Foto van een John Deere 6175R. Weer een vrachtje CCM omhoog.. Foto is geplaatst door joozt op 25-10-2021 om 07:14:36, met 42 reacties.

John Deere 6175R

joozt
Foto van een John Deere 6175R. Weer een vrachtje CCM omhoog.

Reacties

+2
arjanvw
Mooie combinatie!
+2
Fendt926Driver
Daar gaat nogal een paar ha mais aan ccm in in die sleufsilo.
We reden ook wel eens ccm in silagewagens maar iegenlijk is het daar veel te zwaar voor.
Je maalt al op het land?
Vaak komen de korrels naar dicht bij de kuil en staat de maler naast de sleufsilo en gaat het met een losband de silo in.
Waar heb jij de ccm molen staan.?
Piet1960
@Fendt926Driver De wielen zijn wel heel erg schoon om van het land te komen.
joozt
@Fendt926Driver Klopt, alles bij elkaar zo'n 100 ha. We malen aan de andere kant van de stal, daar kunnen de vrachtwagens beter lossen en scheppen we het in de maalmolen. Er is eigenlijk geen plek voor de maalmolen om direct naast de sleufsilo te staan dus met bovenstaande kieper wordt de ccm even om de stal gereden.
Fendt926Driver
@joozt duidelijk.
Waarom korrelmais met vrachtwagens aanvoeren?
Of is die 100 ha niet allemaal eigen mais op een pak weg 15km rond de stal?
+1
joozt
@Fendt926Driver Nee het is niet alleen maar eigen mais. Meeste komt wel van percelen in de buurt maar er komt ook zo'n 150 ton op vrachtwagens vanuit Duitsland.
2850Johndeere6R
Dat lijkt me verschrikkelijk zwaar rijden zo over die ccm en dan achteruit de kuil op. Hij begint niet te graven?
joozt
@2850Johndeere6R Dat is ook enorm zwaar. Kieper vol is ruim 22 ton dus daar heeft ie wel werk mee maar komt toch steeds goed boven!
+1
radium45
@joozt Scheelt ook dat je dit spul gigantisch kunt vastrijden. Veel vaster als snijmaïs en of gras. De wagen loopt er dan ook mooier boven op.
joozt
@radium45 Dat klopt, en flinke druk in de kont als je zo omhoog gaat, dan gebeurt er nog wel iets.
+6
casejxu
@joozt scheelt ook dat t n JD is.... met rooie velgen en zelfde bouwjaar had t anders geweest.... tenminste. Daar klagen de loonwerkers hier in de buurt veel over
+1
joozt
@casejxu Precies 😬 Geen ervaring met Fendt voor dit werk, zouden die het niet kunnen nee? 😁
casejxu
@joozt hier in de buurt nog wel eens gemopper over gehoord.... dat ze stoppen tijdens het achteruit de kuil op duwen
+1
joozt
@casejxu oja dat hoor ik ook. Maar dat hoor ik ook van de traploze varianten van jouw gebruikersnaam…
+1
casejxu
@joozt haha dat zou zomaar kunnen. Maar die rijden hier in de polder niet zo veel. Meer in de kop van noord holland
+2
radium45
@joozt Dan weet ik waar je dat van gehoord hebt 😂 Dat zijn die types waar maar 2 planetaire stelsel inzitten. Die kunnen niet ver genoeg terug in het mechanische gedeelte. De Case IH CVX die ik heb, heeft 4 planetairen. Dat blijft maar doorgaan....Haha.
joozt
@radium45 Ja zelf ook ervaren bij die trekker. Waardeloos. Doe me dan maar een Full Powershift of een traploze bak van een ander merk die wel door blijft drukken.
johndeere6230
Quote Reactie van @radium45:
Dat zijn die types waar maar 2 planetaire stelsel inzitten.

Dat zijn de lichtere types of niet? Gelijk aan de smalle frame nh T7? Zoals een T7.210? Heb het met die T7.220 of T7.270 nog nooit gehad eigenlijk, ook niet met die 3 asser 😅
radium45
@johndeere6230 Als voorbeeld, de Puma 160 heeft 2 planetairen.
+1
Fendt926Driver
@casejxu loonwerker hier heeft het 3e pakket al in de 4wd zitten van zijn 7530.
Met achteruit de kuil op kon de 4wd zijn slip niet kwijt op de beton als de achterwielen graven in het gras van de kuil.
casejxu
@Fendt926Driver ook al gehoord dat iemand van mechanisatie bedrijf niet teveel frontgewicht mocht gebruiken idd bij zijn 6810 autopower want dan ging die stuk🤣
+1
Fendt926Driver
@casejxu bij alles moet je het in de juiste context zoeken.
Met beleid kan er veel.
En elk merk en elke uitvoering wil kapot als het meer moet kunnen dan het kan
+1
arjanvw
@casejxu dat heb ik van ons mechanisatiebedrijf ook te horen gekregen... Bij Claas stopt de 4 wielaandrijving er ook mee als het zwaar gaat met achteruit rijden. Heb daar mn beklag over gedaan, maar daar kunnen ze weinig/lees niks aan doen. Kreeg wel het advies om een niet te zwaar gewicht voorop te hangen en op tijd stoppen anders kon het 4 wiel pakket eraan gaan... Hebben tegenwoordig dus meer merken last van..
zettelmeyer
@arjanvw hier kome de claasen van loonbedrijf ook niet ver omhoog achteruit. Lijkt wel dat de bak dan in de begrenzing schiet....
arjanvw
@zettelmeyer zijn dat vario's?
rickboer blija
@zettelmeyer wij hadden 2 jaar geleden een arion 650 cmatic op demo, die had zn softwareupdate niet gehad. En die ging na 5 seconden in de overdruk uit, na de softwareupdate zou dit 30 seconden zijn. De arion cmatic regelt zichzelf ook niet terug in de achteruit, de trekker gaat dan gewoon (net zoals een normale bak) uit

