Foto van een Veenhuis Meerdere. Naast de 3 veenhuis silage wagens de 2 combi's ook weer schoon.  De maaiers , hark en pers + enkele trekkers nog even en dan Langzaam aan richting de kerstvakantie Pers

Veenhuis Meerdere

+4
JD 6110
Foto van een Veenhuis Meerdere. Naast de 3 veenhuis silage wagens de 2 combi's ook weer schoon. De maaiers , hark en pers + enkele trekkers nog even en dan Langzaam aan richting de kerstvakantie

Persoonlijke streven is alles voor de kerst schoon. Gemiddeld is het in januari of februari nog kouder als nu. En als het wel mooi weer is worden er weer nieuwe projecten opgestart en is er weinig tijd voor de winter beurt
WaterDeutzer
Quote Reactie van @JD 6110:
Persoonlijke streven is alles voor de kerst schoon.

Complimenten, staat er mooi bij. Zo te zien met een conserveringsmiddel? Bij mijn pa was vroeger ook alles spik & span. Na afspuiten met hogedruk (stoomcleaner bestond nog niet) werd alles in een mengsel van verlopenolie & diesel gespoten. De houten bakken van meststrooiers met alleen verlopenolie en bokkepoot. Later natuurlijk niet meer en op jou manier.
+2
massey8690
@WaterDeutzer wat bedoel je met conserverings middel? zijn daar tegenwoordig middelen voor ipv. olie en diesel?
Ik doe dat tegenwoordig nog steeds met olie en diesel, 1/3 gemengd.
Niet dat het een wereld van verschil maakt, maarja t zal vast iets beter zijn, en het kost vaak maar 10% van de schoonmaak tijd met de hoge druk spuit. nadeel is wel dat de machine zo goed als droog moet zijn om te spuiten..
+1
WaterDeutzer
@massey8690 Olie & diesel (hoewel diesel tegenwoordig aan de prijs is) is goedkoop en goed. Alleen maak je wel je lak er steeds doffer van. Conservering middelen doen dat niet, maar moet je wel dieper in je portemonnee kijken.
+3
mdoornekamp
@WaterDeutzer ik spuit alleen olie op de roestige delen van machines. Veel olie en weinig diesel. De dieselolie is naar mijn mening alleen om te verdunnen en voegt verder niks toe. De grote vlakken waar geen roest zit spuit ik geen olie op. Dat doe ik met mijn auto trouwens ook niet..........
+1
JD3010
@massey8690 Ik gebruik wel dat spul van Shell. Ik heb er een 20lt bus waar ik al heel veel jaren mee doe, dus zo duur is dat ook weer niet. Ik verdun het met wat diesel omdat het in de winter wel erg dik wordt voor mijn vloeistof spuit. Het voordeel van dit is dat als ik bijv. mijn natte ploeg inspuit, dat het vocht eraf loopt en gelijk beschermt
massey8690
@JD3010 oke, nou, ik ben voor de hooibouw per jaar al minimaal 20 liter olie/diesel nodig, ik doe het niet heel secuur, maar gewoon op afstand van 30/40 cm erover nevelen, gaat mij meer om de film laag die t/m de eerste vevuiling erop blijft zitten, en rubber delen miss iets minder hard uitdrogen.
't staat ook wel chique in de schuur 😉
olie en diesel genoeg, en we gaan er niet speciaal iets duurders voor aanschaffen.
tegenwoordig ruilen we machines wat eerder in, waardoor lange termijn iets minder belangrijk word (helaas).
JD 6110
@massey8690 20 liter diesel is dan nog niks. Gaat het schoonmaken volgend jaar ook sneller van. Scheelt je weer tijd volgend jaar
+1
JD 6110
@WaterDeutzer thanx 👌 ja bepaalde delen of randen waar gewas resten of gevoelige delen voor roest spuit ik wel in met een olie/ diesel mengsel. Bodem ketting ook.
+2
JD 6110
@WaterDeutzer ja ook ontvetter shampoo en alles met de borstel rondom. Dan is die tot op de bestaande lak schoon.👌. Natijd spuit ik hem ik met schuim lans met shampoo met filmlaag en glans effect. Oja bovendien gaat die er ook lekker van ruiken 😜😂 ff laten intrekken en dan met een groot waterkanon afspoelen

Reacties

mdoornekamp
Dan ben je al verder dan ik. Hier wagens nog niet schoon.
JD 6110
@mdoornekamp jij wel kerstvakantie in gepland?
mdoornekamp
@JD 6110 nee. Durf ik nog niet. Komende week nog volop werk
JD 6110
@mdoornekamp hier deze week ook nog. Die week er op vakantie vanaf woensdag
GoVario
Kijk aan, mooi werk. Staat er weer knap bij zo. Sloop je alle kappen, etc.. er eerst zelf ook af en ga je dan pas spuiten? Of heb je iemand ervoor lopen in de werkplaats die het dan weer in elkaar zet.
JD 6110
@GoVario die kettingkast kap en 2 kappen boven de rotor draai ik er zelf af. 10 min werk

Met name tussen de rotor en het frame zit een ruimte waar vaak rotzooi tussen zit. Bij de ketting kast meestal een mengsel van stof olie en gras
+1
GoVario
@JD 6110

Dat schiet mooi op. Wij zijn meestal wel een dag bezig met slopen. Maar we halen de pickup en messenbak er ook allemaal vanaf, dat kost nogal tijd maar maakt wel mooi schoon. Kan je er goed bij met schoonspuiten met die wagens?
+1
JD 6110
@GoVario de messen zijn hier ook uit. Dan kun je meteen de messen houder mooi schoon maken. Ja op zich prima te doen. Beetje spelen met de knik dissel tijdens het schoon spuiten. Mja ag. 1 keer per jaar iets krom staan of er onder liggen met schoon spuiten maakt me ook niet uit. Met een spuit overal aan kruip je ook zo over de grond 😜

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Veenhuis ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!