6 mei 2015 - [@Fendt926driver] op de foto met z'n Fendt Favorit 926 trekker en Schuitemaker Rapide opraapwagen in volle vaart!https://youtu.be/K7AQaFZcWLM

Fendt 926

joop2
6 mei 2015 - @Fendt926driver op de foto met z'n Fendt Favorit 926 trekker en Schuitemaker Rapide opraapwagen in volle vaart!

Reacties

rommert14
Jaja goed voor elkaar...
Fendt926Driver
@rommert14 uit de hand gelopen hobby.
Nu ik alleen sta iets moeilijker te organiseren.
Maar rij wel met spul van bijna 20 jaar oud. Dus veel kosten zitten er niet meer aan.
Ik kan ook de loonwerker wel inschakelen omdat de machines fiscaal allemaal al afgeschreven zijn.
Als je nieuw koopt moet je het ook gebruiken.....
rommert14
@Fendt926Driver ja, vooral als je least, hier vooral nieuwer materiaal gekomen afgelopen winter maar wel gewoon alles netjes betaald en geen lease, dat is wel lekker als de melkprijs weer onder de 25 cent komt..
sjonnies
@Fendt926Driver heb je 3.harken? kan me.heringeren dat je foto had met zei afleg en vicon midden af leg maar dit is weer een andere
+1
Fendt926Driver
@sjonnies ik had 3 harken. Deze video is al 2 jaar oud. Gras 2e snede 2016.
Toen had ik 2 dezelfde pottinger top 60 hrken. Middenafleg in de hef als op de film. en een stoll treintjes hark 1405 om kanten mee op te harken na het eeste keer schudden.
De 2 pottingers zijn weg en daar is de getrokken vicon 8.43 voor terug gekomen
rommert14
@Fendt926Driver hoe doen jullie het eigenlijk als de wagen niet meer op de kuil kan komen? Krijg je het gras niet naar achteren met de trekker lijkt me, wij hebben nu een shovel en een trekker tot onze beschikking dus in principe zouden we zelf in twee silo's tegelijk kunnen kuilen, maar die dikke wagens van de loonwerker kunnen de kuil bijna nooit opkomen....
Fendt926Driver
@rommert14 mijn kleine vorige trekker van 185pk heeft altijd de kar nog de kuil op gekregen. En de 926 heeft tot 2m kuil hoogte nog nooit een touw nodig gehad om boven te komen.
En hoger dan 2m worden mijn kuilen nooit
rommert14
@Fendt926Driver vandaar, hier zijn de kuilen tot 4 meter hoog, maar bij 1,5 hoogte houdt het op, dan zal de oprit wel te stijl zijn, of de chauffeur wil niet verder de bult op.
Fendt926Driver
@rommert14 4m hoogte kom ik ook wel op maar dan moet de oprit wel voldoende schuin zijn.
rommert14
@Fendt926Driver dat is zo
Fendt926Driver
@rommert14 hier ook al wel mais ingekuild en dan rij je in 2 keer naar boven. Eerst op 2m hoog rijden. Iets vaart maken en dan 2m hoger op rijden. En daar lossen.
Maar dan heb je wel kuilen van 100m lang
rommert14
@Fendt926Driver ja en dat willen wij niet meer, zo deden wij het hier ook maar dit jaar gaan we de bult vlakker houden om hem constanter te houden zegmaar. Met gras precies zo, wij maken lasagne kuilen dus je blijft met opritten zitten.
@rommert14 aangedreven wagens 😉 loonwerker rijd hier achteruit totdat de wielen van de kar op de bult staan, trekker in de vrij, aftakas aan, en de wagen trekt de trekker mooi rustig omhoog, geen gegraaf of geklapper met geweld of zwarte strepen op de beton👌🏻 Ik zeg ideaal!
rommert14
@ronald-deutz-fahr hoe groot zijn die wagens?
@rommert14 ik dacht 48 kuub waterinhoud, ik kan het mis hebben
Bij jullie wss 3 assers?
rommert14
@ronald-deutz-fahr ja allemaal drieassers van 60 kuub dacht ik, met minimaal 300 pk ervoor (t8's van newholland)
@rommert14 Haha nog paar meter langer 😅
Maar daar is niks aangedreven dan? Kwa wagens?
rommert14
@ronald-deutz-fahr ik dacht het niet, vorig jaar met maishakselen hadden ze bij een klant twee t8's per wagen nodig om hem er door te krijgen, 1 voor de wagen en 1 achter... Dan zijn ze ook aangedreven 😜
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr dat duurt toch een eeuwigheid. Eerst opdrukken dan wagen laten rijden enz.
Maar ja uurtje factuurtje. En de loonwerker maar lachen
rommert14
@Fendt926Driver de loonwerker zal bij ons ook wel lachen....
Fendt926Driver
@rommert14 ja klanten als jullie die 100% afhankelijk van hem zijn wel ja.
Je kunt toch ( bijna ) geen andere kant op
rommert14
@Fendt926Driver nee, dat beginnen we langzaam aan te beseffen, daarom er toch naar toe werken om relatief simpele klusjes zoals maaien etc waarbij er maar 1 man nodig is zelf te doen. Zoveel loonwerkers zijn er hier niet die ons er 'even' bij doen.
@Fendt926Driver dat gaat gewoon in een gangetje, aftakas aan trekker in de vrij
Maar mais gaat hier per hectare, dus niks uurtje factuurtje, gras krijgen ze zonder aandrijving zat omhoog, maar dat kuilen we maar 1.50 in hooguit, mais 2.50 ongeveer
fendt308-driver
Quote Reactie van @rommert14:
vandaar, hier zijn de kuilen tot 4 meter hoog, maar bij 1,5 hoogte houdt het op, dan zal de oprit wel te stijl zijn, of de chauffeur wil niet verder de bult op.

