Bij Kramer trekker kon je af fabriek kiezen waar je de koplampen wou hebben : Op de voorzijde van de achterspatborden, zodat je ook licht had op de voorwielen, Aan de zijkant van de motorkap, of.... e

Kramer KLS 130

+8
Rietman
Bij Kramer trekker kon je af fabriek kiezen waar je de koplampen wou hebben : Op de voorzijde van de achterspatborden, zodat je ook licht had op de voorwielen, Aan de zijkant van de motorkap, of.... eigenlijk beter voor de veeboer, gewoon onder de motorkap net achter het frontgaas, kan er lekker geen koe bij op er langs te schuren en om de lampen te beschadigen, Helaas mocht dat niet in alle landen geleverd worden destijds ; De toenmalige rijksdienst wegverkeer vond dit werken als 1 lichtbundel, want er moest minimaal 60 á 70cm tussen beide lichten zitten, ook moest er vroeger een NL logo in het glas staan, dan was de koplamp voor Nederland goedgekeurd.

Reacties

+4
Albert Peters
Weer nieuwe informatie,😁😄
+1
draaipiet
Prachtig verhaal en foto. Dat er een NL logo op het glas moest staan wist ik wel
+1
Towaberg
Mooie foto!
+1
Towaberg
Mooie foto!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer KLS 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!