Foto van een John Deere 7710 Interieur. Gemak dient de mens. Handig om de administratie te noteren of voor de middag pauze...

John Deere Interieur

62 foto's van @FearTheDeere

FearTheDeere
Foto van een John Deere 7710 Interieur. Gemak dient de mens. Handig om de administratie te noteren of voor de middag pauze...

Reacties

+4
JD 6110
Ook serieus pantoffels mee. 😂Keer de hut uit is ook wel eens goed 😜
+2
FearTheDeere
@JD 6110 is nog van de winterdienst 🤣 was koud op sokken 🤣🤣
+3
Sanderrr
Net een kantoorbaantje zo
+2
FearTheDeere
@Sanderrr haha ja ook nog echt. Maar dit kantoor verveeld nooit 🤩
+1
wart
Prachtig gedaan! Denemarken zie je dit wel wat vaker, lijkt me gemakkelijk ook.
+1
FearTheDeere
@wart dus ze komen in Denemarken ook niet veel buiten de cabine 😜 heb dit idee 1 keer eerder voorbij zien komen op Facebook, voor de rest nog niet vaker gezien. Maar het leek mij wel makkelijk.
+1
rommert14
@FearTheDeere
Quote:
l dus ze komen in Denemarken ook niet veel buiten de cabine  

Dat is een ding wat zeker is....
+1
Johndeereforlife
Proper gedaan. 👌
+1
JD 6430 The Best
Wordt goed op die trekker gepast!
FearTheDeere
@JD 6430 The Best zeker weten, deed zijn vorige baasje ook. En ik doe ook mijn best 👌
Johndeereforlife
@FearTheDeere wat zijn je ervaringen met de bak? tevreden mee of zou je toch liever een power quad gehad hebben ?
+3
FearTheDeere
@Johndeereforlife en wat de keuze qua bak betreft, daar kan ik geen goed oordeel over geven. Als ik voor een power quad ging, dan ging ik wel voor de versie met de knoppen op de pook. De keuze voor de automaat is eigenlijk heel simpel. Ik ging een bult geld betalen voor een trekker en dan wou ik niet meer zelf schakelen 🤣 maar ook vindt ik het een gemak bij aftakas werkzaamheden zoals bij een opraapwagen of de pers, een hark en dergelijke. Vindt het gewoon fijn werken met de(ze) autopower, maar dat is ook een stukje gewenning.
Johndeereforlife
@FearTheDeere idd denk dat dit voor mij wel wat aanpassen zou zijn aangezien ik altijd gewoon geweest ben met powerquad te rijden😅
+1
FearTheDeere
@Johndeereforlife haha ja dat wordt dan wel eventjes omschakelen 😅 ach beide of alle 3 (de powershift versie) heeft zo zijn voor en nadelen. En alles wil kapot....
+1
Johndeereforlife
@FearTheDeere idd alles wil kapot als je je best doet haha
+1
StevenBomers
Netjes zo! Hoe bevalt de autopowr?
+1
FearTheDeere
@StevenBomers @Johndeereforlife mijn ervaringen zijn tot op heden heel positief. Je kunt het niet vergelijken met de autopower wat in de 6010 en 6020 serie zit. (Naar mijn mening) wel zit er veel verschil tussen autopowers. Rij ook wel eens op een 7710 AP van 2002, 1 zonder commonrail motor met 8000 uur. Maar ik wil niet ruilen. De mijne is een 7710 AP van 2004 met commonrail motor met 13.000 uur. Het enige wat er aan gebeurt is(bak gerelateerd), veel onderhoud en olie op tijd verwisselen plus filters, en bij 11.000 uur een pomp in de autopower vervangen. En ik heb de bak een keer opnieuw laten kalibreren. Wat er aangepast is weet ik niet, maar hij is wel soepeler geworden en een dikke teen op de rem is genoeg om hem stil te laten staan.
Johndeereforlife
@FearTheDeere ahzo, was wel benieuwd aangezien in mijn omgeving er geen rond rijdt met autopower en ik enkel ervaring had met een powerquad bak
StevenBomers
@FearTheDeere mooi om te horen! Wij hebben ook een 7810 autopowr van eind 2003. Rijd idd heel anders als de 6000 serie Autopowr’s (is ook een compleet verschillende bak). Wellicht moet de onze ook eens gekalibreerd worden! Is joune kwa vermogen standaard?
+1
FearTheDeere
@StevenBomers klopt is ook een compleet andere bak. Maar de kans dat er mensen ervaring hebben met een 6010/20 serie autopower is groter dan met de 7010 serie. Wat het vermogen betreft... daar is wel een laptop aan te pas gekomen. De trekker heeft nu 200 pk aan de aftakas en geeft nu niet zo gauw meer over. Daarna is de bak aan de laptop geweest. Moest vrij hard op de rem trappen om hem tot stilstand te krijgen, en verder wat kleine dingetjes veranderd. Maar dat was puur op gevoel. De monteur/programmeur veranderde wat, dan ging ik een rondje rijden en proberen. Net zolang tot we tevreden waren over de werking en het gevoel wat er bij kwam kijken.
+1
JDuitW
@StevenBomers jij nog geen problemen met die bak gehad? Bij ons is de bak 3x stuk geweest, daarom is die ook weg gegaan
mdoornekamp
@JDuitW jullie hebben nu beide powr quad in de 7710?
JDuitW
@mdoornekamp ja autoquat, met knopjes de powershift bedienen. 1 commonrail en 1 gewone
rommert14
@JDuitW de autopower van de 8345r van onze loonwerker met 2200 uur moet ook uitelkaar die hoorde je van 500 meter afstand optrekken zo jankte die
JDuitW
@rommert14 oké maar dat is als het goed is een heel andere bak, die eerste cvts van jd waren niet heel best. Vanaf 20 serie al stukken beter
Valtra man
@JDuitW wat is het verschil tussen autoquad en powerquad? Zijn beide niet gewoon powershift bakken?
JDuitW
@Valtra man autoquat met knopjes powershift en met automatisch poweshift schakelen en powerquat is powershift met een hendel
Valtra man
@JDuitW ok, ik ben nooit zelf fan geweest van automatisch schakelende powershiftbakken.
Ik vind het wel fijn dat in de automode speedmatching gebeurd tijdens het schakelen op de Valtra, maar tijdens het rijden zou ie naar mijn voorkeur gewoon aan de chauffeur moeten laten.

