Foto van een Ford 8870, na een jaar stil te hebben gestaan toch maar eens een startpoging ondernemen, zaterdag mag hij een half dagje aan het werk.

Ford 8870

Fordje4600
Foto van een Ford 8870, na een jaar stil te hebben gestaan toch maar eens een startpoging ondernemen, zaterdag mag hij een half dagje aan het werk.

Reacties

+1
geerts 88
Dikke beer zo'n 70 serie
+1
mfboer
Waarom heeft die een jaar stilgestaan dan? Zonde van die trekker dat die stil staat
Fordje4600
@mfboer onhandige trekker en heeft niet de capaciteit als dat de t7030's hebben. Laatste 4 a 5 jaren alleen op de kuil gestaan maar hebben er nu een shovel voor. Staat jaar stil omdat de trekker te weinig opbrengt
fastrac3155
@Fordje4600 mag ik vragen wat je dan zo onhandig vindt aan deze trekkers? wij hebben er 3 gehad en zijn eigenlijk altijd goed tevreden over ze geweest, de laatste staat nou weer voor de pers, maar die rijdt ik eigenlijk net zo graag mee als met de nieuwe t7 die er in de zomerdag voor staat
Fordje4600
@fastrac3155 lompe trekker en zenuwachtig op straat met sturen. Ook moet je schakelen wat nogal stoot en het comfort is veel minder als de tvt en de T7030's
1046
@Fordje4600 je kunt dees ook nie vergelijken met de huidige trekkers. zit wel wat verschil in in leeftijd. dus ook comfort. en techniek. maar voor toendertijd was et heel wat
Fordje4600
@1046 dat klopt maar wie is er nou gek? Je kan beter een nieuwe comfortabele trekker meenemen als deze oude minder comfortabele
1046
@Fordje4600 dan moj em wegdoen aj em nie meer gebruikt. hebbie ook geen keus. als et aan mij ligt kies ik liever voor et ouwe model
+2
Fordje4600
@1046 top maar voor die paar euro en de waarde die wij eraan hechten gaat ie niet weg
+1
1046
@Fordje4600 dan moj ook nie zeuren aj der mee mot werken😊😊
Fordje4600
@1046 dat doe ik ook niet, werk er met plezier mee. Alleen is mijn mening dat de moderne trekker fijner is
@Fordje4600 als je 1 ochtendje aan het werk moet, gaat de ouwe beer liever mee, maar als je een volle dag aan het werk moet, dan liever de 7030's zeker?
Fordje4600
@Deutz-Fahr-Rijder precies, ik had er ook wel een dag mee willen rijden met silagewagen maar we hadden toen geen tijd om hem voor de silagewagen te zetten en hem aan t lopen te maken... willen hem nu weer een beetje gebruiken voor de dumper ofzo dat ie regelmatig eens loopt
+1
Fordje4600
@Deutz-Fahr-Rijder precies, ik had er ook wel een dag mee willen rijden met silagewagen maar we hadden toen geen tijd om hem voor de silagewagen te zetten en hem aan t lopen te maken... willen hem nu weer een beetje gebruiken voor de dumper ofzo dat ie regelmatig eens loopt
+1
Fordje4600
@mfboer ook zit er nog een verhaaltje achter dat hij er nog is. En we vinden het jammer om hem weg te doen. Ik wil hem wel wat meer gaan gebruiken voor hobbyklusjes zoals kilveren. Wilde hem dit jaar wel een dag voor de silagewagen hebben maar was paps het niet mee eens
+1
newholland-
@Fordje4600 je hebt een mooi droog plekje voor hem👌Dat is het belangrijkste en kun je er altijd op terug vallen als je er een nodig hebt.
Fordje4600
@newholland- precies, staat op een beschutte plek uit weer en wind boven een klein plasje olie 😂
+2
newholland-
@Fordje4600 anders is het geen ford😜😜
Ritchie
Tja dat zenuwachtig sturen door de Supersteer is toch gewoon wennen? Ik heb er geen last meer van bij de G170 in ieder geval. Vind ze qua comfort niks tegenvallen eik, als je het vergelijkt met een T of TM.
fastrac3155
@Ritchie idd, dat zenuwachtig sturen is echt wennen, mr de stoelen in deze serie zijn een vd best die de afgelopen 20 jaar zijn gemonteerd, hebben ook een t8040 staan, mr qua rijcomfort kunnen de nieuwe t7's er niet tegen op, je zweeft gewoon in die stoel, en dat zonder geveerde cabine (maar ook die stuurt zenuwachtig/licht)
Fordje4600
@Ritchie die t7030's hebben veel fijner comfort als de 8870, ook is een vario vele malen fijner rijden/werken maar dat is allemaal eigen mening
john deere 7810
@Fordje4600

