Foto van de voorkant van belangrijk MF nieuws uit 1980. Foto is geplaatst door Cowboy64 op 22-01-2021 om 17:17:38, met 33 reacties.

Massey Ferguson Oude glorie

Cowboy64
Foto van de voorkant van belangrijk MF nieuws uit 1980

Reacties

RVM
Heb ik ook, maar niet meer zo mooi. Staan mooie plaatjes van FOX hakselaars in.
draaipiet
Mooi. Als ik het me goed herinner gingen ze rond 1980 de boer langs met een landrover met aanhanger met daarop een 2000 serie demo om te proberen
+2
wim-same
@draaipiet Mocht dat toen qua gewicht achter een Landrover ? Maar bij ons ging het niet verder dan de MF 130, 133 135, en een enkele 148 en 165., iets verderop in het akkerbouw gebied van Zevenhuizen / Moerkapelle, reden ook nog enkele MF 185, 188 en een 1080. en in Hazerswoude zelfs nog een MF 1200.
+1
draaipiet
@wim-same ???? ik weet niet of het mocht, daar hield ik me toen niet zo mee bezig. Zover ik me herinner was het wel een schamelwagen met een trekoog (trekbek) dus geen kogel en remleiding.
+2
wim-same
@draaipiet Dan denk ik ook wel lucht remmen en een vangmuil. ha ha. Maar ik heb in die tijd ook wel met combi's gereden waar je nu niet meer aan zou denken.
+2
draaipiet
@wim-same Breek me de bek niet open! Ik heb een loonwerker bezig gezien met een ford 4000 met een ongeremde dieplader en die moest een atlas 1702D LC mee nemen. Maar de LC onderwagen was te lang voor de kuip. Dan maar dwars er op zwaailamp aan en gas er op......
+3
wim-same
@draaipiet en wat dacht je hier van, een Same Drago 2 wd, met daar achter een dieplader met een Atlas AB 1702 LC.

(klik om te vergroten)

