Foto van een Massey Ferguson Meerdere deze poster kreeg van Verlinde nadat hij was samen gegaan met Rovem

Massey Ferguson Meerdere

+4
David Bakker
Foto van een Massey Ferguson Meerdere deze poster kreeg van Verlinde nadat hij was samen gegaan met Rovem

Reacties

Massey 2705
Ik heb een 399 gehad . Dat was niet de mooiste kwa vorm geving , maar simpel en oerdegelijk .
David Bakker
@Massey 2705 hier in de buurt heeft er ook eentje gereden . Ik vindt het wel een prachtige trekker . de hele serie wel . het enige nadeel vond ik dat ze niet zo sterk waren in de hefinrichting . een halve ton meer had wel gemogen , komt waarschijnlijk vanwege het gedateerde hef systeem . . Die 399 hier uit de buurt is later met de eigenaar mee verhuist naar Tasmanie
@David Bakker wij hebben er ook 1 gehad. Ook weg gegaan eigenlijk omdat het hefvermogen te krap was voor de kunstmeststrooier. Ik vond het een heel plezierige trekker om mee te rijden. Koppeling ging erg licht en goed te doseren. Schakelen als een mes in de boter
PieterA
@MaartenMandemaker Wij wilden een 690 kopen, want die waren in de actie. We waren echter te laat en moesten het met 1 van de nieuwe serie's doen. Er kwamen 2 series gelijk uit de 300 en de 3000. Mijn vader wilde graag een 390. Gelukkig konden mijn moeder en ik hem overtuigen om een 3060 te bestellen. Die had elektronische hef en een heleboel versnellingen inclusief. Hoog-laag met zo'n groen drukknopje. Dat was al met al een hele verandering want we kwamen vanaf een 590 fwd.
@PieterA Ja dat moet dan 1986/87 geweest zijn. De 3000 serie was toen zn tijd vooruit inderdaad. Compleet nieuw ontwikkeld met een stille cabine veel versnellingen en automatische functies. De 300 is doorontwikkeld op de 600 serie. Volgens mij hadden de eerste 300 series ook nog geen zijschakeling. Onze 399 was 1 van de laatsten uit 1997. Met 18 bak met hi lo. We hebben ook een 3060 en 3080 gehad.
PieterA
@MaartenMandemaker Ik weet niet meer wat het prijsverschil was, Ik weet wel dat de techniek een sprong vooruit maakte toen. 4 toerentallen op de aftakas. De A-B-bak met 32? versnellingen. Eventueel zelfs datatronic.
+1
@PieterA prijsverschil tussen een 300 en 3000 was rond de 20.000 gulden. Automatische functies en bewaking van 4wd diff. slot en aftakas. De 3080 was in 1990 onze eerste MF na jaren Leyland. In 1991 is de 3060 erbij gekomen. Was ook een hele stap in techniek
Massey 2705
@David Bakker ik had hem hoofd zakelijk als ,, bij,, trekker.
Ik zocht iets wat erg makelijk te bedienen was voor mensen met weinig trekker ervaring.
Deze voldeed daar prima aan , en was makelijk in onderhoud .
De cabine was jammer genoeg wat klein , een koelbox , of als 1 van de kids mee wilde rijden was daar eigenlijk geen plaats voor. Maar kwa trek kracht deed hij niet onder voor de 3085 die we ook hadden . En het schakelen ging erg soepel.
Maar het prijs kaartje bij aanschaf was ook erg aantrekkelijk. Hier in Alberta Canada , zie je ze eigenlijk nergens. Want door de goede ervaring in Nederland , wilde ik er hier 1 hebben , met voorlader. Maar kon ze gebruikt nergens vinden.
+1
@Massey 2705 Ja de cabine is erg klein. Een bijrijder kan eigenlijk niet mee. De computer can de spuitmachine en kunstmeststrooier hebben in de 4270 ook een mooiere plaats door de grotere cabine. Motorisch was de 399 heel sterk, ook door het lage gewicht was hij op de weg heel rap op snelheid
+1
David Bakker
@Massey 2705 toen ik in 1998 een 9 maanden in. Alberta werkte heb er ééntje gezien met een loader . Later.stond er ook een 3690 met loader maar zonder 3 punts hef Dat zag er raar uit ! Helaas geen foto gemaakt .
+2
David Bakker
Die eerste 300 serie cabines vond ik niet zo mooi . later met de hiline cabines werd het een stuk mooier Ik heb er zelf nooit me gereden .

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Massey Ferguson ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!