wel een ideale trekker als het moet gebeuren 😉 denk dat je er verder mee komt dan de t7030 als het nat wordt of met volle kilverbak.
Fordje4600
@john deere 7810 7030 trekt beter als de 8870
+1
fastrac3155
@Fordje4600 heb vanmiddag een t6 dynamic command opgehaald als demo, als de prestaties in het veld net zo goed is als de eerste indruk, dan mogen ze van mij gerust de Vario ergens in een hoekje parkeren, die bak loopt echt soepel
fiattopper
@fastrac3155 in het veld zijn ze ook goed, veel meer trekkracht als een vario en zuiniger. Maar ik vindt een vario wel veel beter rijden op de weg.
arjanvw
@fastrac3155 als die nieuwe bak ook in de T7 komt dan kan New Holland bij ons ook een keer een demo neerzetten!
Fendttrisixfan
@fastrac3155 soepel?? Ben naar de voorstelling geweest en je zag de trekker nog springen van op 20m afstand
fiattopper
@Fendttrisixfan als die bak niet soepel is dan weet ik het niet meer wat wel soepel is.
Fendttrisixfan
@fiattopper ben er niet gek van, ze beweren ook dat ze het eerste merk zijn met dit soort bak maar is gewoon een kopie van een JD direct drive
hobbyboer
Quote Reactie van @Fendttrisixfan:
ze beweren ook dat ze het eerste merk zijn met dit soort bak maar is gewoon een kopie van een JD direct drive

En is dat niet weer een kopie van de DSG?
Fordje4600
@fastrac3155 heb ik ook mee gereden maar vind het maar niks, loopt soepel maar nog lang geen vario
fastrac3155
@Fordje4600 ik denk toch dat het concept een goede tegenhanger van de Vario kan worden, wij hebben anderhalf jaar geleden de eerste Vario trekker op ut bedrijf gekocht, ik had best Hoge verwachtingen, maar tot op heden kan hij ze niet echt waar maken, is gruwelijk traag met acceleratie, verbruik is nagenoeg gelijkwaardig aan de andere vergelijkbare trekkers, en qua werkgemak met bepaalde machines vindt ik ut echt un kl*te ding, spitten op de lange banen gaat opzich goed als je de HTS hebt geprogrammeerd, maar op de kopeinden spit ik net op een iets andere manier om netjes af te kunnen werken, mr dan kom je echt handen tekort
Fendt926Driver
@fastrac3155 laatst met mijn 180pk sterke 916 vario gekilverd naast een new holland vario van 190 pk. Beide hetzelfde blad. Hij de hele dag op 1700 toeren en ik op amper 1100 toeren.
Zelfde snelheid met ruim 600 toeren minder. Scheelde bijna 45 liter diesel op ruim 8 uur werken
+1
geerts 88
@Fendt926Driver neem aan dat de nh ook met minder toeren kan rijden.
Wat ik ook wel zie hoe gaan ze om met instellingen of gebruik ervan.

