuiven onder het kopje, hopeloos verouderd lijkt me zo.... Want als je met een gewone tractor amper die bocht kunt nemen, hoe wil je dan ooit daar kunnen rijden met een kipper of een silagewagen?
+1
mdoornekamp
@selten ik doel vooral op inkuilen met mijn eigen wagens. Sommige boeren ga ik liever met de jd 6630 heen ipv de 6155R. Vanwege de beperkte ruimte. En mijn wagens zijn niet eens overdreven groot.

Kwa ruimte valt er idd hier en daar nog heel wat te verbeteren
fan van trekkers
@selten
Wat @mdoornekamp al aangaf bedoelde ik, dit is net de bocht achter de stal. Met opraapwagen gaat dit om (nog net geen) millimeters. Voormaaier gaat er altijd af met naar binnen rijden. Dit kan net niet met een agribumper denk ik en anders komt er nog eens een dikke kras op๐Ÿ™‰
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @selten:
Vroeger waren de tractoren nu eenmaal qua vermogen veel kleiner, qua gewicht veel lager, en stuurde ook dermate scherper. Scheelt natuurlijk dat dit 2wd was... Als de dammen daar op zijn gebouwd, valt het te schuiven onder het kopje, hopeloos verouderd lijkt me zo.... Want als je met een gewone tractor amper die bocht kunt nemen, hoe wil je dan ooit daar kunnen rijden met een kipper of een silagewagen?

Je zit niet overal in Brabant waar je zo te pas en te onpas een dam groter kan maken en hier eventueel een stuk greppel erbij dempen. Op genoeg plekken heb je een weg van 4 a 5 meter breed met haast geen berm (gelijk taluud naar sloot, bomen etc.) en dan moet je een brug over van 3 meter breed. Dit kan je niet onder het kopje hopeloos verouderd schuiven...
selten
@johndeere6230
Waar een brug ligt kan zand in de sloot, ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Als er een brug ligt wordt het lastig, maar hoe vaak is het t geval dat er een dam is van de grondsoort? Dan kun je door een buis erin te leggen toch je dam verbreden als je hem verder dichtgooit ๐Ÿ˜….

Haalt niet weg, dat mijn eerste argument is, dat dan misschien je tractor te groot is? ๐Ÿ˜…
johndeere6230
Quote Reactie van @selten:
Dan kun je door een buis erin te leggen toch je dam verbreden als je hem verder dichtgooit .

Over het algemeen zijn dat waterschapssloten en daar mag je niet zomaar een buis er bij in leggen.

Trekker te groot ben ik het niet mee eens, soms kom je met eens gestuurde 2 of 3 asser ergens beter in dan een enkelasser
+2
Fendt926Driver
@selten heb hier in een waterschaps sloot ook een dam gemaakt met betonduikers. De schudder moest er overheen kunnen dus maar 18m breed gemaakt.
Ik stond bij de beek en riep heel hard
MAG DAT?
En toen meende ik in de verte JA te horen en ben ik begonnen
930triplemaaier
In belgie is op ladewagens een stootbalk achterop die je kunt laten zakken verplicht voor de toelating.
en als de wetgever lucht krijgt van de agribumper en aanverwante merken zou het zo maar kunnen dat het in de toekomst verplicht wordt zeker nu de max snelheid straks omhoog gaat
Jasperfendt
@930triplemaaier Dan hing ik liever een grondschaaf voorin.
mdoornekamp
@930triplemaaier dat het verplicht wordt, daar kun je natuurlijk op wachten. Ook in Nederland vrees ik

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zelfbouw Frontgewicht ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!