Foto van een Fiat 1300 SuperIn en uitlaat spruitstuk gemaakt om zonder turbo te rijden. Ik kan nu in een half uurtje wisselen. 😊

Fiat 1300 Super

DANOONTJE POWERR
Foto van een Fiat 1300 Super
In en uitlaat spruitstuk gemaakt om zonder turbo te rijden.
Ik kan nu in een half uurtje wisselen. 😊

Reacties

+1
Mooi.
+1
RJBrouwer
Voor tijdens trekkertrek?
+1
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer ja, bij de NTTO mag je niet met opgebouwde turbo meedoen, dan moet de trekker zijn zoals geleverd vanaf de fabriek.
RJBrouwer
@DANOONTJE POWERR ja klopt, maar op niet ntto voor verschillende klassen gemaakt, zodat je tussentijd kunt wisselen, of is dat niet het idee?
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer nee, dat niet.
Dan is een draai aan de pomp voldoende.
RJBrouwer
@DANOONTJE POWERR maar je hebt in sommige klassen ook dat je geen 6 cilinder met turbo mag hebben, maar jij rijdt wss alleen 5,5 en 7 ton?
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer ja, alleen hier in de buurt en in Friesland waar wij rijden heb je die regel niet.
De NTTO heeft m ook geschrapt.
Maar dat is in de 4,5 ton dan en ik kan waarschijnlijk net aan in de 5,5 dus inderdaad 5,5 en 7 voornamelijk.
RJBrouwer
@DANOONTJE POWERR hoeveel levert ie maximaal op safe?
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer met de turbo en pomp open getest op ruim 250 pk.
Werd niet eens heet dus dat mag geen probleem geven.
RJBrouwer
@DANOONTJE POWERR hahaha hij staat met niet ntto wedstrijden gewoon vol open neem ik aan?
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer ja, bij ons wel.
In Friesland is er wel een pk limiet maar bij de Duitse klasse weer niet dus wordt van alles wat. 😁
RJBrouwer
@DANOONTJE POWERR 7 ton max 180pk?
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer jup.
9 ton 220 dus dat kan ook nog 😉
RJBrouwer
@DANOONTJE POWERR haha kun je proberen dat is wel machtig mooi, moej wel genoeg gewichten hebben om erop te knopen
RJBrouwer
@RJBrouwer maar 5,5 ton en 7 ton kom je toch wel heel goed mee met de concurrentie toch met deze beul?
DANOONTJE POWERR
@RJBrouwer gewichten heb ik al een heel zootje en de rest kan ik wel van mijn werk meenemen.
De vorige eigenaar reed altijd 9 en zelf heb ik nog geen wedstrijden gereden.
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR dat vindt ik nu het hele rare aan de ntto, ene moment mag niet veel, vind ik ze roomser als de paus en in de andere opzicht mag wel weer vanalles, bekijk die 11 ton of 13 ton eens, daar staan filmpjes van op youtube nou als dat standaard is.......
DANOONTJE POWERR
@goeiedag eem nou ja, ik denk toch van wel.
Je mag opdraaien wat je wilt, alleen met de standaard onderdelen.
En als je boven de 30% extra komt moet je turbo afscherming hebben, dat moest ik ook met de 88-94 in de 5,5.
Het is gewoon jammer dat de 1300 nooit geleverd is met turbo, haha.
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR zou ik met mijn deutz die standaard met roterende pomp heeft er een lijnpomp op zetten mag het wel, en dat is ook niet standaard voor die trekker, en dat dat mag dan weer wel, dat is dan in mijn ogen ook geen standaard meer, want xon 10006 rijd er ook, maar bekijk je op YouTube een filmpje van de 11 en 13 ton, dat gaat in mij ogen niet meer om standaart trekkers. Dat vind ik het rare aan de ntto, vind ze onder en boven de wet, met bepaalde regels.
DANOONTJE POWERR
@goeiedag eem ik weet niet of ze ooit geleverd zijn met lijnpomp maar anders zou het volgens het reglement niet mogen.
Hier werd in 2019 bijvoorbeeld een 955 met opgebouwde turbo iig gediskwalificeerd.
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR de eersten wel maar de latere niet, dus zou je op bouwjaar moeten kijken, maar een 955 is nooit met turbo uitgevoerd dus dat is sowieso vragen om problemen lijkt me
DANOONTJE POWERR
@goeiedag eem inderdaad.
Maar als je vaak wint gaan ze ook wel wat intensiever kijken.
Ik moest na een paar jaar ook ineens mijn chassisnummer zoeken omdat ze die wilden weten haha.
valmet6400power
@goeiedag eem
Dat vond ik al met die beperkingen dat je met een 6 cilinder turbo niet in de 4,5 ton mocht. Als een fabrikant dat destijds ontworpen heeft en verkocht waarom zou je dat als organisatie dan tegenhouden? Het is juist “knap” als je met zo’n configuratie in de 4,5 ton kunt rijden. Zeg een 1246 2wd.
Maar je mag wel bij wijze van spreken (een trekker van ons thuis) een Valmet 6400 (95 pk) de brandstofpomp helemaal loszetten zodat je richting de 180 pk gaat (dat gaat ie dan) met een 4 cilinder turbo en meerijden in de 7 ton want dat is dan wel “standaard” bij de ntto.
+2
goeiedag eem
@valmet6400power gewoon pk limiet werken ze in onze buurt mee, tsdo ,maar dan wordt en nog genoeg de boel bedonderd, zijn altijd mensen die niet eerlijk kunnen zijn en het anders niet winnen kunnen, maar ja vind persoonlijk ook als je aan de pk limiet zit of je dan 6cil turbo hebt in de 4.5 of niet pk is pk en meer niet
MaxxuM4ever
Hoef je dan verder niets af te stellen aan de brandstoftoevoer als je de turbo verwijderd?
DANOONTJE POWERR
@MaxxuM4ever hij staat nu vol open en liep prima.
Maar ik ga m nog voor de rem zetten om verschillende standen te testen.
+1
a3vandiejen
Mooi gedaan.
valmet6400power
Ach dit is toch pas relevant in 2022, seizoen 2021 kan wel vergeten worden denk ik...
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power misschien Julianadorp maar verder ben ik er ook een beetje bang voor ja.
+2
Sanderford
Goed bekeken zo, zou sonde zijn als je geen ntto meer kon rijden.
Fendt_favorit
Bij NTTO wedstrijden mag je ook geen normale diesel meer tanken, ook in de standaardklasse heb ik wat van begrepen? K
DANOONTJE POWERR
@Fendt_favorit ja, klopt.
Maar hoe dat precies in z'n werk gaat staat nergens uitgelegd.
Ik vind het nogal wat, als een trekker alleen maar voor de sport gebruikt wordt snap ik het wel maar voor standaard niet.
+2
Fendt_favorit
@DANOONTJE POWERR

Die regeling is voor de standaardklasse compleet belachelijk...
valmet6400power
@Fendt_favorit
He wat zeg jij nou? Wat voor diesel moet je dan tanken? Bio diesel?
+1
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Nee, ook niet.
Zal wel slaolie worden dan. 🙃
sikuman
Volgens mij moet je bij de ntto op gtl diesel rijden .
DANOONTJE POWERR

(klik om te vergroten)

valmet6400power
Hurli356
@DANOONTJE POWERR ben je dan welkom met een elektrische trekker? 😁 Rare regels...
DANOONTJE POWERR
@Hurli356 Misschien wel ja 🤔

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 1300 Super ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!