De ene persoon geeft met de voet gas. Een andere rijdt op tms. En weer een ander persoon rijdt op tms maar begrenst de toeren.
Allemaal zelfde werk maar toch verschil in verbruik
arjanvw
@Fendt926Driver Het is wel een lastige vergelijking... jij bent eigen baas en weet wat diesel kost, er is een hele categorie mensen die bij een baas werken en daar minder of niet mee bezig is. Kan ook zijn dat de NH combinatie misschien wel meer grond verzet heeft in dezelfde tijd... Ik zeg niet dat een Fendt niet zuinig is, maar op laag toeren draaien scheelt enorm, omdat de omstandigheden met ploegen het dit jaar toe lieten, reden wij ook 6,5 km/uur met 1300 toeren, scheelt veel vergeleken met 1800-1900 toeren
Fordje4600
@Fendt926Driver welk type new holland?
+1
Fendt926Driver
@Fordje4600 weet ik veel. Een blaauwe met witte velgen met een nummer op waar je niets van maken kon.
De chauffeur zei dat die 190 pk had
+1
Fordje4600
@Fendt926Driver blaawe?
Blauw bedoel je?
Jij was zeker les gekregen van dezelfde leraar als mijne
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver ha ha Huub wij denken echt hetzelfde over die blauwe trekkers.... Zolang er Ford opstaat kan ik nog enigszins wat respect bovenhalen als het dan echt moet.....,
rommert14
@Gavrie Willemsen 😂😂😂 hier staan newhollands te koop met 17000 uur op de teller.
valmet6400power
@fastrac3155
Dat ligt denk ik aan jou, wij hebben ook als hoofdtrekker een vario maar dat wil je toch niet anders. Werkt super, je wil geen powershift of schakelbak meer. Voor andere werkzaamheden gewoon een trekker met 1 of 2 keer powershift dat werkt voor dat werk prima.
fastrac3155
@valmet6400power ik ben mede eigenaar van een loonbedrijf met 6 man, en eigenlijk niemand staat te juichen als ze die Vario mee krijgen, het rijdt ook niet slecht, maar de punten waar de Vario zo om wordt geprezen vindt ik tegenvallen, als we met een TM 190 uit 2003 zuiniger rijden dan met een t7.225, dan vindt ik ut apart, van alles geprobeerd, verschillende manieren van rijden, toerental vol open, zo ver mogelijk dicht gedraaid zodat hij nog net z'n top snelheid haalde en verschillende chauffeurs, maar het verbruik blijft aan de hoge kant en de snelheid van acceleratie en shuttle te langzaam.

We hebben schakel, schakel met 3 traps power shift, 6 trap powershift, full powershift en Vario, (en nou dan die dynamic command) maar ik rijdt nog net zo graag met die full powershift, en Ben niet de enige, ik zie echt geen reden om lyrisch te zijn over de Vario, zeker nou ik de dynamic command heb getest, zie ik qua comfort en qua te rendement, veel minder olie componenten dus minder warmte verlies
valmet6400power
@fastrac3155
Okee, ik ben wel van mening dat de vario van New Holland meer ergernis opwekt dan bij de R van John Deere. Die reactie tijd van die shuttle bij New Holland is om te janken.
Denk ook niet dat voor alle werkzaamheden vario nodig is, wij hebben als hoofdtrekker een cvt en de andere twee zijn schakel met 1 of 2 powershifts. Als er een trekker bij komt dan zal dat ook geen vario zijn, simpelweg omdat dat voor het “niet hoofdwerk” geen vario nodig is. En je betaalt er uiteraard wel gewoon voor. Voor transport is het overigens wel ideaal, als bestuurder wordt je veel meer ontlast. Maar het zal nooit zuiniger zijn dan een schakel of powershift trekker..
Fendt926Driver
@valmet6400power voor de hobby blijven wij wel schakel trekkers houden.
Maar elke trekker voor het werk op de boerderij zal een vario zijn. Puur om het gemak en de diesel verbruik.
Kuilen vastrijden in de eerste groep met ruim 10 ton op de kuil komt de trekker nooit boven de 1000 motortoeren hoe hoog de kuil ook wordt.
Alle andere klussen wordt door mij ook gelet op diesel verbruik omdat ik het zelf moet betalen.
En zoon of medewerkers die ( veel) meer diesel nodig zijn komen een tijdje aan de schep en ga ik wel weer rijden.
hobbyboer
Quote Reactie van @fastrac3155:
wij hebben anderhalf jaar geleden de eerste Vario trekker op ut bedrijf gekocht, ik had best Hoge verwachtingen, maar tot op heden kan hij ze niet echt waar maken

Geef het even de tijd.
Je moet niet onderschatten dat je al jarenlang ervaring hebt met schakelen.
Met een vario rij je zo weg, maar echt handig met alle klussen en omstandigheden word je er pas mee als je er langer mee gewerkt hebt.
En dat duurt best lang als je steeds wisselt tussen maar 1 cvt en meerdere andere trekkers.
Ik heb er vanaf 2002 5 jaar over gedaan om te wennen, eerst maar 1 van de 10 trekkers cvt, maar ben nu wel helemaal om
fastrac3155
@hobbyboer als je na anderhalf jaar en meer dan 500 uur zelf met het ding hebt gereden dan lijkt me wel dat je onderhand wel gewend bent, zit me na elke rotonde en drempel gewoon te ergeren dat er geen pit in zit, degene die achter mij reed met un TM 155 vroeg zich echt af wat er aan de hand was, met de 8670 kon hij me niet bijhouden normaal, en nou ging het makkelijk, terwijl de Vario 10 km harder ging op dat moment (inmiddels begrensd naar 40) en ik hem zo agresief mogelijk had staan.