Baal op de grasvork en tegen het frontblok aan karre... wat niet omhoog wille 😏
rommert14
@fendt308-driver het zal het ze voorstellen 😂
geerts 88
@rommert14 hier in de regio komt er nooit geen wagen op de bult. Alles met shovel omhoog
Fendt926Driver
@geerts 88 bij ons in de regio net andersom. Alles gaat met silagewagens of opraapwagens over de kuil.of er achterwaarts op. Lossen voor de kuil heb ik hier in een straal van 60km nog nooit gezien
Fendt926Driver
@geerts 88 het kan ook geen shovel bijhouden als we volop kuilen thuis.
En die moet ook vastrijden en niet steeds van de kuil af
rommert14
@geerts 88 het kan, maar dan moet je het gras snel zien te verspreiden voor de volgende wagen komt.
Fendt926Driver
@rommert14 als er regen aan de lucht zit en we alles aanzetten komt er elke 4 minuten een vracht. Dat kan de 916 net bijhouden met verdelen en aanrijden. Een shovel die dat over 50m moet verdelen en de vracht op de kuil hebben voor de volgende vracht er ligt ( anders krijg je een steeds verder weg liggende hoop gras) en dan ook nog vastrijden. Dat gaat echt niet lukken
rommert14
@Fendt926Driver daar heb je helemaal gelijk in, ik moet zeggen dat het op het filmpje wel heel mooi gaat, ook met die walsen erin. Dat doen ze hier niet
Fendt926Driver
@rommert14 als je echt snel moet verdelen en vastrijden moet je over de kuil lossen en walzen hebben.
De verdeler werkt het gras alleen zijdelings weg. Bulten in de lengte richting op de kuil door wagens zonder walzen blijven bulten alleen kleiner. Als je die met een vork of iets dergelijjks moet verplaatsen ben je niet aan het vastrijden.
rommert14
@Fendt926Driver en met een wokkel dan? We hebben nog zo'n oude rech staan, doet het nog wel volgensmij.
Fendt926Driver
@rommert14 met een wokkel is prima te verdelen.
Wij hebben zoiets niet omdat ze mij niet zwaar genoeg zijn. En onbekend maakt onbemind.
Maar ik zou hem zeker pas maken voor de shovel.
Of trekker dat je dat een keer probeert.
Hoe verdeel je nu met de shovel?
Puinbak met tanden ?
rommert14
@Fendt926Driver nu verdeel ik met een grasvork, gaat niet zo mooi maar dat is een kwestie van ervaring denk ik, ik wou dan twee aanrijd combis hebben zodat we elk in een silo kunnen, of de trekker neemt het over als ik moet voeren, maar daar hebben we geen volk voor met voldoende ervaring, helaas
geerts 88
@Fendt926Driver ze verspreiden het ook niet over 50 mrt. Kortere kuil. De wagen duwd wel stukje terug op de kuil. Met inkuilen komen de wagens ook snel en krijgen het ook aangereden
johndeere6230
@geerts 88

Niemand die een lasagne kuil wil dan? Dan hoef je niet op deze manier aan te komen, met voldoende ruimte voor de bult en een beetje fatsoenlijke chauffeurs hoeft dit zeker niet langzamer te zijn als heel kort moeten lossen...
geerts 88
@johndeere6230 lasagne kuil zie je hier eigenlijk niet nee. Meestal wordt per snee apart ingekuild. Allebei de manieren heeft zijn voor en nadelen.
johndeere6230
@geerts 88

Hmm als toch alles apart ligt zou ik het als nog liever als lasagne hebben, zo heb je bijvoorbeeld een grove vracht over de hele lengte/ kuil en anders zit die ertussen geplakt, maar goed alles heeft zn voor en nadelen ja
rommert14
@johndeere6230 precies, en elk stuk is weer net wat anders.
johndeere6230
@rommert14

Inderdaad, het is vaak alleen een kwestie van arbeid dat meerdere snede tegen elkaar aan geplakt zijn, maar binnen een snee valt het vaak wel goed te plannen om alles over heel de lengte te lossen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 926 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!