Hoe zit dat op de jd, schakeld de autoquad dan altijd zelf? Of kan je die ook nog op ‘manuele’ stand zetten?
JDuitW
@Valtra man altijd manueel, je hebt 2 standen voor auto schakelen, eco en power modus. eco schakelt bij ik meende 1600 toeren en power bij 1900 volgens mij. maar het is al een tijdje geleden dat ik met die trekkers weg ben geweest dus ik kan er wat naast zitten 😅
Valtra man
@JDuitW kan me wel inbeelden dat weinig man de automaat dan gebruikt als je de keuze hebt. Werkt speedmatching bij jd dan wél in de manuele stand?
JDuitW
@Valtra man ja speedmatching werkt gewoon. ik heb automaat stand ook niet vaak gebruikt
FearTheDeere
@JDuitW tot op heden nog niet 1 keer. Op die pomp na dan. Hij lijkt en voelt onverwoestbaar aan. Maar daarom kan hij morgen wel knappen. Zodra het een zorgenkindje word dan gaat hij natuurlijk weg, maar daar lijkt het niet op.
+1
JDuitW
@FearTheDeere oké bij ons was er eigenlijk altijd wat met die bak, echt onbetrouwbaar
FearTheDeere
@JDuitW ja dan hou je er een nare smaak aan over bij zo'n bak. Op zich wel jammer, omdat het dus ook wel anders kan in mijn geval. Hoe bevalt het bij jullie de commonrail naast een gewone motor dan? Ook voorkeur voor een type motor? Of met beide tevreden?
+1
JDuitW
@FearTheDeere ja klopt daarom wil men werk gever liever geen jd met cvt al schijnen die nieuwe zo goed als onverwoestbaar te zijn. Tussen commonrail en gewoon heb ik geen voorkeur, alle 2 goed
mdoornekamp
@JDuitW
Quote:
geen jd met vario

Daarom maar een Valtra met vario🤔
JDuitW
@mdoornekamp ja klopt. valtra heeft de olie van cvt en hydroliek gescheiden en de cvt van valtra is grotendeels mechanisch dat sprak ons wel aan
mdoornekamp
@JDuitW ja hydrauliek en bak gescheiden is veel beter met vario trekkers. Houd je de olie gewoon schoner.

