Onze Fendt 824 is een tijdje uit de running geweest wegens allerhande kwaaltjes. Een specialist heeft vooral naar de injectiepomp moeten kijken wegens onregelmatig toerental als hij onbelast reed op Max toerental. Deze week kan hij terug aan de 3-asser....

Fendt 824

Onze Fendt 824 is een tijdje uit de running geweest wegens allerhande kwaaltjes. Een specialist heeft vooral naar de injectiepomp moeten kijken wegens onregelmatig toerental als hij onbelast reed op Max toerental. Deze week kan hij terug aan de 3-asser....

Reacties

+5
valmet6400power
Deze trekker heeft nog weinig opgeleverd voor je ben ik bang..
+1
Fendt926Driver
@valmet6400power genoeg opgeleverd.
Al die dagen dat die niet op foto stond was die ook geld aan het verdienen.
Gavrie deelt gewoon zijn fotos van goede en minder goede dagen op tf.

En anderen denken alleen aan de dagen dat er wel wat mee was
+1
worteljcb
@Fendt926Driver Lekker kort door de bocht weer..

Gaat uiteindelijk om € / uur en daar stelt @valmet6400power een terechte vraag. Want deze mooie fendt heeft helaas al verschillende mankementen vertoont en daar zijn zeker al enkele euro’s aan versleuteld. En het blijft een bedrijfsmiddel waarvoor de € het meest telt, hoe mooi zo’n 824 ook is en hoeveel hobby je er ook aan hebt.
+2
Fendt926Driver
@worteljcb nee maar geen enkele trekker is gratis.
En anderen laten het maken en zie je alleen fotos van dat alles heel is.

Gavrie deelt ook de reparaties aan de trekkers.
Net als ik ook doe.
En mijn volgende en die daarna en de 25 volgende zullen allemaal weer 2e handse zijn.
De laatste nieuwe die ik gekocht heb in 1989 heeft mij heel veel geld gekost wat die nooit weer opgeleverd heeft.
Mijn 926 kon ik begin dit jaar nog voor krijgen dan ik er 9 jaar geleden voor betaald heb
worteljcb
@Fendt926Driver Dat ben ik zeker met je eens. Veel mensen laten alleen de mooie dagen zien. De mindere hoor je pas nadat de machine weg is.

Wij kopen ook zelden nieuw. Vanwege dezelfde reden, de afschrijving. En als je meerdere trekkers hebt, kan er makkelijker 1 stil staan. Als je op 1 moet wedden, wordt continuïteit ook belangrijk. Daarom kopen wij een mengwagen en een verreiker nieuw. Als je maar lang genoeg doorrijdt, hoeft de kostprijs niet perse hoog te zijn. En de trekker komt dus gebruikt, om dezelfde reden
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Volgens mij stelde Gavrie die vraag zelf laatst ook al. Aangezien de trekker ondertussen bijna weer als nieuw is. En dat is niet gratis. Dan kan je wel 3 weken rijden maar dan heb je geen reparatie terugverdiend van €4500 ook niet omdat de trekker tijdens de reparatie ook niks oplevert.

Net wat @worteljcb ook zegt, een schitterende trekker maar aangezien die gewoon geld moet verdienen in het loonbedrijf dan denk ik dat het nog maar de vraag is nu. Wellicht kan @Gavrie Willemsen een tipje van de sluier oplichten..
Gavrie Willemsen
@valmet6400power hij is onderhand helemaal gereviseerd dus hij kan er weer tegen aan 😂
+2
noordhof
Is een mooie trekker !
+7
Andre150
Zeker een mooie trekker!
Jammer dat je er niet meer geluk mee hebt.
Gelukkig is Huub er met zijn groen rode bril om het weer wat te nuanceren
+1
Fendt926Driver
@Andre150 sorry.
Zal het ook een keer voor een ander merk opnemen....
+1
Gavrie Willemsen
@Andre150 ja hoor ik zie alles terug roze nu 😂😂
johndeere 2650
Kon hem beter inruilen voor die andere 824 😛
+2
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 hij gaat niet weg hoor, in februari komt er wel een spiksplinter nieuwe Fendt 826 op ons bedrijf.....
johndeere 2650
@Gavrie Willemsen was meer als grap omdat er in die hoek ook een 824 staat 😉 gaat er nog 1 weg?
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 ja nu snap ik hem, jij komt ook wel is bij de Kristof... ik maar denken: hoe kan die dat nu weten.....??🤔🤔
+2
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 nee, iets wegdoen ligt niet zo in mijn aard..... 🙈🙈🙈
+1
Bakker S
Nu hij klaar is moet ie gewoon aant werk. Geld verdienen. Een andere 2de hands kopen is ook maar afwachten wat je dan krijgt...
+4
Gavrie Willemsen
@Bakker S ik moet wel toegeven dat ik wel geen trekker met 20.000 h meer zou kopen op een Veiling... maar ja van fouten kan je leren...
john deere 7810
Tja ondernemen is risico, en een trekker kopen met die urenstand is ook risico. De een koopt wat een ander heeft afgeschreven. (als het goed is) en de ander koopt een vonkel nieuwe, zal misschien wat minder verdienen maar heeft wel een stukje zekerheid tegenwoordig. iedereen heeft gelukkig een andere visie.

