Foto van een Massey Ferguson 135 een opbouwkit voor stuurbekrachtiging splinternieuw  met apparte olie pomp en reservoir

Massey Ferguson 135

+4
Fendt926Driver
Foto van een Massey Ferguson 135 een opbouwkit voor stuurbekrachtiging splinternieuw met apparte olie pomp en reservoir

Reacties

+5
wim-same
@Fendt926Driver Heb je nu ook al een MF 135 Huub ?
+7
Fendt926Driver
@wim-same ha ha. Nee laten we het bij 1 houden.
Dit wordt de nieuwe trekker van de buurman.
En ook daar sta ik natuurlijk met de neus bovenop
+3
valmet6400power
@Fendt926Driver
MF-rijders onder elkaar nu he!
+2
MaxxuM4ever
@Fendt926Driver ik las vandaag de tegeltjes spreuk: keep it classey, drive a Massey. Voelt dat ook zo of blijft de Fendt het winnen van de MF?
+4
Hidde Gröniger
Mooi spul kan die van ons ook wel gebruiken.
Fendt926Driver
@Hidde Gröniger als het jou de meerprijs waard is....
+1
stijn-de-bock
Het staat best mooi ook
+2
wim-same
Het nadeel van dit stuurbekrachtiging systeem vind ik toch, dat het eerste stukje stuurslag de bediening van het hydro ventiel is, en daarna pas gaat sturen. Dus meer stuurspeling op je stuur. en dan nog maar hopen dat je oude stuurhuis speling vrij is.
hooidonk
@wim-same
Ik heb toen op de 65 een originele stuurbekrachtiging gebouwd, maar dat werkte eigenlijk hetzelfde. Je bediende een stuurschuif en de cilinder volgde.
Ik vond dat zelf prima werken, nooit veel last van een dooie slag gehad. Kon ook komen omdat ik niet veel gewend was aan strak sturende trekkers 🙃
hooidonk
@wim-same
Ik zie trouwens dat die Calzoni cilinder ook gebruikt worden in het snelverkeer, dus wat dat betreft denk ik dat ze wel goede rijeigenschappen hebben.
radium45
@hooidonk snelverkeer mag alleen mechanische besturing hebben dat hydraulisch ondersteunt wordt. Dus geen orbitrol, slangen en cilinders. Maar hulpsysteem zoals genoemd mag dus wel.
hooidonk
@radium45
Ah, okee.
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
Op de site van AHS staan ook vrachtwagens, maar dat zijn vooral oldtimers als ik het zo zie.
Misschien gelden daar andere regels voor?
valmet6400power
@wim-same
Daar heeft die Same Titan 190 dan weer geen last van he😂
+1
wim-same
@valmet6400power Ha ha, nee De Same Titan heeft hydrostatische besturing.
+1
hooidonk
Ben heel benieuwd hoe dit rijdt.
Denk dat dit de enige manier is om op de 155 stuurbekrachtiging te bouwen.
Weet je waar hij deze set vandaan heeft?
+1
Fendt926Driver
@hooidonk de set komt van bepco.
Kost iets onder de 500 euro voor de complete set meende ik zo.
hooidonk
@Fendt926Driver
Okee, dat is meestal wel goed spul.
Heb ook bij AHS gekeken voor een set met een Calzoni cilinder. Dat is kwalitatief het beste denk ik, maar daar betaal je een heel stukje meer voor.
+1
Fendt926Driver
@hooidonk heeft calzoni er ook een eigen reservoir met pomp erbij?
Buurman heeft een set op zijn deutz gebouwd.
Maar die haalt de olie van de hydrauliek pomp.
Maar met de blokkenwagen voeren stopt de blokkenwagen elke keer als je stuurt
hooidonk
@Fendt926Driver
Je kon toen een set krijgen met een aparte pomp of met een prioriteitsventiel, zoals jouw buurman heeft.
Die laatste gebruikt de olie van de normale hydrauliek en geeft voorrang aan het sturen.
Dan krijg je inderdaad dit soort lastige bijwerkingen.

Er stonden eerder best veel soorten op de site van AHS en op oldtimerplus.de, maar dat is allemaal verdwenen.
+1
BuvaM
Quote Reactie van @hooidonk:
AHS gekeken voor een set met een Calzon

Leuk om dit alles te zien.
Met prioriteitsventiel neemt de stuurbekrachtiging niet meer dan nodig is om de zuiger te verplaatsen dat moet een werkbare uitvoering zijn. En die Calzoni stuurde prima en was/is degelijk.
Op oa Ebay staan ook nog allerlei nieuwe, niet zo scherp geprijsd als deze.
wim-same
@Fendt926Driver Voor die prijs kan je niet tobben. Originele stuurbekrachtiging bij Same van trekkers uit die leeftijd betaal je al zo'n € 1750,00 alleen al voor het stuurhuis. dan komt de pomp en olie reservoir er nog bij.
+1
Fendt926Driver
@hooidonk had ik jou de prijs al gedaan voor die schotten die je zocht voor jou kipper?
Een plaat van 5.3m lang moet 100 euro kosten
hooidonk
@Fendt926Driver
Ah, okee bedankt!
Nee, had die prijs nog niet gekregen.
Zou je ook nog eens willen meten hoe dik ze zijn?

Er was nog iemand die er belang bij had, zal het topic nog eens opzoeken en hem tippen. 👍🏼
+1
Fendt926Driver
@hooidonk er zijn nog 3 platen van 5.3m lang en 3van 4.8m lang.
Dus als je zelf wat zoekt moet je niet te veel anderen bericht doen
hooidonk
@Fendt926Driver
Ah okee, dacht dat er nog een heel stapeltje waren.
+1
BuvaM
Zijn dit dan de 'moderne versies? ahs-hydro.de/en/product_info.php/…

En deze lijkt ook bruikbaar mkhmachinery.com/product/…
hooidonk
@BuvaM
Die eerste versie is volgens mij de hydrostatische uitvoering, dus zoals ze dat op moderne trekkers ook kennen.
Volgens mij stuurt dat het allermooiste.

Er zijn inderdaad ook dit soort 'budget'-setjes, de ervaringen daarmee zijn wisselend.
Sommige zijn er best weg van, anderen vinden het weer niks.
+1
Hannesman
Je hebt ook nog een namaak "orginele" set die vindt je op Koop van der Wal parts nog. De versie met cilinders aan beide kanten en een ander stuurhuis.
+1
radium45
@redeagle14 jullie verkochten lang geleden ook van die opbouwsetjes.
+2
redeagle14
@radium45 ja, nu van VAP. In het verleden bij Kavee de losse Calzoni cilinder.
hooidonk
@redeagle14
Ah, okee!
Is Vap een merk?
Kan er niet veel van vinden namelijk.
+1
radium45
@hooidonk vapormatic
hooidonk
@radium45
Ah, duidelijk!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen tussen deze sets / cilinders?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!