Foto van een Fendt 611. Onze 611 lsa E  de kabine eraf.Nu kan het opbouwen beginnen.De koplampdrager van 350 kg is eraf. Komt een zelfgemaakte ijzeren voor terug. Blikken front erop en zuidberg fronth

Fendt 611

Fendt926Driver
Foto van een Fendt 611. Onze 611 lsa E de kabine eraf.
Nu kan het opbouwen beginnen.
De koplampdrager van 350 kg is eraf. Komt een zelfgemaakte ijzeren voor terug. Blikken front erop en zuidberg fronthef ervoor en dan naar de weegbrug om te kijken of we onder de 5.5 ton blijven

Reacties

jirmo850
Heb je cabine afgeslepen?
Fendt926Driver
@jirmo850 ja kabine was aan alle kanten door gerot. En boven dashbord was uitgebrand.
RVM
@Fendt926Driver zal niet meer dan 5 ton zijn. Die fronthef zie ik dan weer niet zitten met zo weinig verplaatsbaar gewicht. Een in lengte verstelbaar rek voor een gewichtje of 6 zou genoeg meten zijn.
Fendt926Driver
@RVM wij denken met fronthef verder het gewicht voor de trekker te krijgen dan zonder. En het staat mooier.....
RVM
@Fendt926Driver hoe staat dat bij jullie in het regelement? Bij de NTTO vind ik dit erg in het nadeel van trekkers zonder fronthef. 7 ton is 110cm voor de gril, of 80cm vanaf de hefkogels?? dat is niet ideaal bij mijn 814, met fronthef zouden de gewichten 70/80cm naar voren kunnen, omdat de gril zover terugvalt.
Fendt926Driver
@RVM bij ons is het ook 80 cm max voor de kogels. dus dat denken wij voordeel uit te halen. vooral als we de fronthef armen nog eens een 15 cm verlengen.....
fendtjecis
@Fendt926Driver is met 2wd het gewicht achteraan niet beter?
Fendt926Driver
@fendtjecis ja maar hij moet er eerst goed uitzien. dan gaan we kijken op de baan wat het beste is.
we zijn ook van plan wielgewichten te monteren
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver ook nog dubbellucht dan?
Fendt926Driver
@Vollenbroek_Lars in dien mogelijk wel. trekker komt achteraan op 650/65R42 banden. en daar heb ik 13.6R54 bij en 20.8R42 van mijn trekkers op het bedrijf
fendtjecis
@Fendt926Driver dan gaat het best krap worden, maar je kan altijd proberen
Fendt926Driver
@fendtjecis zoon moet nog eens eerst 16 worden en zijn trekker rijbewijs halen. dus de eerst wedstrijden komt er een gastrijder op........
fendtjecis
@Fendt926Driver jijzelf bent er geen fan van om te rijden?
Fendt926Driver
@fendtjecis nee ik ben meer van het sleutelen en bouwen. en natuurlijk de trekker thuis op het bedrijf gebruiken door de week.
maar misschien wel een keer voor de lol
fendtjecis
@Fendt926Driver in Belgie rijden er snotters van soms 10 jaar op trekkertrek. Ze zullen wel bekwaam genoeg zijn enzo maar waar stopt het ergens. Wachten tot rijbewijs is het veiligste, wat bij jullie ook niet anders kan.
+1
Fendt926Driver
@fendtjecis klopt. geen rijbewijs dan niet starten. je bent dan ook niet verzekerd....
maar die max verstappen reed ook al formule 1 en moest zijn rijbewijs van de auto nog halen......
fendtjecis
@Fendt926Driver tja, vaak lukt het wel wanneer je iemand goed kent in het bestuur.
jirmo850
@Fendt926Driver oh dat zodoende
a3vandiejen
@Fendt926Driver Leuk om een beetje te volgen......waarom heb je nu een 611 en geen 614 zoals je eerst had?.
+1
Fendt926Driver
@a3vandiejen de 614 was een 610 achterbrug met 614 motor met 180 pk van een 615. Dus alles zo n beetje door elkaar.
Deze is 611 maar wordt straks als 612 uitgevoerd met voor een 612 origineel 145 pk wat ook mag in de 5m5 ton klasse
a3vandiejen
@Fendt926Driver O.K dat maakt het duidelijk. Succes
RVM
Die moet toch makkelijk in de 5,5 blijven?

