Foto komt van Internet. Ik kwam deze Schlüter Profi Trac 2200TVL net tegen en hij staat te koop. Rond welke waarde draaien deze modellen nog?

Schlüter Profi Trac 2200TVL

Gavrie Willemsen
Foto komt van Internet. Ik kwam deze Schlüter Profi Trac 2200TVL net tegen en hij staat te koop. Rond welke waarde draaien deze modellen nog?

Reacties

+1
stijn-de-bock
Ik denk dat je daarvoor eerst op een stevige stoel moet gaan zitten .
+1
Schluterfan
@stijn-de-bock incl. poten gemaakt van trein bielzen.
Ron-624
@Gavrie Willemsen Bij happy old iron?
fendt farmer309c
@Ron-624 volgens mij wel aan de schuren te zien
+1
gaituuth
Inderdaad wat @stijn-de-bock zegt. Ga maar even zitten. Wat ik heb vernomen vanaf 250000 euro.is er te praten.
+1
fendt308ls
@gaituuth
Quote:
vanaf 250000 euro

Ik zou zeggen er staat een 0 te veel 😅 maar dat zal helaas wel niet zo zijn.
valmet6400power
@gaituuth
Voor dat geld kun je beter in goud investeren, niet in een “stuk oud ijzer waarvan de prijzen zomaar terug kunnen lopen”.
+2
GROENEDEERE
@valmet6400power
Ik denk dat je de waarde van deze trekkers flink onderschat
valmet6400power
@GROENEDEERE
Dat weet ik niet, het is net wat de gek er voor geeft maar een reëele prijs is het niet. Je koopt emotie, slechts verzamelaars met genoeg kapitaal zullen deze trekker eventueel kopen. Zwart wit gezegd, ik zie een ouwe trekker die jaren buiten heeft gestaan waarvan de staat onbekend is. Dan komt €30.000 eerder in de buurt dan het achtvoudige ervan. En niet verzamelaars die tweeënhalve ton op de bank hebben investeren wel ergens anders in..
bas101
@valmet6400power dat kan met goud ook.
valmet6400power
@bas101
Dat kan zeker maar is minder waarschijnlijk dan met oud ijzer. Goud kennen ze wereldwijd!
+1
bas101
@valmet6400power oud ijzer kennen ze ook wereldwijd
+1
MaxxuM4ever
Eindelijk eentje die niet in nieuwstaat verkeerd.
+1
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever lekker zo laten en alleen technisch volledig in orde zetten.
+1
Schluterfan
@Gavrie Willemsen

Moest hij in zijn originele kleuren zijn, ja, maar zoals hij nu verkeerd kan dat beetje extra geld voor enkele liters lack er nog wel af. En een technisch restauratie zal overigens ook niet meevallen. Er ligt een NAF as onder vooraan, onderdelen = zo goed als 0. En dan een 8 cilinder blok erin waarvan je niet weet hoe ver de staat er nog van is. ALS ze 250.000euro willen, en effectief betaald word, daarna een complete revisie, dan kan het wel eens zijn dat die trekker meer gaat gekost hebben dan de 5000TVL.

Wat er voor die laatste gegeven is weet of course niemand buiten de eigenaar zelf, maar in '98 spraken ze voor de 5000 ook al van 250.000euro. We zijn Belgen en dan spreken we van een slordige 10milioen BEF!!!

De trekker schijnt trouwens jaren buiten gestaan te hebben. Ik weet wat dit doet, met oa het plaatwerk van de cabine. Dit is trekker kopen, eens zwaar aan het werk zetten om te zien wat de motor nog is en dan enkele jaren achter 4 gesloten muren om hem daar tot het laatste boutje uiteen te halen en vervolgens weer op te bouwen.
+1
MaxxuM4ever
@Schluterfan als er geen potje op de uitlaat heeft gestaan vrees is het ergste voor de motor, aan de uitlaatzijde zal er redelijk wat roest zitten dan l
+1
Schluterfan
@MaxxuM4ever

Er staat bij de omschrijving dat de motor na een kwart toer aanslaat. Dat zou ik toch zelf moeten zien 😛
FORD-COUNTY
@Schluterfan De trekker heeft jaren binnen gestaan, we zijn in 2014 erbij geweest toen hij nog in Frankrijk stond.
Gavrie Willemsen
@FORD-COUNTY wat vroegen ze er toen voor?
FORD-COUNTY
@Gavrie Willemsen toen nog niet te koop
Schluterfan
@FORD-COUNTY

