Even de deutz helemaal schoongemaakt om te schuren en een nieuwe laag verf te geven. Foto is geplaatst door Lars_MF op 03-01-2022 om 19:10:59, met 42 reacties.

Deutz D4006

+8
Lars_MF
Even de deutz helemaal schoongemaakt om te schuren en een nieuwe laag verf te geven

Reacties

+2
mf 6150
Lekker bezig👌 maak je m weer grijs met rode velgen?
Lars_MF
+3
Rondeutz06
Haal je de tank er ook nog af Lars. En als ik jou was haalde ik het uitlaat spruitstuk er ook af en dat in de hitte bestendige verf spuiten.
Hij ziet er mooi schoon uit
+1
Lars_MF
@Rondeutz06 ja maar dat was tijdens het schoonmaken niet makkelijk wegens rommel
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
als ik jou was haalde ik het uitlaat spruitstuk er ook af

Kan makkelijker, Ron. Laten zitten en eerst in 650° verf spuiten om daarna gewoon mee te spuiten met alles.
+1
bob de bouwer
Ik zie al verschillende kleuren blauw en bruingroen. Volgens mij is de trekker uit de fabriek gerold met een bruingroene buik?
+2
mf 6150
@bob de bouwer
Gezien de ingegoten gewichten drager is dit een grijze met donkerrode velgen en donkergroen plaatwerk
+2
bob de bouwer
@mf 6150 Ja, dat ben ik met je eens maar is geen overgang serie geweest met wel bruingroene buik en lichtgroene spatborden etc?
Ik zie ook helemaal geen grijze verf op de buik.
+3
TrekkerBoer1
@bob de bouwer

Volgens mij waren de eerste ( dacht ik weet het niet zeker) met bruingroene buik en “licht” groene spatborden en rode velgen, later werden er idd andere kleuren gemaakt.

Ik vind persoonlijk de bruingroene met groene spatborden en rode velgen het mooist.
+3
Rondeutz06
@TrekkerBoer1 nee dat heb je mis,de eerste 06 was grijs met donkergroen
+2
TrekkerBoer1
@Rondeutz06

Ah dat was mijn 2 de gedachte, net mis😂👍🏼
+3
bob de bouwer
@TrekkerBoer1 Ben ik helemaal met je eens maar als je de trekker gaat spuiten vind ik dat je de originele kleurcombinatie moet gebruiken. Ik ben ook bezig met m'n D5206 en deze gaat ook weer in de originele kleuren, was ook al blauwe buik en aluminum kleurige velgen
+2
TrekkerBoer1
@bob de bouwer

Dat is zeker waar, Suc6 met de D5206👌🏼
+2
bob de bouwer
@TrekkerBoer1 Bedankt, gaat wel lukken.
Heb de buik al gespoten de rest komt nog, zie mijn foto's
+3
mf 6150
@bob de bouwer
Nee de laatste donkergroen met grijze 06jes hadden zelfs een losse gewichten drager ipv gegoten. Dus ofwel deze heeft een andere voorasdrager gekregen of hij hoort grijs met donkergroen te zijn. De motor kleurt toch grijs?
+4
Rick V
@mf 6150 de tankdop bij deze zit niet onder een luikje, dus misschien heb je wel gelijk over die vooras drager
deutzisthebest
@Rick V

Alleen de eerste 2 jaar hadden ze een tank klep volgens mij.
+1
DEUTZ1972
@mf 6150 De eerste 06jes hadden ook een ander dashboard, met ronde controlelampjes die ook in de toerenteller zaten en een platte handgashendel. Later kwamen de controlelampjes in het langwerpige balkje en de gashendel was rond en hoger. Dit was volgens mij ook nog met de donkergroene kleur.
Hidde Gröniger
@DEUTZ1972 mijn oude 4006 had die controlelampjes in de toerenteller maar ook op het dashboard volgensmij. En ook een platte gashendel idd
+2
DEUTZ1972
@Hidde Gröniger Klopt, er zaten ook vier lampjes boven de toerenteller.
+1
Rondeutz06
@DEUTZ1972 inderdaad de donkergroene heeft 2 soorten dashboard gehad, bij de oudere zit de richting aanwijzer ook op een verhoging
+4
deutz d25s
@bob de bouwer Die zijn er zeker geweest, maar die hadden geen gegoten trekhaak/gewichten drager. "Enkel trekhaak" of gewichten drager met trekhaak kon je toen kiezen (optie) .
Deze 4006 is zeker met grijze buik, donker rode velgen/wielen en donker groen plaatwerk, uit de fabriek 'gerold' tenzij het een samenstelling is.
+2
Rondeutz06
@deutz d25s deze trekker is van 1971, zie Lars zijn vorige foto
+2
deutz d25s
@Rondeutz06 1v/d eerste dus.
+3
Lars_MF
@deutz d25s de trekker hoort origineel donker groen plaatwerk te hebben maar daar is later overheen geschilderd
+2
deutz d25s
@Lars_MF inderdaad, was bij onze 4006 ook, is waarschijnlijk voor hij (nieuw)verkocht werd bij de dealer overgespoten omdat het een overgangs model is. Zo konde ze deze als nieuw model verkopen.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Lars_MF:
daar is later overheen geschilderd

