Soms ontdek je opeens leuke details. Vanmiddag was ik de TL17 aan het schoon spuiten en ineens viel m'n oog op deze aanduiding bij het ventiel. Deze trekker heeft z'n leven aan de Duitse kant van de g

Hatz TL 17

hooidonk
Soms ontdek je opeens leuke details. Vanmiddag was ik de TL17 aan het schoon spuiten en ineens viel m'n oog op deze aanduiding bij het ventiel. Deze trekker heeft z'n leven aan de Duitse kant van de grens doorgebracht, dus misschien was het daar verplicht? (TÜV misschien?)
Of zou het ook op de in Nederland verkochte trekkers gezeten hebben?
Op de TL13 heb ik het niet gezien, dus was benieuwd of het daar misschien ook op hoort?
Zou dit enkel bij de Duitse trekkers voor komen?

Reacties

hooidonk
Op het voorwiel staat hij ook, daar moet een bar meer in.

(klik om te vergroten)

schluterman
@hooidonk bij mijn schlüter super 850v staat het op het chassis. En die heeft ook in Duitsland gelopen.
hooidonk
@schluterman
Dan vermoed ik dat het toch iets Duits is, ik zie het op bijvoorbeeld de oude Deutzjes en Fendtjes ook niet vaak.
Sanderrr
@hooidonk Viel mij altijd al op dat duitse kiepwagens dit ook vermelden. Vaak zit er een stickertje op de bak geplakt boven de banden
hooidonk
@Sanderrr
Ja, dat is waar!
Terwijl het volgens mij geen TÜV eis is.

Bedankt voor de aanvulling, het versterkt het vermoeden dat dit enkel bij de Duitse trekkers voor komt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hatz TL 17 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!