Hopelijk, de foto's die ik ervan gezien had waren telkens buiten.
olro 61
@Schluterfan Simon, er zijn hier 3 van gemaakt, van de andere 2 wist ik waar ze waren, maar was jouw deze ook al bekend?
Schluterfan
@olro 61

Ja, deze kende ik ook. Hij zat al vele jaren in Frankrijk. Ooit stuurde iemand mij een link door, als ik mij goed herinner van het franse Forum "Les Tracteur Rouges" geloof ik. Daar was eens een foto van deze Profi Trac gepasseerd en die kreeg ik dan in de mailbox terecht. Alleen had ik toen nog geen serienummer, nu wel, dit is nummertje 004.
+1
FORD-COUNTY

(klik om te vergroten)

olro 61
@Schluterfan Stetter liet destijds in een interview doorschemeren dat de prijs van de 5000 TVL 'iets van 1000 mark per PK was' = inderdaad 500 Euro x 5000= 250000 Euro voor een 500 PK 12 cilinder trekker( met toen maar ca 700 uren)wat toen ook de norm was bij de topmerken....tegenwoordig is dit geloof ik bij de topmerken 1000 euro per PK!
+1
schluterman
Verder wel redelijk gaaf
fendt308ls
Dit zijn niet de originele kleuren ofwel?
+1
Schluterfan
@fendt308ls

Nee, ooit heeft er iemand de goedkoopste pot witte en rode verf uit de bouwmarkt er tegenaan geflikkerd
+1
Ik wil die hebben maar lijkt me ommogelijk 😂
+1
DANOONTJE POWERR
@schluter jan van samang
Jij geeft ook snel op! 😁
@DANOONTJE POWERR nee maar het lijkt me verschikkelijk duur 😀
ljdekker
@schluter jan van samang duur of veel geld
+1
@ljdekker ja allebij als je nog niet wist ik ben 14 dus het lijkt me onmogelijk
ljdekker
Dat wordt nog een hele operatie. Niks is onmogelijk natuurlijk maar met alleen een dikke bankrekening ben je er nog niet. Komt nog wel wat meer bij kijken dan alleen geld. Weet iemand wat dat rare ding is in aan de voorkant van de motorkap, een hydraulische pomp ofzo?
Hurli356
@ljdekker zwengel om de trekker aan te slingeren 😜
+1
olro 61
Dit is wel een Schlüter die bij de Schlüter liefhebbers veel emotie oproept...er zijn er maar 3 van gemaakt, en heeft als enige in de Profi-Trac serie een Schlüter 8 cilinder motor! Dat was de Königsklasse!
@Schluterfan is de laatste profi 2200 ombekend dan
+2
Schluterfan
@schluter jan van samang

Van de 4 zijn er nog 3 in levende. De eerste is afgebroken.
@Schluterfan he maar er waren maar 3 de ene bekende van de bijbel en die nu te koop staat bij mark geerkens maar waar is de andere dan
+2
Schluterfan
@schluter jan van samang

Er zijn er 4 geweest, over die ene spreekt de bijbel niet omdat het een demotrekker was die kort na dat gebouwd werd, terecht kwam in een ongeval. Hij stond op een dieplader en die werd van de zijkant geramd, de klap was zo groot dat de dieplader omkantelde en de trekker zo beschadigd was dat ze hem afgebroken hebben. De transmissie van die trekker ligt nu in de allerlaatste pt2500tvl.

Geerkens heeft 004 als ik mij niet vergis. 005 heeft leutner en dan moet 003 die van Boer Anloo geweest zijn. Zit nu in de verzameling van A.F.
+1
@Schluterfan nee een schluter gesloopt ergste da er kan gebeuren
+7
bas101
@schluter jan van samang een paar jaar geleden was ik bij de zuigerverenfabrikant om nieuwe zuigerveren voor mn 2 cilinder as222 uit 1959 te halen , toen ik zei dat t voor deze tractor was en dr nog t een en ander aan moest gebeuren nam hij de volgende woorden in de mond : "kun je m dan niet beter naar de sloop brengen " .... de zin "een Schlüter naar de sloop brengen" hebben jaren daarna door mn hoofd gespeeld , t was net of er iemand in de kerk aan t vloeken was ....
+6
Schluterfan
@bas101