Onze mf geeft ook een waarschuwingstoon als deze te hoog in druk komt (ik geloof bij meer dan 360 bar), maar blijft wel doordrukken.

@arjanvw hier in de garantieperiode van onze claas ook een keer de 4wd pack eruit gehad, dat was met woelen waarbij we een 1400 kg gewicht voorin hadden hangen. Toen bleven in de 4wd de voorwielen stilstaan terwijl de achterste doordraaiden
arjanvw
@rickboer blija de Arion C-matic is zo 'overdreven' beveiligd dat de bak nooit kapot zou gaan. Op zich mooi, maar dat geeft soms veel ergenis.. wij hebben het 4 wiel pakket ook al vervangen van de 640. Ook met woelen maar dan met een bescheiden 1000kg voorin.. De 540 gaat tot op heden nog goed, terwijl die de opraapwagen de kuil op moet drukken.
rickboer blija
@arjanvw
Quote:
de Arion C-matic is zo 'overdreven' beveiligd dat de bak nooit kapot zou gaan

Was het maar zo, heb al meerdere gehoord die vrij vroeg kapot gedraait zijn. Claas heeft niet voor niks nu in de arion 660 een zwaardere bak gemaakt
arjanvw
@rickboer blija oké, dat heb ik nog niet eerder gehoord, dat ze kapot gaan. Onze dealer heeft er heel wat verkocht, maar heb ze ook nog niet uit elkaar zien staan. Maarja, kom daar ook niet elke dag..😉
+1
rickboer blija
@arjanvw het is maar beter dat je daar niet elke dag komt😉

Wij hebben bij de aanschaf van onze nieuwe trekker aardig wat onderzoek gedaan naar die nieuwe cmatic van claas, en over het algemeen was iedereen tevreden. Maar kwam er ook naar voren dat ze niet onverwoestbaar zijn.
edwin-hensbergen
@zettelmeyer dat met die claas trekkers gebeurd in onze omgeving ook. Of 4x4 kapot of gaat de bult niet op.. hoor je tegenwoordig van vrij veel trekkers dat ze zelf maar menen de bult niet op te kunnen. Toeren zat alleen die wielen laten draaien homaar.. doe me dan mn oude ford powershift maar😆
JarnoDrenthe
@casejxu Nu ben ik helemaal pro John Deere maar vraag me wel eens af of het tegenwoordig allemaal zo'n verschil maakt bij een trekker van dezelfde pk''s. Zou best wel iets verschil inzitten maar de situaties zijn ook niet altijd 1 op 1 te vergelijken natuurlijk. Maar ik denk uiteindelijk dat ieders favoriete merk net iets meer presteert dan de ander : )
Fendt926Driver
@JarnoDrenthe bij licht werk kan de grootste uit de lichte serie mooier werk leveren dan de lichtste uit de grotere serie.
Bij zwaar werk is dat net andersom.
Dat blijft altijd het dilemna. Welke koop je voor welk werk
+1
JarnoDrenthe
@Fendt926Driver Klopt helemaal , daarom kun je beter een hele rij Fendt trekkers hebben staan om uit te kiezen 😄
2850Johndeere6R
@casejxu Klopt heb m'n broer ook wel eens horen zeggen dat hij liever de 820 voor de graswagen heeft in plaats van de 724
guus hiddink
@joozt ook niet gestuurd dus dat gaat woest zwaar in de bochten
+1
joozt
@guus hiddink Dat is het enige nadeel aan deze kiepers ja. Maar scheelt wel dat je er een fatsoenlijke trekker voor hebt.
guus hiddink
@joozt dat zowiezo 🤩🤩
+1
Boeder foto
Prachtige foto
Boeder foto
Prachtige foto 👌👌👍
rommert14
Heb je zo wel genoeg voersnelheid? Hoeveel kilo voer je hiervan?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6175R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!