Hier in de buurt rijdt een 614 LSA E 4wd met cabine in de 6,5.
Fendt926Driver
@RVM we gaan het zien bij de weegbrug straks
Vollenbroek_Lars
@Fendt926Driver Je moet toch ook nog een beetje onder de 5,5 blijven voor een beetje verplaatsbaar gewicht.
fendtjecis
@Fendt926Driver moet wel lukken. Een kennis van me heeft ook een 614 voor trekkertrek verbouwd. 4x4 eronder uit en woog iets van een 5.3ton zei hij mij. namelijk deze:
tractorfan.nl/picture/1207905/…
RVM
@fendtjecis manneke van 14 erop scheelt ook weer 20kg
Fendt926Driver
@fendtjecis bij die zit de 4x4 as er nog steeds onder. Maar dat is een ls van voor 84. Geen lsaE van 89
+1
fendtjecis
@Fendt926Driver dat kan, is wel een oude dat ik weet
Fendt926Driver
@fendtjecis die oude waren lichter gebouwd. Wij moeten ongeeer 600 kg eraf halen om onder de 5.5 ton te zitten
Quote Reactie van @fendtjecis:
@Fendt926Driver moet wel lukken. Een kennis van me heeft ook een 614 voor trekkertrek verbouwd. 4x4 eronder uit en woog iets van een 5.3ton zei hij mij. namelijk deze:tractorfan.nl/picture/1207905/…

Aan die 614 is wel meer gebeurd om hem lichter te maken dan het oog doet uitschijnen...
En die is inwendig ook verre van origineel haha
+1
Fendt926Driver
@tractorquintentje dat kan. Onderhuids kun je veel veranderen. Maar onze blijft redelijk origineel. Ze zijn geleverd met 2wd en de pk s gaan iets omhoog van 125 naar 140pk.
B - W
Ding op 250pk+ en gaan met dat ding, we zien de filmpjes wel verschijnen😁👍
+1
Fendt926Driver
@B - W in de 5.5 ton is hier een pk limiet van 145pk. Dus veilig op 140 pk zetten en proberen te winnen
fendtjecis
@Fendt926Driver die van mijn link is ook 200+ pk maar wordt in belgie maar op 2 plaatsen naar gecontroleerd. Ik heb het liever zoals in Nederland, dubbellucht met vermogenlimiet.
bikkertie
@Fendt926Driver hobbysport is wel een leuke klasse
Fendt926Driver
@bikkertie geen hobby sport. Gewoon landbouw klasse
+1
ford8630power
@Fendt926Driver
Zo'n 614 doet het het best met een slag an de pomp in de 9 ton met een pak gewicht erop. denk dat je'm nu te licht maakt om de pk's goed aan de grond te krijgen.
Fendt926Driver
@ford8630power dat zeggen er meer. Maar ik zie het verschil niet tussen een 145 pk met 5.5 ton. Of een 4.5 ton trekker van 145 pk met 1000 kg gewicht eraan.....
+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
ik zie het verschil niet

