Nu nog naar de keuring en we kunnen er in vliegen..... Foto is geplaatst door Gavrie Willemsen op 23-03-2018 om 19:54:04, met 37 reacties.

Fendt 824

Gavrie Willemsen
Nu nog naar de keuring en we kunnen er in vliegen....

Reacties

930triplemaaier
Ziet er netjes uit
hooidonk
Mooi hoor!

Staat de kipper nu nog iets gestuurd?
Gavrie Willemsen
@hooidonk ha ha goed gezien, alles moet nog afgesteld worden. Trekker staat er trouwens gewoon voor geparkeerd. Luchthandjes moet ook nog verwisseld worden in Duomatic aansluiting.
hooidonk
@Gavrie Willemsen
Ah, vandaar! 😉

Zit er een K80 op?
Heeft deze kipper twee stuurstangen?
Gavrie Willemsen
@hooidonk nee hij heeft 1 stuurstang maar wel 2 aparte kleine cilinders onder het chassis vooraan die de 2 Assen aansturen
Gavrie Willemsen
@hooidonk Idd een bol van 80 mm
hooidonk
@Gavrie Willemsen

Dat is een mooi systeem! Hoef je de trekker waarschijnlijk ook niet om te bouwen.

De stuurstang met een pen of ook met een kogelkop?
Gavrie Willemsen
@hooidonk stuurstang heeft ook een bol. Dus dat moet nog omgebouwd worden want er zit een pen in voor te sturen
pascal1985
@Gavrie Willemsen kijk aan! Gaaf hoor.
schluterman
Super mooi spannetje jonge
Oldtimer-fan
Prachtige Fendt!
mdoornekamp
Kun je wel genoeg tarief krijgen voor een 3 asser? In België zit je met een tandem wel snel aan het maximum gewicht . Dan is een extra as wel gunstig
Fendt926Driver
@mdoornekamp bij andere foto zag ik 15.5 m3 waterinhoud. Meende dat de tandem asser alasco al 12m3 inhoud had.
Dan moet die derde as wel heel belangrijk zijn met de gewichten anders wou ik die er niet onder hebben
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver 12 m3 waterinhoud is wel een hele grote 2 Asser dan. We zitten nog met een verschil van 3,5 m3 waterinhoud plus een kuub er boven op is wel 4,5 m3 meer materiaal meepakken.
+1
930triplemaaier
@Fendt926Driver in nl is 12 en 14m3 (18 en 22ton laadvermogen) nog gewoon tandemas. 3assers zijn meestal rond de 20/24m3 (30/36ton laadvermogen).
In belgie is de politie is toch wel feller op aslasten met betrekking tot landbouwverkeer dus ja dan kies je wel sneller voor een as extra en met 15m3 waterinhoud zit je al redelijk richting de max aslast bij een 3asser
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp wij rijden nooit per uur, wij doen altijd aangenomen werken aan vaste prijzen.
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen ok. dan is een grote kiper wel mooi.
+1
Fendtpower312
Super netjes 👌🏻👍🏻😀
kristofh
Als je nog een chauffeur zoekt bel maar 😉👍
B - W
Dikke combi zo Willemsen!
+1
mdoornekamp
Blijven die achterbanden om de Fendt? Met 650/65r42 loop je qua gewicht wel tegen de max. Wij hebben die maat op John deere 7800 met 2 asser VGM. Maar gaat net aan met 2 bar. Met een 710/70r38 heb je veel meer over.
930triplemaaier
@mdoornekamp valt wel mee hoor 650/65r38 mag al 5 ton belasting hebben bij 2 bar maar laag in spanning is idd geen optie maar dat zal ook wel niet nodig zijn met dit werk.
mdoornekamp
@930triplemaaier zo"n kiper geeft zo 4 ton opleg druk. Plus nog een ton wat je overhevelt van de voorkant van de trekker. Eigen gewicht zal ook wel 5 ton zijn achter.
930triplemaaier
@mdoornekamp ik had bij de jd6920 met bijna 6 ton oplegdruk bijna 11 ton op de achteras deze trekhaak had als nadeel dat de trekhaak door de besturing wel verder naar achter zat. JD heeft heeft/had wel als nadeel dat de trekhaak altijd wat verder naar achteren zat ten opzichte van andere merken. Uit ervaring weet ik dat bij de 824 favorit de trekhaak redelijk ver naar voren zit

mdoornekamp
@930triplemaaier Ik heb de trekhaak iets korter. Beetje tussen het (zelfde als foto) frame gebouwd. Maar je moet ook om je stuur uitslag denken. Als ik zo naar je dissel kijk........
930triplemaaier
@mdoornekamp dat was in het begin idd iets verbogen omdat de stuurcilinder aan het eind van de slag was. maar toen die iets verbogen was de besturing niet weer terug gebogen maar alleen verstevigd zodat de wagen met de jd ervoor de maximale stuuruitslag heeft en als je dat blanke van de dissel bedoelt dat is nog van de fendt
Gavrie Willemsen
@mdoornekamp in België moeten wij binnen de 2.55 blijven. Ik vrees dat dat met 710 ers niet meer ga lukken maar moet het nog is nameten..... we zijn nu bezig bij de douane met hem te importeren in België
mdoornekamp
@Gavrie Willemsen ok. dan is je 1455 ook breder?
930triplemaaier
@mdoornekamp wat ze in belgie vaak doen is de importeren op 'smalle' banden en dan nadien zetten ze ze dan op brede banden
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier ha hè inderdaad maar wij moeten in de transport elk jaar naar de keuring nu
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen mijn 926 gen1 is 2.8m breed op 710/70R38. de 916 heeft 620/65R42 die is inderdaad smaller maar heb het nooit echt nagemeten.
banden smaller aan de kabine zou nog een optie zijn maar dan moet je er speciaal velgen voor bestellen
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver ja dat zou zonde zijn want bij mij liggen er al andere velgen onder, zag dat ze van 2008 of zo iets waren
B - W
@Gavrie Willemsen als he er dan toch 710’s onder knalt, doe dan gelijk 710/70r42
Gavrie Willemsen
@B - W eerst maar is zien dat alles netjes op de baan komt en de papieren in orde komen en de keuring rond komt. Dan zullen we er is een poosje mee rijden of er geen narigheden boven komen.
B - W
@Gavrie Willemsen 👍zo is dat, kunt wel dikke banden kopen, maar als ie toch niet op de weg mag, heb je dr weinig aan haha

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!