Massey Ferguson 155
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Tot nu toe lijkt het meeste te gaan werken.
Maar even een vraagje aan de MF'ers: klopt het dat het hele systeem onder stroom blijft staan als de trekker uit is? Dus dat dan ook de brandstofmeter en de temperatuurmeter blijven werken?
Zit er over te denken om die twee dingen en de verlichting via het contactslot te schakelen. Anders lijkt het me dat hij de accu leeg trekt als hij een poosje niet gebruikt wordt?
Of maak ik nu een denkfout?
Laatste
Reacties
Als het goed is dat je het contact sleutel op nul draai dan moet alles bij de meters spanning loos zijn.
Ik heb er destijds een nieuw contactslot ingezet omdat een stand niet schakelde.
+ na contact
Constante plus
Er zijn dingen die een constante plus nodig hebben, ondermeer een radio, om zijn geheugen te behouden. Maar neemt niet zoveel stroom af.
+ na contact, zijn de dingen die stroom nodig hebben om te starten bijvoorbeeld.
Zijn zowel de dingen die iedereen weet bijna. Zul jij uiteraard ook wel weten.
Maar wanneer er een stroom blijft staan op de tank meter, dan lijkt het mij dat deze constant op peil blijft staan. Vraagt inderdaad wel stroom. Is dit zo volgens het originele schema dat je dit vaststelt?
Of door het contactslot wordt een relais ingeschakeld dat nu blijft hangen.
In ieder geval is het hierboven genoemde massaslot nog niet zo'n verkeerde oplossing.
Het leek mij inderdaad ook het meest voor de hand liggend.
Nu haal ik altijd een accupool los, maar een massaslot staat zeker nog op het toedoe-lijstje.
Aanvulling: Inmiddels ook reactie terug van een mede-155'er en die bevestigde dat de verlichting en de meters blijven werken als de trekker uit en van het contact is.
(klik om te vergroten)
Hierin is te zien dat de stroom eerst naar de startmotor gaat en vervolgens rechtstreeks naar de amperemeter.
Het contactslot wordt hier enkel voor het startsignaal gebruikt.
De voeding van de temperatuur- en de brandstofmeter zitten bij de spanningsregelaar op en komen rechtstreeks van de dynamo af.
Werken die dan enkel bij een draaiende motor of kan de stroom daar ook vanaf de accu komen?
(klik om te vergroten)