Foto van een Allis-Chalmers D 270  ,Zweden mei 2017. Foto is geplaatst door oldtimergek op 06-01-2018 om 23:11:04, met 20 reacties.

Allis-Chalmers D 270

oldtimergek
Foto van een Allis-Chalmers D 270 ,Zweden mei 2017

Reacties

Gavrie Willemsen
Allis Chalmers B
+1
akkermopet
Allis Chalmers D270 😉
Gavrie Willemsen
@akkermopet geen B?
+2
allis man
@Gavrie Willemsen Nee dit is duidelijk een Engelse D270 met een benzine motor. De D270 is de opvolger van de Engelse B.

(klik om te vergroten)

+2
allis man
Op dit moment ben ik onze D270 aan het restaureren voor de 2e keer. die we een jaar of 24 in bezit hebben.
BjornV
@allis man wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen een B en een C en een D270.
+1
allis man
@BjornV De B zijn er veel verschillende soorten gebogen voor as verstelbare vooras . Ook verschillende zittingen meestal de V.S. uitvoering met een bankje. ook hebben ze later in Engeland B's geproduceerd met een Engelse A-C motor en Lukas elektrische installatie. En ze waren er ook met een P3 diesel motor. En een 4 versnellingsbak door de regel zijn de Engelse trekkers van mindere kwaliteit. De C zijn meestal met een smalle vooras in een hoge stuurstang (kippenstok} langs de motor. de achter brug is anders breder en ze lopen veel langzamer dan de B's. De D270 is de opvolger van de Engelse B , de motor heeft meer vermogen en draait een hoger toerental ook kon je er een 2e hand kopeling er op krijgen.
BjornV
@allis man ik ben ook in het bezit van een C. 1 met de voorwielen tegen mekaar, benzine petrol met een zitbank van het jaar 43. Kheb ook nog een wrak liggen en deze heeft een hydraulische pomp op de aftakas stomp.
Gavrie Willemsen
@BjornV zijn er nog veel B's in omloop? Ik heb er vroeger 2 gehad, ene is verloren in een bedrijfsbrand en de andere is naar de oud ijzer boer gegaan omdat hij zo goed als kaal geplukt was
allis man
@Gavrie Willemsen Er zijn vee modellen B gemaakt `van af 1937 t/m 1957 en er zijn ongeveer 120.000 van gemaakt en waren erg populair voor al de kleinere boeren die hun paard in ruilde voor een B tractor.
allis man
@Gavrie Willemsen In Nederland was de model B ook erg gewilde trekker er zijn 1714 verkocht in NL.
Gavrie Willemsen
@allis man Ow dus helemaal niks waard
allis man
@Gavrie Willemsen Dat licht aan de staat van de trekker zijn ze compleet en lopen ze nog, de U.S. B's zijn duurder dan de Eng. B ze worden nog geregeld te koop aangeboden.
BjornV
@Gavrie Willemsen ik weet niet of er nog veel Allis Chalmers in de omloop zijn. Hier in de streek kom je zelden op treffens een B of een C tegen. Volgens verhalen van ouderen hebben er in de westhoek nogal gelopen, maar door de 6 volt en trage snelheid zijn ze minder geliefd.
allis man
@BjornV Het is ook een beetje streekgebonden in deze hoek van het land zie je nog wel geregeld tussen de vele Duitse trekkers . Hier zaten nog wel een aantal A-C dealers in Overijssel.
allis man
@BjornV Ok zuinig op zijn, de meeste C's hebben een smalle vooras. Is die sloop trekker ook een C, Zelf heb ik samen met mijn vader een stuk of 8 A-C's onder andere een C en een B allebei uit 1947 en een Engelse D270 benzine.
+1
BjornV
@allis man die sloop is ook een C. Eens gekocht bij iemand op het dorp voor een appel en een ei, maar ondertussen al 5 keer verzet. Kheb ook nog een WD. Was mijn volgende restauratie project, maar huisje tuintje boompje is er tussen gekomen.
JD3010
@allis man Was de P3 diesel origineel ? Ik heb zelf een CA waar m'n pa zelf de diesel ingebouwd heeft. Dat gebeurde toen veel meer.
De handkoppeling in de rechter aandrijving was toch ook specifiek voor de CA? Ik heb een brede vooras, net als de D272 die uit elkaar ligt. Heeft ook de Perkins diesel.
+2
allis man
@JD3010 De P3 motor was origineel in de Engelse modellen B, D270 en de D272 de Amerikaanse model CA was alleen maar verkrijgbaar met een benzine / petroleum motor.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Allis-Chalmers D 270 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!