Maar de Vatra gaat ook niet helemaal vlekkeloos toch
+1
JDuitW
@mdoornekamp nee klopt die valtra heeft ook al heel wat reparaties gehad, ben benieuwd hoe die het dit seizoen volhoud 😂
CaseCS130
@JDuitW pff, no trying, just doing!
JDuitW
@CaseCS130 de lange dagen zijn weer begonnen dus de uren komen wel bij de trekker 😅
CaseCS130
@JDuitW Ja dat zal, veel succes maar weer, hopelijk wordt het een mooi seizoen.
+1
JDuitW
@CaseCS130 dank u gaat vast goed komen
StevenBomers
@JDuitW Nope geen problemen met de bak, 2sensoren stuk gehad van een paar tientjes en dat was het. Inmiddels ong 3000uur erbij op gereden.
JDuitW
@StevenBomers oke mooi dat die het verder goed doet
JD 6110
Zou ik altijd nog wel eens mee willen rijden met een 7710 auto power. 7710 power quad met losse 1234 pook ken ik nu wel op het werk
+2
FearTheDeere
@JD 6110 is ook mooi 😎 beetje vergelijkbaar met de quad range in mijn 4240S. Dan weet je na een dag gelijk weer wat trekker rijden is. Maar beide verveelt niet
john deere 7810
@FearTheDeere @StevenBomers

We hebben er ook 1 lopen bij een van de klanten. bak is vervangen met 11000 uur. met veel verschillende chauffeurs. maar verders hebben ze er niet veel problemen mee gehad. Ja dat de trekker niet is gemaakt om 50 mee te rijden. Banden zijn zeer belangrijk en maken veel verschil.

en inderdaad soms een nadeel met de olie.. remmen er af en mee doorrijden maakt in korte tijd veel schade. dat gaat bij een pq vaak wel goed... maar een ap heeft er een hekel aan. zelfde als met te weinig olie.
FearTheDeere
@john deere 7810 niet gemaakt om 50 mee te gaan rijden? Dat is toch ook een beetje hoe je er mee om gaat en hoe de remmerij van de aanhanger staat afgesteld? Of spelen er nog meer factoren mee waarom je beter geen 50 kunt rijden met zo'n trekker? Die van mij is besteld met een 50 km/h bak en luchtremmen, tenminste dat staat in de order wat ik heb gekregen van John Deere. Bij deze trekker gaat dat al sinds mei 2004 goed. En door rijden met weinig olie of te lang door rijden met ouwe olie doe je vaak zelf. Daar heeft de bak geen schuld aan lijkt mij.
+2
john deere 7810
@FearTheDeere @StevenBomers

hier is het ook een 50 bak met lucht enz. Maar met een volle bak mais of wat er achter en dan op de smalle wegen hier.... Ze zitten meer gespannen achter het stuur dan met bijv een 7030 of een 6r. Het is niet dat het niet wil. maar mooi is anders.
+1
FearTheDeere
@john deere 7810 oh ik dacht meer dat de bak/aandrijving er niet voor bestemd was om 50 km/h te rijden. Maar de chauffeurs krijgen last van klamme handjes bij 50 km/h 🤣 haha ja op smalle wegen kan ik mij er wat bij voorstellen. Maar dan zijn er ook wel andere trekkers waar ik al klamme handjes van krijg bij 40 km/h 😅 ga geen merk noemen want dan krijg je weer zo'n discussie waar we niet uitkomen
+1
john deere 7810
@FearTheDeere

ooh dat wel. zijn over het algemeen goede type's met weinig mankementen. Moet er wel bij zeggen dat het na een stel andere voorbanden al een heeeeel stuk beter was...
+1
StevenBomers
@john deere 7810 mag graag 50 rijden met onze, rijd naar mijn mening heel strak voor een Amerikaan. Afgelopen zomer nog een retourtje Hannover gedaan met de trekker maar heeft prima gelopen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!