Foto van een Deutz D4006 holle aandijfas, deze as is gelast en daarna afgedraaid! Heb ik weer, lager wat hier op komt is een fag 6209, met een boring van 42, op www alleen 45 te vinden, en nog een dru

Deutz D4006

Rick V
Foto van een Deutz D4006 holle aandijfas, deze as is gelast en daarna afgedraaid! Heb ik weer, lager wat hier op komt is een fag 6209, met een boring van 42, op www alleen 45 te vinden, en nog een druk lager en price as lager erbij dan ben ik er!

Reacties

InsaneNL
ebay.de/itm/…

onderdeelnummer: 02385441
Rick V
@InsaneNL 👍super!
goeiedag eem
@Rick V gewoon 6209 pakken en een losse binnen ring in zetten van 45 vaan 42 in zetten met loctite, heb ik ook gedaan,
basia
@goeiedag eem

Is ook vast goedkoper ; dat lager heb je voor 13,50 (Lagerboer SKF 6209 2RS )
goeiedag eem
@basia ja daarom, ring draaien is geen probleem, dit zijn lagers speciaal voor deutz gemaakt
Rick V
@goeiedag eem weet je soms nog welke locatie toevallig? Anders giga ik effe googlen
goeiedag eem
@Rick V loctite 638 of 648 een van deze 2 gebruiken dan zit het goed vast, de oppervlakten even wat opruwen en zit zo vast als een huis
Rick V
@goeiedag eem dus snel laten draaien dan hoef ik niet te schuren😉 wel ontvetten en miswchi3n activator ofzo? Dank voor je info!
goeiedag eem
@Rick V hoezo snel laten draaien? Gedraait oppervlak is als je draaien kan glad toch? Teminste ik wel, maak er dan vaak met een drempel en een steentje wat ruwheid op
Rick V
@goeiedag eem als je hem laat draaien met de aanzet heel rustig is het oppervlak anders als je de aanzet hoger zet, maar zelf ga ik niet draaien, ivm passingen enzo
goeiedag eem
@Rick V nee heeft weinig met de aanzet te maken, meer vakmanschap, ik draai wel ergens een 0.01 af en is nog glad, maar dat is heel ervaring verhaal wat zo niet uit te leggen is, lage voeding betekent niet glad oppervlak
Rick V
@goeiedag eem ik ben zelf geen draaier daarom laat ik het doen, dan ist altijd goed, werkt u soms in de verspaning?
goeiedag eem
@Rick V ja gereedschapmaker, draaien frezen slijpen (vlakslijpbank op 0.003mm als het nodig is) en monteren van onderdelen, en heb zelf thuis een draai en freesbank
Rick V
@goeiedag eem netjes! Maar dan doen jullie misschien ook koppen vlakken enzo?
goeiedag eem
@Rick V als het moet doe ik dat ook zelf, is bij mij nog niet nodig geweest, de koppen breng ik vaak weg naar een revisie bedrijf en die vlakken ze ook gelijk, maar als ik het zou moeten doen moet maak ik daar een hulpstuk voor en zet ze thuis op de draaibank
Rick V
@goeiedag eem bij mij niet nodig gelukkig, maar was zomaar een vraagje, zelf heb ik geen draaibank in de schuur helaas!

Weet u misschien wanneer er een koppeling wordt toegepast bij een 912? Zat namelijk bij mijn nieuwe pakking set, zat wel meer bij waar van ik dacht wat is dit
goeiedag eem
@Rick V koppeling??? je bedoeld denk ik een dikke stalen ring van ongeveer 1.0 mm
Rick V
@goeiedag eem moet zijn koppakking, ik wordt soms niet goed van deze telefoon... ring lijkt op de vul ring tussen blok en bus

Op www zie ik complete koppakking sets te koop, 2 koperen ringen
Klepdeksel pakking
Stoter stang rubbers
En de koppakking, deze ben ik zelf nog nooit tegen gekomen in een 912 motor
goeiedag eem
@Rick V je hebt er vaak een dunne ring bij zitten van 0.2mm dik deze moet onder om de bus om de hoogte af te stellen tussen de kop en zuiger. Dit moet je altijd na meten met tin ertussen.als je de motor weer opbouwd de ruimte tussen de kop en de zuiger moet volgens de boeken 1.0 tot 1.2 mm zijn ik zet ze vaak iets ruimer op 1.4mmtot 1.5 (bij mijn turbo motor) maar dat doe ik op aanraden van een monteur hier uit de buurt, maar daar lopen de meningen wat over uit een met wat andere tf leden.
Rick V
@goeiedag eem ik ben sinds kort in het bezit van het Wp handboek in het Duits, ben bezig met delen te vertalen, zie bijgevoegde foto voor de koppakking,

(klik om te vergroten)

goeiedag eem
@Rick V die zit tussen de kop en de bus maar deze moet er pas tussen als je niet uit komt met de ruimte tussen de kop en de zuiger wat je met tin meten moet. Als die er nu ook niet tussen zat is de kans zeer groot dat je hem niet nodig bent, de eerste 912 motoren zaten ze niet tussen, de latere wel, vanaf welk bouwjaar ongeveer weet ik niet, denk rond 1974 a 1975 ongeveer dat ze er toen tussen zijn gekomen
Rick V
@goeiedag eem ik heb ooit ook een 4006 uit 79 gehad nog en daar zaten ze weer niet op, modificaties, bij die van 79 zaten dacht ik ook 2 klepveren onder de in of uitlaat, die van 68 maar 1

Puzzel tocht bwv😉
goeiedag eem
@Rick V 2 klepveren onder 1 klep ben ik nog nooit tegen gekomen, maar weet wel dat ze rond 74, 75 met die stalen tussen ring zijn begonnen dat ben ik al veel vaker tegen gekomen
Rick V
@goeiedag eem die heb ik idd ook al bij de 68, ring bestaat uit 2 delen
goeiedag eem
@Rick V hoezo ring uit 2 delen? Die ring tussen de kop is 1 hele ring, snap niet wat jij bedoelt met uit 2 delen
Rick V
@goeiedag eem ik dacht dat u de stalen ring onder de klep veer bedoelde, ik moet iets uitgebreider zijn, excusses
goeiedag eem
@Rick V ja die onder de klepveren is uit 2 delen, dat is een soort druklager die draaien kan
basia
Of 511135-A-FAG bij Agrolager (DE) ongeveer 40 euro
0238544 is inderdaad het Deutz OEM nummer

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!