Het verschil is vooral dat je de gewichtsverdeling beter kan hebben met veel verplaatsbaar gewicht.
Mijn trekker doet het meestal het beste in de 4,5 ton maar op een taaie kleibaan wil die soms wel eens te enthousiast de lucht in.
+1
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR ja puur de gewichts verdeling kan dan beter. Maar winnen is een samenspel van meerdere factoren.
En als we in het eerste jaar 1 keer de top 3 zouden kunnen halen hebben wij al een geslaagd seizoen.
Ervaring kun je niet eerder opdoen dan dat je mee doet
valmet6400power
@Fendt926Driver
Als ik mijn voorspelling mag doen gebaseerd op 7 jaar trekkertrek dan denk ik dat het niet mee gaat vallen om bovenin mee te draaien. Dat komt dan omdat jullie qua vermogen gelijk zitten met een trekker die 4wd heeft en bij wijze van spreken van zichzelf 5 ton weegt.
Als je met 2wd wil winnen van 4wd dan is in ieder geval een pak meer vermogen nodig zodat je snelheid kunt opbouwen want op grip rijden met 2wd is veel lastiger dan met 4wd.
Maar ik gun het jullie van harte natuurlijk!
bikkertie
@valmet6400power mag geen 4wd in de 5,5 ton aan hebben
valmet6400power
@bikkertie @Fendt926Driver
Wat is dat voor onzin regel? Dan haal je de voordelen voor de trekkers die met 4wd in een klasse passen ook helemaal weg. Dat is met die pk limieten ook zo, je mag een trekker van 80 pk wel helemaal opschroeven tot 145 pk zodat ie in de 5.5 ton kan rijden maar stel je hebt een trekker van 200 pk die in de 5.5 ton past dan moet je het vermogen lager maken dan af-fabriek.
Maarja zulke discussies voer ik vaker!
Fendt926Driver
@valmet6400power ergens moeten er regels zijn.
De grootste klasses hebben bijna geen regels dan moet je daar gaan rijden.
valmet6400power
@Fendt926Driver
Bij mijn "thuiswedstrijd" hebben ze gewoon elke klasse 4wd, pk limiet is 10% boven het originele fabrieksvermogen. De frontgewichten mogen in de zwaardere klasses iets verder vooruit steken, dat vind ik persoonlijk het eerlijkst omdat je zo de voordelen tussen trekker merken in stand houdt.
+1
fendtjecis
@valmet6400power dat vind ik nu nog eens eerlijk! 10% boven fabrieksvermogen. Anders zitten er in 5.5ton trekkers van 2 of 4wd 4ton of dergelijke oneindig opgeschroeft.
@fendtjecis In theorie klinkt het leuk, maar als je het in de praktijk wilt invoeren ga je veel protest krijgen. Hier op grensgebied zijn ze daar momenteel volop mee bezig (met de 30% boven origineel vermogen-regel). Maar dan blijft een groot deel van de deelnemers gewoon weg... Dan hou je niet veel trekkertrek meer over...
Als je ze dan vraagt waarom ze hun tractoren dan niet gewoon terug origineel zetten: "dan is het leuke van trekkertrek eraf". Maar boerensport willen ze ook weer niet rijden, want dan kunnen ze niet winnen of moeten ze verder gaan sleutelen en dat willen ze dan weer niet omdat ze dan geen landbouwwerk meer kunnen doen en het een hoop gaat kosten...

Vorig jaar op een wedstrijd met die 30% regel een keer een klasse gehad, waarbij exact de helft van de deelnemers gediskwalicifeerd zijn wegens vermogen of toerental te hoog. Dan kijk je toch ook wel even gek als je 10e van de 14 bent en je krijgt nog een beker van de 3e plaats. 😂

Ook het publiek mist het spektakel dan.
boegie
@fendtjecis dat vindt ik persoonlijk nou het leukste, opgefokte trekkers die nog geen hobbysport zijn maar toch amderen eruitslepen. Zo was hier in de buurt van het jaar een Deutz 8006 met turbo en verruimde pomp die de 1455s eruitsleepte
+1
Fendt926Driver
@fendtjecis maar een 615E kan net als de 611 in de 5.5 ton. Met origineel 185 pk plus 10% heb je nog dik 200 pk in de 5.5 ton.dat klopt dan ook weer niet.
Waterdicht krijg je het nooit
+1
DANOONTJE POWERR
@fendtjecis
Ja, heel eerlijk.
Dan trek je met 80 of 90 pk tegen een 1246 met 140.
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR ja dan is het ook niet helemaal eerlijk.
Probeer daar maar eens een gulden middenweg in te vinden.
Dus de pk bovengrens is wat voor te zeggen. Maar bijna origineel ook.
Maar niet iedereen heeft er zo maar een trekker staan die precies aan de max voor die klasse zit
inter fan
@valmet6400power Thuiswedstrijd is Wieringerwerf toch? Ik ging vorig jaar met de Tm165 over de limiet heen 😛
valmet6400power
@inter fan
Haha maar dat was al te zien bij de trek zelf met die rookwolk 😂
Fendt926Driver
@valmet6400power bij ons mag je de 4wd niet gebruiken in de 5.5 ton klasse dus zie ik er ook geen voordeel in het er op te hebben zitten
jurgenkrijt
@Fendt926Driver Hoe ver zijn jullie ermee ? het is de laatste tijd er stil over dit project.

Ohja donderdag is de opgave voor deurningen 👍
+1
Fendt926Driver
@jurgenkrijt bedankt voor de tip.
We zijn zover dat we het frame met motor kunnen spuiten. Dan moet het plaatwerk nog gemaakt er gespoten worden. Maar heel veel lange dagen landwerk gehad en nu de mais en het gras dus dan maar weer eens verder....
Kramer U800
Zo, de ligt goed uit elkaar!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!