+1
wim-same
[@wim-remde ook alleen op de trekker....
+1
draaipiet
@wim-same ja die heb ik wel eens eerder gezien. Die is ook bruut, maar ik vind hem meer in verhouding. En hier ken de onderwagen wel tussen de kuip. (moet je hem er eens dwars op zetten voor het idee)
+1
wim-same
@draaipiet heb je daar foto's van Piet ?
+1
draaipiet
@wim-same van die ford 4000 met dieplader heb ik geen foto's Ik weet nu al dat ik veel te weinig foto's heb maar ik heb wel wat. Ik kan er allen niet bij. Door de corona werkt mijn zoon thuis en is zijn buro en andere spullen voor de kast geplaatst waar ik het bewaard heb. Geduld geduld geduld (heb ik eigenlijk niet)
+1
wim-same
@draaipiet Ook wij hebben wel ( weinig ) geduld Piet. snel door die corona heen, ha ha
+2
arnold-arentze
@wim-same Met luchtremmen en vangmuil mag nog steeds met aangepaste landcruiser of landrover 5ton trekken. Weet niet precies hoe het zit met tacho en zo. Je ziet het niet vaak, maar het bestaat nog wel
draaipiet
@arnold-arentze Nu in deze tijd ontkom je niet aan een tacho plicht, en of het nu nog mag met BE rijbewijs is ook maar de vraag
+1
arnold-arentze
@draaipiet BE na 2013 gehaald nooit meer dan 7 ton rotaal dacht ik. En als je transport verricht voor je eigen werkzaamheden mag het zonder tacho. Alles buiten dat heb je tacho nodig dacht ik. Is heel gedoe met dat soort combi’s gewoon CE rijbewijs met vrachtwagen en tacho is beste denk😂
draaipiet
@arnold-arentze Ik weet het ook niet precies. Ik weet wel dat deze wetten iedere keer gewijzigd worden omdat er zoveel grijs gebied in zit. Ik weet wel dat afgiften van het kenteken en datum rijbewijs veel invloed hebben. Volgens mij is boven 3500kg altijd tachoplicht. In de campers zit het tegenwoordig ook. Dan zit er weer verschil in waarvoor je het gebruikt, het is dan verplicht dat er een werkende en gekeurde tacho aanwezig moet zijn en het daadwerkelijk gebruik van. Veldhuis is van dit grijze gebied groot geworden
+1
wim-same
@arnold-arentze volgens mij is boven de 3500 kg een tacho altijd verplicht. Kraan verhuur bedrijf bij mij in de buurt heeft ook al bekeuringen gehad om de tachograaf plicht.
draaipiet
@wim-same Ik heb wel eens gehoord € 4000,-
+1
wim-same
@draaipiet Bedragen weet ik niet, maar wel Economisch delict, dus forse bedragen.
+1
wim-same
@draaipiet Een andere kennis ook nog een keer in combinatie met "niet goed lading zekeren" die wilde alles al verkopen.....
+2
arnold-arentze
@wim-same Als ik met BE minigraver meeneem en ik ga er zelf mee werken hoef ik er geen pas in te doen, als ik de minigraver voor mijn collega of 3den meeneem moet de pas er wel in. Zo had ik het begrepen bij ons. Dat kunnen idd bedragen van 4000 zijn. En de regels worden idd regelmatig aangepast😬😬
+1
wim-same
@arnold-arentze De exacte regels weet ik ook niet precies. Ik weet wel dat BE combi's een trekpleister zijn voor de politie. Met een vrachtwagen, die zwaar genoeg is, met een kraantje er op word je nooit aan gehouden. Bij ons ook collega's, met net te lichte vrachtwagens, ook altijd Bingo.
arnold-arentze
@wim-same ja idd bij BE is er door de complexe regelgeving altijd wel wat te vinden voor de politie. Heb zelf geen C rijbewijs maar ik denk dat vrachtwagen ook veel beter zuiniger en veiliger rijd als een BE die op de grens van technische kunnen zit.
wim-same
@arnold-arentze Ik denk dat dit ook de reden is van de politie. Een vrachtwagen is er voor gemaakt, mits hij zwaar genoeg is. Ik heb ook diverse keren gezien dat het fout ging met een BE combinatie. vaak toch ook lading slecht gezekerd, maar ook gewoon 120 rijden.
+1
arnold-arentze
@wim-same Ja bij die snelheden ook terecht aan de kant, zeker als de lading er slecht vastgezet op staat. Toch rijd het overgrote deel wel netjes rond met hun spullen op de BE, maar die vallen niet zo op😆
+3
WaterDeutzer
@wim-same Jaren '60 met Mercedes 220diesel, dolly, MF165 zonder voorwielen, dolly, MF165 zonder voorwielen. 's nachts van Purmerend naar de Noordoost polder voor stro persen. Maar dat mocht ook toen niet....🕶. Verschil: was toen nog lekker rustig op de weg. Met 3x65pk en veel fijnstof😁
+2
RPCounty
@WaterDeutzer toen was geluk nog heel gewoon😁
+4
David Bakker
@draaipiet Geweldig toch dit .

(klik om te vergroten)

Deze boel je .
draaipiet
@David Bakker Ja die bedoel ik, geweldig dat je dit nog heb
+2
David Bakker
@draaipiet dit komt uit de B&N RAI - NIEUWS uit 1982 . Dit is echt nostalgie . het is een compleet foldertje met alle nieuw trekkers en andere machines van Brinkman en Niemeyer .
draaipiet
@David Bakker Prachtige info, kan je die afbeelding niet plaatsen onder mf 2000 serie? er staan geloof ik maar 4 foto's van deze serie
+1
David Bakker
Volgens mijn vader zijn ze hier ook bij een loonwerker geweest voor een demo ,maar ze bleven toch bij Ford .

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson Oude glorie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!