Iets gelijkaardigs had ik bij de autoparts. Ik kwam daar om kleurkaarten te vragen, om het rood van mijn Compact uit te zoeken, zodat ze het konden mengen. Ik kreeg een hele hoop rode kaarten, maar ik kon niet juist zeggen welk rood het was. Toen zei de vrouw aan de balie ook, van wat maakt dat nou uit, voor een oude trekker. Ik zei er toen op, van "die oude trekker" zin er maar 29 gebouwd, en de waarde stijgt met de dag, dan heb ik em toch liever in de goede kleur.... "oh in dat geval...!". Ik vroeg toen of ik de kleurkaarten eventueel even mocht meenemen, of stalen ervan. "Oh maar dat gaat niet, kan je met een onderdeel niet hierheen komen?" Euh mevrouw, het enige waar ik nog de originele kleur op vind, is de motorkap, en die drop je niet zomaar even in de koffer van je wagen... : "Oh op die manier, nou dan wil ik ze je wel even meegeven, morgen tegen 12u terug in de brievenbus.

Sindsdien kijkt ze mij niet raar meer aan als ik een bepaald kleur wil 😂
+1
Schluterfan
@schluter jan van samang

Zolang het de fabriek was kan ik er nog mee leven. De onderdelen leven overigens verder in een andere trekker. Best dat je het slagveld van Willi nooit gezien hebt...
Kramer U800
@Schluterfan Begon Schlüter dan bij 002 te tellen omdat er maar 4 van gemaakt zijn en u begon met tellen bij 003. Of is 001 het prototype?
+3
Schluterfan
@Kramer U800

Hoe heel die circus rond de serienummers in elkaar zit is voor mij soms moeilijk te vatten. Als er een nieuwe serie kwam hadden de eerste prototypes ook een serienummer. Echter werden die niet altijd meegeteld met de uiteindelijke productieaantallen. Als er van die serie een verbeterde versie kwam, begon de productie hiervan meestal bij 001. In de jaren 70 was het soms moeilijk te volgen. Zo hebben de Super 1150s namelijk een serienummer dat bij de Super 950s hoorde. Toen de 950 eerste generatie uit productie ging, liep het serienummer verder bij de toen gelijk ingevoerde 1150. Daardoor is het dus heel moeilijk om te weten of je nu met een 950 of de stuk zeldzamere 1150 te maken hebt. Ik heb er nog maar 1 1150 ontdekt. De serienummers van de 1150s draaien rond "950 440". Ik weet uit mijn archief dat 950 434 nog een 950 is, terwijl die ene 1150 die ik zag als ik het zo uit het hoofd goed heb, 950 447 droeg. Dus die 950 is een van de laatste, al dan niet de laatste trekker van die serie.

Beetje ingewikkelde boel soms. Zo starte de productie van de eerste Super 1500TV bij 1500 011. Dat wil dus zeggen dat Schluter eerst 10 verschillende prototypes gebouwd heeft van de 1500 voor hij in productie ging, inclusief de 2 Super 1500V met 8 cilinder lijn motor, want die droegen ook het serienummer dat bij 1500 begon.
+2
Kramer U800
@Schluterfan Bedankt voor de reactie, maar we zullen er waarschijnlijk helaas nooit precies achter komen, hoe en wat. Daarvoor zou je toch echt bij Schlüter de administratie moeten hebben gedaan! 😀
+1
MaxxuM4ever
Met nog een paar schluter-O-logen kun je puzzel wel sluitend krijgen toch? Is de administratie er nog (in de familie) of verloren gegaan toen het merk gestopt is?
+1
Schluterfan
@MaxxuM4ever

De administratie op gebied van machinekaarten is heel goed bewaard. Een deel, al dan niet alles (?) zit bij een voormalig werknemer van de fabriek. Het zij zo dat je ze wel ook via Schlüter Archiv en ook bij Egelseer kunt opvragen. Alleen weet ik niet of dat bij die laatste nog lukt, omdat er eens aangegeven werd dat ze er mee gestopt waren, omdat er problemen van kwamen... Ok Schlüter Archiv gaf aan hiermee te zijn gestopt, maar ik weet niet of dat nu nog steeds zo is. Ik bestel ze altijd rechtstreeks bij de voormalige werknemer, hij geeft gelijk ook aan of je nog andere informatie wilt, zoals bvb onderdelenlijsten, werkplaatshandboeken en dat soort dingen.
Kramer U800
@Schluterfan Dat is makkelijk! Dat moet je maar net weten. 😀 Wij halen onze boekjes en werkplaatshandleidingen etc. overigens altijd bij mevrouw van Schie uit Amsterdam. (Adverteert altijd in trekkerblad "De Pionier")

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Profi Trac 2200TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!