Dan heeft ie alle 3 kleurstellingen gehad? Ik kan op de foto alleen de laatste 2 ontdekken. De grondverf bij de grijze chassis was toch niet ook lichtgroen, maar bruin? Maar dit zal wel de oorzaak zijn dat alles er nu zo gemakkelijk afspoot met hogedruk. Als men het vroeger slecht heeft gedaan, dan beter maar goed slecht.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @bob de bouwer:
wel bruingroene buik en lichtgroene spatborden etc?

Klopt Bob. De allermooiste Deutz kleurstelling ever: Bruin-groen / lichtgroen / oranje. Houden zo!👍🏻
+2
Hidde Gröniger
@WaterDeutzer vind persoonlijk get grijs met donker groen het mooist
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Hidde Gröniger :
vind persoonlijk get grijs met donker groen het mooist

Gelukkig. Zou een saaie wereld zijn als iedereen dezelfde smaak had.😘
+2
Hidde Gröniger
@WaterDeutzer dar klopt
+2
Rondeutz06
@WaterDeutzer daar zijn de meningen over verdeeld. Hier binnen mijn gezin zelfs, maar geen discussie ,zoals hij origineel was wordt hij ook weer.
+3
Rick V
Als je het bakje onder het stuur huis weghaald, schrik dan niet wat je daar onder ziet.... 😬

Als de tank eraf is zou je misschien meteen ook de stuur huis olie kunnen verversen?
+1
Lars_MF
@Rick V klopt zag dat bakje ook al zitten, moet even kijken hoe het los kan en wat er allemaal onder zit
+1
Rondeutz06
@Lars_MF dat bakje zit er in geklikt maar er zitten wat waterafvoer buisjes onder ,best fragiel. Het is het mooiste als je ook het stuurhuis eraf haalt, dan kan je overal goed bij
+1
Lars_MF
@Rick V klopt zag dat bakje ook al zitten, moet even kijken hoe het los kan en wat er allemaal onder zit
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rick V:
Als de tank eraf is zou je misschien meteen ook de stuur huis olie kunnen verversen?

Is waar, wat Ron ook al schreef: tank eraf,kun je 'm gelijk goed schoonmaken. Tip: 2cm koperbuisje op tankkraan solderen dan komt de 1e bagger & water niet meer meteen in je filters.
+2
deutz d25s
@WaterDeutzer
Quote:
Tip: 2cm koperbuisje op tankkraan solderen dan komt de 1e bagger & water niet meer meteen in je filters.

Goeie tip inderdaad! Is bij ons ook al jaren terug aangebracht.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @deutz d25s:
Goeie tip inderdaad! Is bij ons ook al jaren terug aangebracht.

Dat deden we jaren '70-'80 aan de lopende band. Vooral bij de lange platte 06-6 cilinders. Veel condens oppervlak.
+2
deutz d25s
@WaterDeutzer
Quote:

veel condens oppervlak.

Klopt!
Hielp het ook niet om de tank te vullen voor de winter(stalling) tegen de condens
Met de moderne diesel is dit natuurlijk niet aan te raden.
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @deutz d25s:
Hielp het ook niet om de tank te vullen voor de winter(stalling) tegen de condens

De 06 & DX 6 pitters 's zomeravond altijd meteen tot in de doprand aftanken, anders 's morgens water op de bodem.
Dubbele oorzaak: lange platte tank en boven de hete motor (sterk afkoelen).

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!