Foto van een John Deere 8R, we rijden zo’n 4-5 km naar de velden toe met 20-24 ton vrachten. Over de afgelopen 63 uur hebben de deeres een verbruik 18.3 liter / uur. Niet zo raar dacht ik

John Deere 8R

catfan55
Foto van een John Deere 8R, we rijden zo’n 4-5 km naar de velden toe met 20-24 ton vrachten. Over de afgelopen 63 uur hebben de deeres een verbruik 18.3 liter / uur. Niet zo raar dacht ik

Reacties

GerbertXL
Op de monitor of getankt?
Lijkt mij heel erg netjes.
catfan55
@GerbertXL getankte liters. Het viel mij erg mee. Ik had richting de 25 geschat voordat we begonnen.
valmet6400power
Hoe “serieus” zijn de boeren waar jullie moeten strooien? Zeggen ze ik heb een hoop mest, dat moet op dat stuk komen kijk maar hoe het uitkomt of geven ze jullie ook een dosering/ha mee?
+2
catfan55
@valmet6400power we doen wat de klant wil. Als er een ton/acre rate op moet dan doen we dat. Hun hebben deze techniek niet op hun strooiers dus in dit geval doen we een spreader / pass, dat komt neer op zo’n 20 ton / acre (50 ton/ha)
De army truck houd ongeveer het zelfde als onze spreaders, de kleine enkel asser doet wat randjes & kantjes want deze houd minder. Komt in dit geval niet zo precies.

We doen kalkoen & kippenmest wat wel precies komt, 2 tot 4 ton/acre giften, en ook koemest voor dairies die er een exacte gift op willen. Maar maken het met ranchers en feedlots vaak mee dat het op die, die en die percelen moet, regel het maar
+9
catfan55
Ik vraag me wel een beetje af waar al die Fendt fanboys nu zijn die altijd zo hard roepen dat John deere waardeloze zuipschuiten zijn .... 😂
+4
casejxu
@catfan55 in het blad trekker heeft n New hollandrijder een fendt geprobeerd.... kwam kwa brandstof ook niet echt gunstiger uit 🤣
+2
valmet6400power
@casejxu
Ik dacht dat de redacteuren van Trekker een Fendt dekbed en onderbroek hadden. Ze zijn altijd super. Enige kleinigheid is “de prijs” ook al is die tienduizenden euro’s hoger dan een vergelijkbare trekker van een ander groot merk 😂
+2
casejxu
@valmet6400power maja blablabla enz enz hoge inruilwaarde blablabla
+2
catfan55
@casejxu dat argument is er hier dus niet. Want Fendt heeft soortgelijke rest waarde als case, in de buurt van de restwaarde van deere komen ze langerna niet
casejxu
@catfan55 hier wel. En zolang iedere fendtrijder dat blijft roepen houden ze zich zelf voor de gek🤣
catfan55
@casejxu klopt, in Nederland en vooral Duitsland spant Fendt de kroon qua restwaarde. Hier is het John Deere. Fendt probeerde wel en in bepaalde gebieden krijgen ze wel een voet tussen de deur, zoals bijvoorbeeld bij @johnk geloof dat fendt het wel redelijk goed doet in Ontario en fendt dealer Pentagon in Alberta doet ook leuk zaken geloof ik. Hier in de wijde omgeving weet ik 2 Fendt trekkers en die lopen beide bij Nederlanders 😂 80% is deere met her en der wat case. Het aantal new Hollands & versatiles kan ik op 1 hand tellen.
Dat komt vooral door de deere dealer hier. Want de kleur maakt niet uit, je loopt / leased service!
casejxu
@catfan55 dat groen gele dealer netwerk aan die kant van de plas is gewoon super! Maat in NB Ca heeft nu alles JD. Maar puur omdat er maar een goeie dealer om de hoek zit en dat is JD
valmet6400power
@casejxu
Ja en vooral dat ze dan alles helemaal ophemelen en dan zijn ze bij het puntje prijs en dan “ja nee maar die prijs per kw is veel hoger dan die van een ander merk, wat neer komt op tienduizenden euro’s extra voor een trekker”. Dat ze dat even onder het tapijt schuiven haha
+2
Fendt926Driver
@valmet6400power hap hap hap
+3
mdoornekamp
@casejxu
Quote:
Fendt kwam kwa brandstof niet echt gunstiger uit

En kwa trekkracht ook niet
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @catfan55:
Ik vraag me wel een beetje af waar al die Fendt fanboys nu zijn die altijd zo hard roepen dat John deere waardeloze zuipschuiten zijn

