Foto van een John Deere 6930 met mais dumper. Met deze karren rijd je veel minder schade. En kunnen tegen een stootje als het een keer mis gaat.  En dan overladen voor gotere transport afstand.

John Deere 6930

Foto van een John Deere 6930 met mais dumper. Met deze karren rijd je veel minder schade. En kunnen tegen een stootje als het een keer mis gaat. En dan overladen voor gotere transport afstand.

Reacties

JD3010
Een schuitemaker gesloopt ervoor?😊
+1
mdoornekamp
@JD3010 schuitemaker die van de bult gevallen is.
+1
casejxu
mdoornekamp
@casejxu ohja. Ook schuitemaker schotten. Zijn wel handige enop zichtzelf staande delen.
casejxu
@mdoornekamp jup. Rapide 130. Waren licht krom maar door der over heen te rijde met de neuson weer recht 👌
mdoornekamp
@casejxu Ohja. Deze zijn van een Sr 155 van een paar jaar oud.
casejxu
@mdoornekamp blijft zonde van n kar die op ze kant gaat
+1
rickboer blija
@casejxu @mdoornekamp niet de afgelopen veiling maar die daarvoor werden ook een aantal nieuwe schuitemaker schetten aangeboden bij rb auctions
Fendt926Driver
Mooie alasco dumper eronder.
Die lopen op zulke banden ook lang door
CaseCS130
Volgens mij worden deze wagens vooral ingezet omdat ze veel langer blijven rollen als het spoort. En door de grote banden op de ploegzool kunnen rijden. Of dat minder schade geeft betwijfel ik, maar je krijgt de maïs er langer af. Deze banden zijn allesbehalve moderne radiaal banden op één bar meestal.
Als het zo nat is dat je niet anders meer kunt als sporen zie ik liever rupsen.
mdoornekamp
@CaseCS130 deze banden sporen ook veel minder hoor. Banden zijn veel hoger dan normaal tandem onder een silage wagen. Daardoor rolt het ook veel beter. En gaat maar 18 cub op.

Met rupsen heb je ook een bodem druk van 3 bar. Die looprollen onder het rijwerk geven echt niks mee hoor. En de dumpers is een veel goedkopere optie.
Fendt926Driver
@mdoornekamp er lopen er ook wat op 1050 brede 32" banden.
Velgen worden dan verzwaard omdat de velgplaat redelijk aan de kant van de dumper zit.
Zie ze hier bij de alasco fabriek wel eens staan
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja klopt. deze staat op 800/65r32. of 30.5 x 32.Is een Russische band. Wel radiaal dacht ik.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp loonbedrijf hier heeft weleens de as van zo’n Alasco onder n 20 tons combidumper gezet, metdikke schotten erop tot die 4m was. Ging ook wel leuk! Blijft veel langer rollen, vooral met een trekker die exact even breed spoor heeft loopt kar er mooi achteraan. En indd dneproshina 28.1R26 banden 💪🏻
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ok. De andere combinatie was een 6930 met 80 cm banden achter. Dan heb je ook wat meer het 1 spoor effect
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp wil wel mooi als het spoor er al ligt. Jij springt even bij bij n collega?
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr ja beetje chauffeuren bij een collega. Ik zet mijn Strautmann wagens er liever niet tussen.
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp mooi dat t zo kan. Ook onder normale omstandigheden laat je de strautmann’s ook staan? Of rijden ze dan nog weleens mee
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr Ik heb nog nooit mais in de wagens gehad. Maar zou altijd een keer kunnen. Met grashakselen heb ik wel eens meegereden.
Fendt926Driver
@mdoornekamp dat voordeel heeft de schuit dan weer boven de strautmann.
Mijne is van 98 en vanaf 2006 dat ik hem had is die elk jaar nog mee geweest in de mais en is hem nog nergens aan te zien.
Weet niet of strautmann wagens van 98 ook mais kunnen hebben....
mdoornekamp
@Fendt926Driver nee de oude Strautmanns niet. Mooiste is als je de vlakke bodemkettimg schakels hebt. En niet de ronde scheeps ketting.

Maar met dit weet op de gladde klei kun je je eigen wagen beter in de schuur laten staan. Een silagewagen kost 75 euro per uur. Als je manuren en gasolie rekent, ben je al 40 euro kwijt
CaseCS130
@mdoornekamp Oke, ik ken ze voornamelijk met de bekende vliegtuigbanden en Russische diagonaalbanden van vroeger. Ze hebben bij ons wel veel grondwerk gedaan vroeger. Mijn loonwerker rijdt met een gewone Terragator op wielen erbij, dat gaat ook altijd lang goed.
mdoornekamp
@CaseCS130 ok. Ik vind een terra gator wel zwaar.
CaseCS130
@mdoornekamp Dit is nog een oudje, en verder aardig gestript. Je hebt wel alle wielen aangedreven en een meter breed.
fendt308-driver
@mdoornekamp wat weegt een terra gator?
mdoornekamp
@fendt308-driver zo'n rups gaat wel richting 20 ton. Wel een bult pk's. Dus stopt nooit.
rickboer blija
@mdoornekamp ik heb 1 keer mee gemaakt dat zn gator rups dumper ophield, maar dat kwam doordat de rups er afliep
bartjuh
@mdoornekamp
Zeg nooit nooit.... Als het 1 was op wielen had 't zover niet gekomen... Begon met 1 rups beetje weggezakt... Toen ze eraan begonnen te trekken wou de rups alleen maar naar beneden

(klik om te vergroten)

Terra gator rups
mdoornekamp
@bartjuh veen is soms erg verraderlijk. Een verkeerde redding s actie kan het alleen maar erger maken.
bartjuh
@mdoornekamp idd. Als een rups in veen 1maal de weg naar beneden heeft gevonden valt het niet mee er weer bovenop te komen
CaseCS130
@bartjuh Ligt ook aan het model rupsen, deze driehoek rupsen graven zichzelf inderdaad naar beneden. Je hebt ze ook die scheef omhoog lopen zeg maar, die trekken zich als het ware omhoog.
fendt308-driver
@mdoornekamp vol komt het een heel ent in de richting ja ligt aan de opbouw. Dat blijft toch een moeilijk puntje want je wil wel nog iets capaciteit houden
mdoornekamp
@fendt308-driver ja beetje capaciteit is wel gewenst. Anders schiet de kost prijs omhoog.
+1
CaseCS130
@fendt308-driver tractorfan.nl/picture/175432/…

Deze rijdt hier nog steeds rond. Denk niet dat die de twintig ton vol haalt, opbouw is niet zwaar gebouwd.
mdoornekamp
@CaseCS130 dat lijkt idd niet zo'n zware machine. De nieuwere wegen wel meer denk
+1
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 hebben die banden ook onder de tank, kost een fractie van alliance of Michelin, maar je moet ze op spanning houden. Al krijg je ze met 1.8 bar ook wel met 3-4 nokken aan de grond. Ik ben er wijs mee voor dat geld

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6930 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!