Met de komst van de 828 gaat nu deze helemaal van begin tot eind nagekeken worden. Motor gaat eruit voor een lekkage aan de krukas en cabine moet omhoog voor het vervangen van kachelradiator. We hebbe

Fendt 818

Gavrie Willemsen
Met de komst van de 828 gaat nu deze helemaal van begin tot eind nagekeken worden. Motor gaat eruit voor een lekkage aan de krukas en cabine moet omhoog voor het vervangen van kachelradiator. We hebben ook een lekkage aan de eindaandrijving van de vooras en de airco werkt ook al geruime tijd niet meer. Voorbanden zijn ook aan vervanging toe. Er staan nu 17300 uur op. Hop naar de 25.000 uur dan 😊

Reacties

Mooi! Alle werkzaamheden in eigen beheer doen?
+1
Gavrie Willemsen
@ronald-deutz-fahr wij doen echt alles zelf tot olieslangen persen toe....
rommert14
Daar word grof geïnvesteerd..
+1
Gavrie Willemsen
@rommert14 we hebben hem ooit nieuw gekocht dus ik vond het best de moeite waard om er is extra in te investeren. Buiten 2 keer de bak en een scheurtje in het gietijzer aan de achterbrug hebben we er zo goed als niks kosten aan gehad. Voor ons is dit prijstechnisch tot hier toe een enorm goedkope trekker geweest. De inruilwaarde is wel niet zo hoog meer want ik heb destijds gekozen om geen frontlift te nemen... zonder frontlift denk ik dat je ze amper verkocht zou krijgen voor een goede prijs.
930triplemaaier
@Gavrie Willemsen fronthef is bij deze trekker vrij eenvoudig op te bouwen.
waar zat die scheur dan in het gietijzer? en op hoeveel uren waren dan de problemen met de vario?
en de motor is nog niet los geweest?
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier er zat links en rechts in een gietnaad achteraan waar de aftakastandwielen inzitten een kleine scheur. Dat komt door met grondkarren te rijden. Blijkt meer voor te komen. We hebben die gedemonteerd en bij een gespecialiseerd bedrijf laten inslijpen en oplassen. Ze hebben dat gietstuk in een speciale oven gestoken om op te warmen. Eerste problemen was op 5000 uur dan is hij hersteld door iemand en op 8000 uur is er iets geklapt. Toen is er een nieuwe ingekomen. Nee, motor heeft nooit een sleutel gezien.....
930triplemaaier
@Gavrie Willemsen netjes dat de motor nog niet los is geweest. dat getuigt wel van goed en tijdig onderhoud
en ook al weer bijna 10000 uur met de 2e vario kun je niks van zeggen vooral met een dumper in combinatie met veel transport
en wat die scheur betreft met dumperen heb je wel vaak gigantisch hoge piek oplegdrukken. a
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier ja er hangt eigenlijk altijd een zware gestuurde containercarrier achter met een toptrek cylinder. Motor trekt nog als een beest. De invalchauffeur een tijdje geleden kon niet geloven dat hij zo hard trok. Hij moet niet onderdoen voor onze 824 Turboshift.
930triplemaaier
@Gavrie Willemsen Hoe is het olieverbruik van de motor dan
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier hij lekt alleen, moeten nooit bijkappen
rommert14
@Gavrie Willemsen je zal er ook wel aan gehecht zijn, heb ik met onze mf 5445 en mijn vader met zijn fiat 466 beide hele goeie trekkers.
+4
Gavrie Willemsen
@rommert14 ja je krijgt toch een band met een machine als je die een lange tijd hebt
fendtjecis
Voorbanden kan je nog makkelijk 1000uur mee met zo'n profiel
Gavrie Willemsen
@fendtjecis op zich heb je gelijk maar de kans op lek rijden wordt nu erg groot met dat kleine profiel. De voorloop zal ook wel beginnen wringen want de achterbanden zijn nog 90 %. De banden vooraan zitten voor 95% vol met water met glycol. Zit maar heel klein beetje lucht in, bij lek rijden zou het een erg batte boel worden. Een zeer goedkoop alternatief om voor extra trekkracht en gewicht op de vooras te krijgen. De lagers lijden er ook niets mee omdat het het extra gewicht gelijk via het wiel op de grond wordt gezet.
930triplemaaier
@Gavrie Willemsen remmen hebben wel meer te lijden door de vliegwielwerking
hobbyboer
Quote Reactie van @930triplemaaier:
remmen hebben wel meer te lijden door de vliegwielwerking

Met wielgewichten kan ik me daar wat bij voorstellen, maar is dat met vloeistof in de banden ook het geval?
Dat kan toch (op snelheid) door blijven stromen als de band langzamer begint te draaien?
930triplemaaier
@hobbyboer en de wrijving die dat geeft dan?
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier de remmen van de trekker zijn niet veel meer na 17000 uur denk ik. Trekker rijdt nog geen 2 uur per jaar zonder iets achter.....
YaMaGa
@Gavrie Willemsen hoeveel zou je trekkerdaarmee verzwaard zijn ? Met het water in die banden (graag ook even bandenmaat vermelden)? En rijdt dat nog wat lekker?
930triplemaaier
@YaMaGa de vooras vering scheelt wel
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier jaartje geleden viel het op dat hij stug begon te rijden, toen hebben we 2 stikstofbollen moeten vervangen
Gavrie Willemsen
@YaMaGa ik dacht 250 liter per kant. Ik denk dat het 540/65 r28 was van bandenmaat
YaMaGa
@Gavrie Willemsen valt niets tegen 250 liter das en dikke 500 kg bij dan... zou onze 312 zonder fronthef ook wel kunnen gebruiken die heeft dezelfee bandenmaat d8 ik
930triplemaaier
@Gavrie Willemsen een 818 heeft 540/65r30 als voorband en deze heeft afhankelijk van het merk tussen de 400 en 450 liter inhoud
Gavrie Willemsen
@930triplemaaier het is Trelleborg
Gavrie Willemsen
@YaMaGa trekker ligt als een blok beton op het asfalt
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

als ik zie wat er soms achter hangt is het ook geen overbodige luxe...
Fendttrisixfan
Voor lekkage aan krukas moet de motor er toch niet uit?
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan de Fendt dealer heeft dat gezegd tegen onze Mekanieker. Ik zal er morgen nog is achteraan gaan
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen is het aan voorkant of achterkant van de motor? Achterste tegen cabine heb ik zelf ook al eens vervangen bij een 800

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!