Foto van een Valtra Meerdere. Geplaatst door jehan op 26-11-2020 om 18:43:14, met 37 reacties.

Valtra Meerdere

Foto van een Valtra Meerdere

Reacties

+1
jehan
De oudtse trekker en de nieuwste
roscho
@jehan Geef mij die 8150 (is het toch?) maar. Die ken ik, betrouwbaar, rijdt goed, vlot, wendbaar, doet alles wat hij doen moet.
zettelmeyer
@roscho helemaal mee eens
+1
CaseCS130
@roscho doe mij die andere dan maar. Uitgebreidere bak, niet volgas 40 of 50 kunnen rijden, eindelijk meer dan 2 aftakas toerentallen. En natuurlijk veel meer rijcomfort.
roscho
@CaseCS130 Tuuurlijk, hij heeft meer mogelijkheden, maar die 8150 heeft alles wat hij hebben moet. Die nieuwe zuipen bijna evenveel adblue als diesel. @jehan Klopt toch wat ik zeg?
De MF man
@roscho laat hem maar eens flink werken, op dat moment valt het adblue verbruik best mee
roscho
@De MF man Dan neem ik de opmerking over adblue terug. Toch moet die nieuwe een supertrekker zijn, wil hij de oude overtreffen.
De MF man
@roscho daar kan ik niks over zeggen want daar heb ik geen ervaring mee
zettelmeyer
@De MF man de n143 van ons heeft de afgelopen 3000 uur ongeveer 0.13 liter adbleu genome per draaiuur
rickboer blija
@zettelmeyer dat is mooi zuinig, onze (stage V) mf gebruikte in 200 uur precies een 200 litervat op. Moet ik wel zeggen dat hij vaak volgas staat te draaien voor de ladewagen en maaier
zettelmeyer
@rickboer blija met volgas zoals maaien valt het me mee wat die gebruikt, maar met zwaar trekwerk wel behoorlijk
rickboer blija
@zettelmeyer hij moet bij ons behoorlijk aan de ladewagen trekken, en wij houden niet in met snelheid
jehan
@roscho nee het klopt eigenlijk niet wat je zegt adbleu gebruikt ie nauwelijks ..alle valtras bijons met adbleu gebruiken heel weinig ..volvo kraan gebruikt heel wat meer
roscho
[quote="@jehan" p="5575896"]
Ik had mijn opmerking over ad blue al teruggenomen n.a.v. de opmerking van @De MF man
Mijn zwager heeft een nieuwe Valmet op proef gehad, hij klaagde er wel over. Hij heeft hem weer retour gedaan en hij probeert het nu met een Kubota en die bevalt hem eigenlijk heel goed. Ook omdat zijn Franse Valmet-dealer reparaties aan de bak oplost zonder de noodzakelijke lagers terug te plaatsen, daar komt hij dus niet weer.
jehan
@roscho de nieuwe trekkers zullen het moeilijk krijgen om de oude te overtreffen wat stroringen betreft bijvoorbeeld
+2
john deere 7810
@jehan

er zit meer op en er kan meer kapot. soms zijn storingen ingewikkelder en een andere keer vertellen ze je precies wat ze dwarszitten of hebben gezeten..
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @jehan:
de nieuwe trekkers zullen het moeilijk krijgen om de oude te overtreffen wat stroringen betreft bijvoorbeeld

Oh ja?
Hadden die oude zoveel storingen?
jehan
@Fendt926Driver haha het is net hoe je het bekijkt ..nee de ouden waren zeer betrouwbaar..
Fendt926Driver
@jehan nou hebben de nieuwen veel meer sensoren die iets merken en een signaal / storing geven.
De ouden hadden dan een klein dipje en gingen weer door zonder het te melden
jehan
@Fendt926Driver klopt ja ..met de ouden kon je zelf nog wel eens wat doen ..nu is het sensor hier en sensor daar ..en dan weer een foute code int scherm ..vraag je na wat het is krijg je een antwoord dat was die storing ...storing waar je niets van gemerkt hebt ..en als je de trekker dan weer eens start is de fout code weg ..
john deere 7810
@jehan

Nu is dat ook al een stuk beter geworden. tenminste bij john deere wel. een 30 serie geeft alles weer in het scherm wat hem dwars zit. en wil het liefst meteen de dealer inlichten. de latere modellen doen heel veel op de achtergrond, en laat het weten als het echt nodig is of onveilig is. natuurlijk zitten er onzin dingen bij...
ze zijn er bij john deere nu mee bezig dat de trekker de dealer laat weten dat bijv de turbo slecht begint te worden en toe is aan vervanging of een ander onderdeel. Met als idee er achter dat je minder kans hebt op stilstand en vervolgschade.

