Foto van een Case MXU 125, bezig met gras inkuilen. zelf een mee racen met beco dumper met opzetschotten

Case MXU 125

ford8630power
Foto van een Case MXU 125, bezig met gras inkuilen. zelf een mee racen met beco dumper met opzetschotten

Reacties

guldner75
Mooi werk ofniet
arnaud
Pracht combi
ford8630power
Dit is zeker mooi werk, lekker de airco aan
arnaud
Whaha helemaal blij met zn airco
maartendankers
Hoeveel kuub neem je zo mee???
ford8630power
Och ja, was ik niet gewend he 😉 je kunt ook wel merken dat er een geveerde cabine en vooras op zit, je zweeft over het land
ford8630power
Ik zou niet weten hoeveel kuub het is
Siebenga
Cabine en vooras vering 😃 geluksvogel
ford8630power
Hehehe 😃 dat is het voordeel van 2e hands kopen, als je nieuw koopt laat je er zulke dingen niet op zetten
Romke
Is ie 2de hands dan?? hoeveel uur had ie gedraaid dan?
ford8630power
Van 2004 met 3000 uur, van een akkerbouwer geweest, ziet er uit als nieuw
FENDTfarmer
Word die mooi los van 😛
Siebenga
Toch al 3000 uur vind ik heel wat 😄
ford8630power
Ik heb nog nergens slijtage aan gevonden, schakeld lekker soepel, nergens speling op, trekt goed. 3000 uur is ook niet heel veel
Siebenga
Valt allemaal wel mee dubbele moeten ze wel gaan halen 😛
ford8630power
Daar ga ik ook van uit, hij doet bij ons ook niet steeds het zwaarste werk en er word goed mee om gegaan
@ford8630power, hoezo laat je er bij een nieuwe dat niet allemaal op zetten? juist dan toch wel??
ford8630power
Kost jah klauwen geld, en mijn vader is geen type die veel luxe wil
MaartenMandemaker
Juist wel? wij hebben er wel cabinevering besteld, kost 1400 euro geloof ik, maar geveerde vooras kost 4000 euro en das me iets te duur
ford8630power
Ons ook
Siebenga
Te duur inderdaad.. jammer genoeg wel voor een simpele boer is het gewoonweg te duur
MaartenMandemaker
Ja en 50 km bak enzo is ons te duur. loopt nu ook hard zat met hoge banden
FENDTfarmer
Jah en wat moet je ermee als boer... als je de grond toch allemaal om huis hebt liggen dan ben je geen 50 bak nodig lijkt me
Siebenga
Wij hebben veel transport dan is het toch bijna wel een must voorasvering.. maar of het op de nieuwe trekker komt denk ik niet
MaartenMandemaker
Wij hebben 40 bunder van huis liggen, maar een 50 bak is ons te duur. de begrenzing kan hier ook af.
Siebenga
Elke trekker kan tegenwoordig wel de 50 halen zonder dat het te zwaar op ze donder krijgt inderdaad
me
Rijdt vaak zat over de weg .. de 54 bunder licht rondtom huis .. maar dan klusje dit en dat effe zus zo regelen
FENDTfarmer
Jah dat heeft natuurlijk ieder bedrijf weer anders ma dat wij alles bij huis hebben is in mjin ogen wel een groot pluspunt
Gerwout
Een geveerde vooras is echt een genot en zon 50 bak gebruik je echt wel, hebben wij nu ook, je rijdt echt zo 50 en met zon geveerde vooras kun je sneller werken sneller door het land heen etc.
FENDTfarmer
Jah de 509 zit ok voorasvering en een 50 bak op.
Siebenga
En meer brandstof verjagen 😉 scheeld nogal denk ik als je die deutz 40 of 50 laat rijden
Gerwout
Jah, maar ga maar eens rekenen hoeveel tijd het je scheelt, als je i.p.v. 3,5 tank mest 4 tank mest in het uur wegbrengt, zelfde man zit derop, zelfde draaiuurkosten van de trekker ongeveer en dan haal je het snel terug die paar liter extra brandstof
MaartenMandemaker
We hebben 60 ha rondom huis. de rest van huis, van 2 tot 6/7 km naar de verste stukken.