Ik zou als ik nou weer een nieuwe moest kopen, toch eens serieus gaan overwegen of het nog wel een Vario zou worden, dan moet de meerprijs al niet heel groot zijn.
+1
Fendt926Driver
@fastrac3155 ik ken niet veel new holland vario trekkers.
Maar de enige die ik ken is nogal eens wat mee.
Zelf nooit op gereden maar bij het loonbedrijf in de buurt rijden ze er graag mee. ( misschien ook omdat het de enigste nieuwe trekker is)

Maar als ik jou beschrijving hoor rijdt de vario van nh niet zo fijn als die van fendt
fastrac3155
@Fendt926Driver opzich is hij technisch gewoon goed, hier in de buurt rijden er genoeg maar hoor eigenlijk niks over kapotte vario's (heb het dan wel over de autocommand, de tvt bak is wel wat meer gedoe mee geweest)

Hij rijdt wel fijn. Opzich, maar ut hele totaal plaatje is gewoon te traag, iedereen was altijd lyrisch over het Vario gebeuren, er werd me zelf ooit verteld dat je niet fatsoenlijk kon spitten zonder Vario, maar dat valt me gewoon tegen in de praktijk
john deere 7810
@fastrac3155

new holland en slecht willen trekken hoor ik vaker 😉 ik snap je punt wel, maar als ik je reactie's lees vind ik je wel een beetje kort door de bocht met ervaring en die van je medewerkers. Al een ander merk geprobeerd? Feit is wel dat je gewoon meer kracht hebt met een powerschift of schakelbak dan een vario. en menig trekker is ook zuiniger met een powerschift of schakelbak.
En als ik het goed heb is de automaatbak van newholland te vergelijken met een directdrive bak of dsg bak. Ik weet wel dat een direct drive van jd ook niet kan tippen aan een autopower of schakelbak als het gaat om trekken. ze zijn gewoon altijd een fractie te laat met schakelen. want ze zien niet of jij de aftakas aanzet of een nat gat of kuil op rijdt.

Een klant van ons heeft met de buurman een tank + bemester. hij heeft een john deere 6600 bouwjaar ongeveer 1996 met 110 pk en kan de tank makkelijk doen en de buurman een nieuwe new holland die wat 140 pk moet hebben ligt er plat voor.
Fordje4600
@john deere 7810 wij hebben een new holland 8560 met abc bak gehad die was toch wel zo sterk op de wielen, later een tm165 gehad met full powershift maar die trok niet.... ligt net aan het type bak. Deze t7030's trekken ook enorm goed door
fastrac3155
@john deere 7810 ik heb geen andere merken geprobeerd, mr sprak ook over de auto command bak, heb wel eens in tvt geprobeerd, maar daar zit veel meer pit in, en heb van een collega bij un andere firma precies dezelfde klachten gehoord.

Dat de direct drive van JD in het begin te traag was heb ik ook gehoord, maar weet niet hoe de status van die bak ondertussen is, die nieuwe bak van NH is pas net beschikbaar maar van degene die hem op demo hebben gehad hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen, ook tijdens transport en dergelijke
hobbyboer
Quote Reactie van @fastrac3155:
iedereen was altijd lyrisch over het Vario gebeuren

Ik ben het nog steeds!
Met de 'blauwe' heb ik geen ervaring, maar de 'groene met gele velgen' cvt-trekkers bevallen mij heel goed.
Bijna al het werk gaat sneller en tegelijk mooi gecontroleerd en soepel.
Makkelijker te bedienen en daardoor meer tijd en aandacht voor de rest.
john deere 7810
@hobbyboer

Hier de klanten ook, of het nu een 7810 een 7830 een 7530 of een nieuwe 6140/6155R is.... Ze klagen nooit over de trekkracht... Dat is bij andere merken nog wel eens anders. En de bakken halen ook makkelijk 10000 uur zonder problemen buitenom de 20 serie 😉
+3
Dexta driver
Stil staan is ook achter uit gaan effe een keer weer goed laten werken longen weer schoon.
Kan geen kwaad.
Fordje4600

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8870 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!