En ja keer de stroom er af is een optie. sommige zijn niet te volgen. kijk maar naar je pc of smartphone. keer uit en aan is het klaar. met storingen ook zo, soms helpt het al om een stekker los te koppelen en weer aan te sluiten. Het is soms niet te volgen. maar af en toe wel strontvervelend voor gebruiker en zeker voor de monteur....
+1
De MF man
Motor gaat adblue gebruiken zo gauw hij niet zo hard moet werken, wanneer hij hard moet werken, uitlaat temperatuur dus flink oploopt heeft hij minder nodig om nog schoon te worden
+1
roscho
@De MF man Dat zal kloppen, maar mijn zwager maakt de vergelijking tussen een nieuwe Valmet en een Kubota, beide rond 170 pk. Ze hebben beide ongeveer hetzelfde werk gedaan, maar de Kubota gebruikte ongeveer een kwart adblue van wat de Valmet nodig had.
jehan
@roscho he dan wil ik wel eens graag weten wat die kubota aan adbleu gebruikte ..
roscho
@jehan Ik heb echt geen idee, ik praat na van de gebruiker en die spreek ik niet dagelijks omdat hij in Frankrijk zit.
jehan
@roscho als jewilt vraag er maar is naar ..omdat de valtras bij ons zo bar weinig gebruiken vraag ik me af of die kubota wel eens adbleu heeft
+1
john deere 7810
@jehan

Er kan niet veel verschil in zitten lijkt me. ze meten voor een deel allemaal op de zuurstof in de buitenlucht en moeten op de zelfde uitstoot uitkomen, dat is voor elke trekker gelijk.
BEboer
@john deere 7810 hier valtra 100pk bijna 600u nog nt gekeken maar denk geen 100l adblue verbruikt te hebben 2,5x diesel tanken 1x ad blue
roscho
@jehan Weet het niet zeker, maar ik dacht dat die Valmet bij iedere 2x tanken ook de adblue op had. En die Kubuta deed ongeveer 4-5 tanks met diesel tegen 1 tank adblue. Maar ik weet niet hoeveel er in die tanks gaat.
Ik hoorde trouwens gisteren weer een gerucht dat de motoren van het nieuwste type Valmet in China worden gemaakt.....
jehan
@roscho kleine correctie moet ik toepassen op je opmerkingen ..het zijn valtras en geen valmets..dat van die motoren bouwen in china weet ik niet zou maar zo kunnen ..wil niet zeggen dat de kwaliteit er van achteruit zou gaan
jehan
@roscho ik vraag me dan af of die valtra van je zwager wel goed afgesteld is kwa adbleu gebruik
+1
roscho
@jehan Het was een nieuwe trekker van een dealer die er de ballen verstand van had. Dus dat zou best kunnen. Die dealer vergat bij de revisie van de HML-schakeling ook een rollenlager waardoor hun 8150 na 40 uur weer stuk liep. En typisch Frans: de rekening was betaald, dus viel er niks meer te halen. Hij heeft er nu een conflict mee, dus daar zal wel geen Valtra meer komen.
+1
jehan
@roscho aha alles met de franse slag dus
roscho
@jehan Ja, maar wel fors geld vragen.
jehan
@roscho jammer is dat ..dat een dealer er voor kan zorgen dat je overstapt op ander merk
+1
roscho
@jehan Zeker. En toen bleek er in de buurt een Kubota-dealer te zitten die vroeger ook Valmet heeft gehad. En daar zit wél deskundigheid. Zijn Valmet staat nu daar voor de 2e reparatie. Ik weet het fijne er niet van, maar er is een gereviseerd deel gekomen uit Nederland en hij gaat dat er nu in zetten. Zodoende is hij ook aan die Kubota gekomen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Valtra ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!