Foto van een John Deere Zelfbouw Pin er aan gelast zodat de hef arm hoger kan, en de aftakas niet kan raken bij het schuin afrijden van de kuil etc. Bij alle trekkers is dit gedaan

John Deere Zelfbouw

JD 6110
Foto van een John Deere Zelfbouw Pin er aan gelast zodat de hef arm hoger kan, en de aftakas niet kan raken bij het schuin afrijden van de kuil etc. Bij alle trekkers is dit gedaan

Reacties

valmet6400power
Slimme oplossing die eventueel stilstand of een dure aftakas-as voorkomt 😄
JD 6110
@valmet6400power klopt. Hef armen steeds demonteren is dan geen optie alle trekkers hier doen transport en staan voor machines met heffing gebruik
Deere Hunter
@JD 6110 heb je dit ook gemaakt bij de 6020, 6030 en 6r serie? ben wel benieuwd naar hoe je dat hebt gedaan. Bij de 7530 en de grote 6R-serie passen de hefarmen namelijk niet meer boven de pin.
JD 6110
@Deere Hunter

Bij een 6800. 7700. 7710. 6820 . 6920. 7200 en 6215
JD 6110
@Deere Hunter zal wel een keer een foto maken
Deere Hunter
@JD 6110 Toppie, na die van de 6215r bun ik wel benieuwd!
J asper
Fendt toch mooier voor elkaar
+1
gkgerbengk
@J asper Vertel? Hier bij de 414 echt waardeloos. Doe bij de 824 altijd een hefkogel aan dat blok en dan kan je de hefarm daaraan ophangen. Echter kan dit bij de 414 niet. Dan komt de vanghaak tegen het blok aan.
J asper
@gkgerbengk Je kunt de hef kogel toch gewoon tussen dat blok doen ipv ertegen, en bij 309 altijd die pen onder heflat. Nieuwere hebben nog mooier systeem die kun je zo omhoog klikken.
gkgerbengk
@J asper De pen onder de heflat door dat past net niet. De kogel doe ik tussen het blok ja. En dan in de vanghaak maar dat zit echt superstrak. Dan zet ik de hef electronisch ook uit. Als die ook maar een klein stukje zakt heb je anders dus direct iets krom.
J asper
@gkgerbengk Kun je er dan niet beter Cat 3 kogels aan doen. Dan heb je wat meer ruimte. Maar als hef niet op dw staat(zit geen eens op onze) gebeurt er toch niet zoveel?
+1
gkgerbengk
@J asper Heb ik wel aan gedacht maar daar begin ik liever niet aan. Elke trekker heeft hier standaard 2 setjes kogels. Een voor de fronthef en een voor achter. Ik weet al wel precies hoe het gaat met cat 3 kogels. Sta je ergens om een machine aan te koppelen, liggen de verkeerde kogels in het bakkie.
Ik wil nog een keer een verleng stukje maken dat het wel makkelijk gaat en de bescherming van dat blok kan er da n ook weer op. Nu ligt die al zolang de trekker hier is boven op de kast.
+4
john deere 7810
@J asper

Fendt heeft alles beter he.
J asper
@john deere 7810 Net zoals hef stabilisatie
J asper
@john deere 7810 Makkelijk toeren begrenzen dat heeft jd wel beter voor elkaar.
+2
bartjuh
Dit is wel gevaarlijk als je de stagelopers vraagt om ff iets achter de trekker te hangen. Als die vergeet om de boel goed te monteren gaat 't goed mis
JD 6110
@bartjuh dat is inderdaad zo. Of het vergeten te heffen en dat ze de stuur Stang krom drukken...
velsje
Zit de heffing niet te ver na buiten zo? Dat ze de banden raken bijv.?
JD 6110
@velsje nee stabilisatie zo verdraaien dat dat niet kan. Anders meld die zich wel
velsje
@JD 6110 Ik doe meestal een kogel in de trekhaak, en de hef stang daar aan. Dat past precies, en hoef je niks te verdraaien

Lijkt mij mischien ook makkelijker?
JD 6110
@velsje zo heb je je hef verder weg van de aftakas

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Zelfbouw ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!