Die zijn er zeker wel.
Maar als we reageren horen we dat we maar wat graag happen.
Dus je denkt toch niet serieuz dat wij de feiten gaan aandragen?
Kom op nou.
Hier in de mais een 7810 van 2004 tegen mijn 916 van 2000.
Zelfde mais zelfde afstand zelfde karren. 310 liter diesel voor de jd op een dag en 220 voor de fendt
Ruben-Wind
@Fendt926Driver dat zijn inmiddels ook alweer bijna oldtimers😜 tijden zijn wel wat veranderd, maar ik geloof ook niet dat trekkers zoveel zuiniger zijn geworden de laatste 20 jaar.
Fendt926Driver
@Ruben-Wind over de nieuwere heb ik geen cijfers.
De 916 rij ikzelf nog dagelijks mee.
En die 7810 reed ik veel mais mee bij de loonwerker
Maar diegene die van alles beweren over fendt rijden er zelf ook niet mee.
Praten alleen na van horen zeggen
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Fendt is gewoon (te) duur maar als de kopers zich voorhouden dat ze dat met de verkoop terugkrijgen dan leven ze in ieder geval in een mooie wereld 😄
Dat gezwets dat Fendt minder diesel verbruikt met aftakaswerk dan een ander merk, of vice versa, dat is lekker makkelijk scoren. Als er vermogen wordt gevraagd over de aftakas moet er gewoon brandstof gebruikt worden.
+2
T60401
@valmet6400power klopt loonwerker had hier altijd een 411 voor de kopeg staan. Om een uur of elf zag je ze al naar huis rijden en even later weer terug. rara wat ging hij doen? 😃
valmet6400power
@T60401
Haha maar als onze trekkers (geen Fendt) moeten buffelen gaat er ook gewoon diesel doorheen. Weet alleen niet hoe groot de tank is van die 411 haha
J asper
Quote Reactie van @valmet6400power:
Weet alleen niet hoe groot de tank is van die 411 haha

Com 3 260 liter, maar zal wel een com 1 of 2 zijn die van een com 3 krijg je niet leeg in een dag.
EA_MF
@J asper laat dat ding maar eens werken voor zn diesel, dan krijg je die tank echt wel leeg in een dag. Of je dagen zijn te kort.
J asper
@EA_MF Meer te doen 😅 Als ik voor maaien tank kan ik het meestal met een tank af tot het in zwil zit.
+1
T60401
Quote Reactie van @J asper:
260 liter

een 310 vario 27 liter per uur voor de kopeg. wel plat er voor . Dus op tijd avond 😅
J asper
@T60401 27 liter per uur met een 310 ga je niet redden, of je hebt de tank lek of je moet de meter op gasolie tank eens ijken
+1
T60401
@J asper meter in het dasbord. weet allen niet of hij klopt.
J asper
@T60401 Krijg die van 412 niet boven de 25, en die heeft 25 pk meer. Maar mag je 10 procent bij op tellen wat die te weinig aan geeft.
+1
J asper
@valmet6400power Toch mooi dat jij je zo druk om een ander maakt. Ik weet wel wat ze hier ongeveer kosten per uur. Dat vindt ik nog wel beetje meevallen.
+3
T60401
@Fendt926Driver die JD heeft in de avond zeker niet thuis afgetankd.
+1
Fendt926Driver
@T60401 poe wat een volwassen reaktie..
En dan te bedenken dat 1 condoom op de juiste plek al jou reakties had kunnen voorkomen
+2
T60401
@Fendt926Driver Nee met droge ogen beweren dat er voor het zelfde werk een derde meer diesel olie opgestook is. Kan ik me niet voorstellen dat je een dagje mais rijden 310 liter opstookt ook al zit je continu te trappen.
Fendt926Driver
@T60401 ik ga een kleuter van 15 ook niet wijzer maken
J asper
@T60401 Red ik met 7430 ook. Maar met 6930 meer dan 100 liter minder dat leek er meer op.
mdoornekamp
@J asper dat is ook wel een groot verschil . Zit maar 15 pk tussen 6930 en 7430. Zal wel iets met tunen en rijstijl te maken hebben.
J asper
@mdoornekamp Tunen klopt(van de zuinigste) zelfde chauffeur dus daar lag het niet aan.
mdoornekamp
@J asper bij mij gaan ze alleen maar meer zuipen met tunen. Dus daar ben ik eerst maar mee gestopt. Nu alle trekkers orgineel.
J asper
@mdoornekamp 6930 liep ook nog eens harder zelfs.
+1
mdoornekamp
@J asper Ok. Vind 100 liter wel veel. Onze 7800 en 6155R verschillen weinig in diesel. De nieuwe loopt ook nog sneller en is sterker. Meeste verschil zit in de werkzaamheden en de chauffeur. Vooral het laatste. Net als schades en storingen. Ligt meestal aan de chauffeur.
+1
J asper
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Net als schades en storingen.

Klopt, ook bij een Fendt als je het dakluik los laat staan🤦🏿‍♂️🙈😢
+1
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
op een dag en 220

Godsamme, kan ik met de ttv een dag op vol vermogen mee hakselen. De trekkers voor de karren gebruiken niet de helft
Fendt926Driver
@dx11 proficiat.
Kan het ook niet anders maken.
Dag volop hakselen kost hier bij 15 ha op een dag iets meer dan 500 liter in de claas jaguar. 34 liter per ha gemiddeld
Maar dan kun jij het dus veel goedkoper
+1
dx11
@Fendt926Driver je haalt heel veel dingen door elkaar. Ik beweer nergens dat ik per bunder goedkoper kan. Ik zeg alleen dat ik dat fors vindt voor een trekker met een wagentje
Fendt926Driver
@dx11 wagentje zou ik een 20 tonner niet noemen.
en 60 km per vracht verdoet ook iets meer diesel dan jij rondom de boerderij.
JohnDeere5085
Met zulke vrachten is dat erg netjes verbruik lijkt me! Hoe bevallen die nieuwe modellen eigenlijk, veel verandering?
+1
catfan55
@JohnDeere5085 de nieuwe serie bevalt erg goed, maar dat deden de oude ook.

De cabine is merkbaar stiller en comfortabeler voor de chauffeur. Het grootste verschil is de vario bak, ik geloof dat het nog steeds dezelfde bak is, maar andere software. Veel soepeler

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 8R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!