Vandaag de motor weer dicht gebouwd. Nog even de laatste werkzaamheden verrichten en dan is kijken als die wil lopen.

Same Centauro 60

svenimmeker2000
Vandaag de motor weer dicht gebouwd. Nog even de laatste werkzaamheden verrichten en dan is kijken als die wil lopen.

Reacties

+3
langeslagdiesel
Wel even een kniptang bij de hand houden om de brandstof toevoer te kunnen blokkeren! De oude regelateur die in deze motoren zit wil nog wel eens vast blijven zitten na lange stilstand. Dan slaat hij op hol en gooit 1 of meerdere drijfstangen naar buiten. En een dikke dot poetskatoen voor de luchtinlaat. Blijft altijd spannend, een eerste start na lange stilstand.
+1
hooidonk
@langeslagdiesel
Helpt het om voor het starten te checken of de stopknop werkt?
Of doet die niks meer als de regulateur de weg kwijt raakt?
langeslagdiesel
@hooidonk nee. Dat maakt niks uit. Hij wil 1 ding en dat is voluit, en verder. Maar brandstof doorknippen en zorgen dat hij bijna of niks geen lucht krijg dan krijg je hem wel weer tam en uit. Wel doorknippen NA het filterhuis. Anders heb hij net genoeg om stuk te draaien. En ook een heel klein beetje lucht gunnen. Beetje op gevoel smoren. Anders trekt hij ze Carter leeg. Gaat hij ook veul te hard op draaien.
hooidonk
@langeslagdiesel
Duidelijk en leerzaam verhaal!

Ik zit met de Hatz ook dat die lange tijd stil gestaan heeft. Hij heeft wel heel eventjes gelopen, maar niet lang.
Maar dat is een één cilinder, als die op de loop gaat, kan ik de verstuiverleiding los draaien.
+3
hooidonk
Je hebt er lekker aan doorgewerkt, ik ben benieuwd! 👍🏼
+1
a3vandiejen
Je pakt het gelijk goed aan.👍
+1
Towaberg
En bescherm je oren zou ik zo zeggen. Dat gaat aardig vooruit Sven!
+3
joop-same
Als je de regelstang van de brandstofpomp en regulateur goed naar Li. en Re. kunt bewegen
dan zal hij niet op de loop gaan, wel even de koudstart knop uittrekken dan pakt hij sneller aan.
+1
svenimmeker2000
@joop-same daar had ik eergisteren naar gekeken. Deze zat eerst vast maar is nu weer los en gaat soepel heen en weer
joop-same
@svenimmeker2000 Sven heeft deze ook nog 954 in gietnummer onder de brandstof pomp staan, en de boring van 100mm.
svenimmeker2000
@joop-same Deze heeft het nog DA 954 in het blok staan onder de brandstofpomp. De cilinder heeft wel een boring van 95mm.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Same Centauro 60 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!