ja gerwout zal best, maar je machines hebben er wel van te lijden. hebben nu ook een luchtgeveerde cabine, maar je moet oppassen dat je niet te hard gaat jagen voor het spul wat erachter hangt
Siebenga
Wij hebben te veel van de boerderij af 😛
Gerwout
Je merkt het zelf wel als het hobbelt en dan doe je wel rustiger aan, maar goed, wij hebben 40 tot 50 hectare op afstand dus dan zit je vaak wel ff op transport
me
Zoveel redt je niet met die 10 km extra .. zelfde als een brommer 60 of 80 loopt .. je kan nergens meer volgas doorjanken .. tevens moet die ook nog de tijd krijgen om op de 50 te komen enzv .. rijdt je net 2 minuten 10 km/h harder kan je weer afremmen .. jd'tje loopt ook 48 ofzo
Siebenga
We hebben bijna 30 hectra totaal op meer dan 10 kilometer liggen.
Siebenga
Dan nog 2 boerderijen 25 kilometer uit elkaar
huub
Je kunt beter geveerde vooras hebben als een geveerde cabine, bij een geveerde vooras veren de gedragen werktuigen mee, bij een geveerde cabine niet..
Gerwout
Ik rijdt heel veel 51 me, met de tank, maaiers alles eigenlijk wel, bij ons over de dijk rijd ik nu altijd veel harder als met die oude trekker, in transport scheelt het bij ons flink wat en in het land ook, en qua verbruik zit ie in transport ongeveer op hetzelfde als die 85
Gerwout
Gedragen werktuigen achterin veren op de hef mee als je dat goed instelt en in de fronthef maakt nie zoveel uit en zon geveerde cabine doe je rustiger mee aan in de bochten omdat het tegenwerkt, en geveerde cabine werkt altijd, geveerde vooras moet je soms uitzetten (frontmaaier)
MaartenMandemaker
Hmm ben goed tevreden met m'n geveerde cabine, electronische dansonderdrukking op de hef dus voor mekaar
Gerwout
Kun je beter hebben hoor maarten, geveerde vooras is wel fijn, maar eigenlijk alleen nodig bij zon 50km/h bak, het remt wel fijner zon geveerde vooras, je hebt er zelf minder last en van en met inhalen enuitwijken in de berm scheelt ut flink
Siebenga
Jullie gooien er een paar termen tegenin waar ik nog nooit mee gewerkt heb 😛
Siebenga
Teminste niet bewust van 😛
Bij ons veert de achterste hef bij 14km/h.. rijd echt SUPER icm geveerde vooras en cabine..

je ziet machine heel rustig op en neer veren als je over de weg gaat over met 30 over het bouwland knapt met ploeg ofzo
MaartenMandemaker
Ja voor transport is het zeker ideaal een geveerde vooras. maarja kost allemaal geld he 😄 je moet toch keuze's maken
Siebenga
En het personeel dan 😛 die moet ook tevreden gehouden worden!!! 😃
Siebenga
Daarom rijd bij ons de fiat altijd nog 😛
MaartenMandemaker
Ja die dansonderdrukking is ideaal. kun je bij mf zelf in en uitschakelen, laatst ook reed ik met de ploeg bij de weg en het hobbelde en stuiterde, was ik hem vergeten aan te zetten. zet hem aan en de trekker ligt in 1 keer net zo rustig op de weg.
ljdekker
Dansonderdrukking werkt cker mooi, vooral met een ploeg erachter, alleen zit het bij ons niet op de jd en die staat voor de ploeg en 50 km bak hebben we hier niet nodig, alle land bij huis liggen, 40 is dan hard zat
fendtjuh
Geweldig gepraat hier,

wij hebben alleen helemaal geen cabine/voorasvering 😃

Maar mooie trekker, 3000 uur is net wat, kan je der nog een tijd mee doen, de kop is er af dus een stuk goedkoper, en idd de extra's, das wel mooi dan!
Comfort heeft geen prijs, als het goed is moet je nog heel wat jaren mee, en dan moet je in mijn ogen niet bezuinigen op een paar duizend euri's.
de transport en personenauto's zijn al jaren voor op de trekkers, ik vind dat ze dat maar eens in moeten halen.... anders kun je toch nooit met plezier 40 jaar trekker rijden, of personeel krijgen/houden???
fendtjuh
Nee idd, maar als koeienboer zit je meestal weinig op de trekker en zijn al die dure dingen dus nie techt nodig omdat je er weinig op zit.

Maar idd, als je vele uren maakt en veel personeel heb moet je idd goed spul hebben, ze zit er ten slotte dan wel veel op...
ford8630power
Wij hebben wel veel land van huis, maar dan vind ik 40 al hard zat, ook voor de machines. het schijnt dat de duport er niet van houd
fendtjuh
Oke, joah, 40 is eigenlijk best hard zat, je moet voorduren afremmen voor fietsers en auto's, en dat is dus helemaal erg met 50, voordat je eenmaal op gang bent, zeker met dikke machines derachter..
HekmanCase
En als je op de geerdijk moet je ook voortdurend afremmen voor.. drempels
HekmanCase
Rijd er tussen^ 😃
ljdekker
Met een volle giertank is 35 al hard zat
arnaud
Wij rijden met een volle tank niet harden dan 30 (banden van tank op 1.0 bar en trekker 1,3)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case MXU 125 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!