Maar bij deze was de brandstofpomp toch al vervangen/gereviceerd?
+1
Fendt926Driver
@john deere 7810 hoorde vorige week er ook nog 1 had de 6910 naar lesscher gehad. Nieuwe injectoren en al.
Nadat die in januari ook al een bult gekost had
Die was ook flauw geworden van de kosten.
Maar die zit dan jammer genoeg niet op tf..
valmet6400power
@Fendt926Driver
Maar dat is een John Deere, dat is geen nieuws toch 😛
rommert14
@valmet6400power een 7020 is ook een donders fijne degelijke trekker, en goedkoop ook nog in aanschaf 😃
Fendt926Driver
@valmet6400power maakt niet uit welk merk.
Maar ieder merk heeft wel grote reparaties maar daar ken ik alle voorbeelden niet van.
Maar anderen plaatsen het vaak niet.
valmet6400power
@Fendt926Driver
Nee klopt inderdaad! En daar is iedereen vrij in uiteraard 😄
+5
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver ja soms vermoed ik wel dat alleen de positieve dingen getoond worden. De “miserie” blijft bij velen binnenshuis...
+3
trean
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar anderen plaatsen het vaak niet.

Wordt genoeg geplaatst alleen niet altijd met een foto van de kapotte trekker er bij.

Ik heb afgelopen 2 jaar genoeg foto's van leentrekkers geplaatst, of gewoon hij is er weer. Maar wij hadden ook wel de jackpot met 7 leen/demotrekkers in 2019.

- In februari de valtra N141 omdat de Deutz Fahr D6507c een vastloper had,
Toen de NH L95 gekocht
- in mei de mf 8220 omdat de dynamo van de mf 6475 stuk was.
- in mei de valtra N101 gehad omdat de hydrauliekpomp van de NH L95 versleten was, toen ging de mf 6475 ook weer stuk dus mocht de N101 langer blijven voor het kuilen.
- in mei de 6480 dynashift gehad omdat we mest wouden rijden en de mf nog niet gemaakt was,
- paar dagen later de deutz m620 opgehaald omdat we wouden maaien en de 6475 was nog niet klaar en de 6480 had geen front pto.
- Toen gemaaid en tijdens het kuilen was de 6475 er weer en ging hij opnieuw kapot, toen het kuilen afgemaakt met de deutz m620, daarna de valtra t214 op demo gehad om mest te rijden en de mf is door de valtra dealer gerepareerd,
Maar dat duurde even en we wouden weer maaien, dat lukte niet omdat de t214 geen front pto had. Dus toen de t 214 omgeruild voor een T154 als demo. Na het maaien was de mf weer gerepareerd en sindsdien geen problemen meer gehad.
+1
Gavrie Willemsen
@trean oei, ik dacht dat alleen bij ons alles in de soep draaide...? 🤔
john deere 7810
@Fendt926Driver

Zal wel geen 6910 geweest zijn, want die hebben nog verstuivers ipv injectoren maar denk wel dat ik weet wie je bedoeld.Heeft ie je er alleen niet bij verteld dat die heet is gelopen 😉 Daardoor koppakking lek, intercooler lek, gewone koeler lek door te hoge druk op het water. Die injectoren was een bijkomend verhaal. Kan elke dag wel een foto met een tekst plaatsen wat we aan die groen/gele allemaal wel niet moeten repareren. Vind het alleen niet echt netjes naar de klant toe 😉
+1
Fendt926Driver
@john deere 7810 klopt. 6920 was het.
De 6910 was nog thuis.
In elke dealer werkplaats staan reparaties van de merken.
Je moet er alleen een goed gevoel bij houden.
Een trekker die je gaat tegen staan moet je weg doen
Daar zul je nooit geen plezier meer aan hebben
john deere 7810
@Fendt926Driver

Toen hij binnenkwam voor een ander probleem pochte hij er nog op dat het zijn lievelingstrekker was... dat is denk wel wat minder geworden... Maar inderdaad zolang hij bevalt is het goed, ben je hem zat doe hem weg. 1 ding is zeker, ze gaan allemaal kapot. Maar een beetje beter onderhoud en een x met de vetspuit er om heen, En dat met de ogen open..... zodat je grote reparatie's voor kunt zijn scheelt je een hoop geld. Sommige doen dat wel, anderen besteden de tijd anders.... En pech kun je altijd hebben.
Staat er nu ook nog wel een binnen met 8000 uur op de klok, pakket van de vooruit in de pq gescheurd.
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 ja dat wel maar er zat nog een onregelmatigheid in het toerental maar dat is nu wel opgelost blijkbaar....
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

zou mooi zijn toch? Maar is wel een bekend kwaaltje volgens mij. en als ik het goed heb wordt dat onregelmatig lopen hoe langer hoe erger.
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 aan wat ligt dat dan precies?
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

goeie vraag, ik weet het niet meer, De loonwerkers hier met gen 2 hadden er ook last van.Misschien dat @Fendttrisixfan het weet?
+1
gertdl
Dat is het voordeel aan hobbiën , je moet niet nadenken over het feit dat de trekker het nog kan opbrengen want het anwoord is toch "nee" 😁
+1
fendt farmer309c
Een groot voordeel is wel dat als hij deze trekker nu zou verkopen er waarschijnlijk meer of even veel zal opbrengen als wat hij er toentertijd voor gegeven heeft.
Omdat deze types langs alle kanten 1 van de meest gewilde types van Fendt zijn .
+2
Gavrie Willemsen
@fendt farmer309c wegdoen, dat gaat hem niet worden....🤗
fendt farmer309c
@Gavrie Willemsen dat snap ik als je eenmaal met een turboshifter gereden hebt ben je verkocht.
Onze 818 gaat er ook niet meer uit

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!